Katasztrofális állapotban az unió autópiaca, nem viszik az új kocsikat

2020.06.25.
Olvasási idő: 2 perc

Az Európai Unióban májusban 57%-kal esett vissza az új autók eladása. Elképesztő készletek halmozódtak fel. Hiába nyitott meg szinte minden a koronavírus-járvány miatti lezárások után, az emberek nem vesznek autót. Több tagállam különféle támogatásokkal próbálja felpörgetni az eladásokat, eddig nem sok sikerrel.

A MarketWatch felmérést végzett az Európai Unió 27 tagállamában és arra a következtetésre jutott, hogy május hónapban az unióban átlagosan 57%-kal csökkent az új autók eladása, azaz 623 812-re esett vissza az értékesített gépkocsik száma. Minden tagállamban kétjegyű csökkenést mértek. Európa ugyanazzal a problémával küszködik, mint az Egyesült Államok. A gyárak újraindították a termelésüket, az autókat viszont nem viszik. Az autógyárak raktárai roskadoznak az új kocsiktól, az eladás viszont mélyponton van.

Az Egyesült Királyságban, amelyet már unión kívüli államként vizsgáltak, még nagyobb visszaesés volt tapasztalható. 89%-kal kevesebb autót értékesítettek az egy évvel ezelőtti eladásokhoz képest.

Drámai következményei lehetnek az eladások csökkenésének

A kereslet hiánya óriási problémákat okozhat, amely nemcsak közvetlenül az autógyárakat fenyegeti, hanem azok beszállítóit is. A világjárvány miatti bezárások, az elképesztő mértékű munkanélküliség gyakorlatilag megbénította a legnagyobb márkákat. Tömeges leépítésekre, átszervezésekre, a termelés csökkentésére kell számítani, hiszen már így sem tudják a gyárak hová tenni az új autókat.

Csak Németországban 17 milliárd dollár értékű eladhatatlan autó parkol a gyárak telepein. Antje Woltermann, a ZDK ipari csoport ügyvezető igazgatója azt nyilatkozta, hogy „az eladhatatlan készletek növekednek, míg a már ott lévő járműveket nem viszik el.”

Miközben Európában komoly aggodalomra ad okot a növekvő készlet, sokan optimisták és Kínára hivatkoznak, ahol májusban 6%-kal nőtt az új autók értékesítése. Stephan Wöllenstein, a Volkswagen Group China vezérigazgatója elmondta: „az ilyen jellegű adatok biztatóak és optimizmusra adnak okot.”

Franciaország, Németország és Olaszország továbbra is kormányzati ösztönzőkkel próbálják kisegíteni az ipart, bár Németország elsősorban az elektromos járművekre összpontosít. Az elektromos autók viszont még kedvezménnyel is jóval drágábbak a benzines és dízel gépkocsiknál, így nem biztos, hogy sikerrel jár a kezdeményezés.

Az áprilisi eladás-visszaesés Olaszországot és Spanyolországot sújtotta a leginkább. A két mediterrán országnak 97,6%-os, illetve 96,5%-os csökkenéssel kellett számolniuk. Németországban az értékesítés 61,1%-kal esett vissza, Franciaországban 88,8%-kal, az Egyesült Királyságban pedig 97,3%-kal.

Kapcsolódó cikkeink:

Andrea

Szenvedélyesen érdekel a világ sokszínűsége – szeretek utazni, felfedezni új kultúrákat, zenéket, filmeket és történeteket. Lelkes vagyok a tudomány, technológia, állatvilág és az inspiráló élettörténetek iránt. Szívesen merülök el különféle országok érdekességeiben, legyen szó társadalmi jelenségekről vagy hétköznapi csodákról. Hiszek abban, hogy a világ megértéséhez nyitottság és kíváncsiság kell – ebből nekem van bőven.

Legfrissebb hírek

Oroszország virtuális

Oroszország virtuális drónharcterekre edzi a legénységet

A modern háborúk a pixelek világába költöztek. Oroszország hadserege most egy virtuális harctéren neveli a következő generáció drónpilótáit, amely valós időben integrálja a drónokat, robotokat, AI-elemeket és valós helyszínű szimulációkat. Az oroszországi
BMW iX3

Íme az elektromos jövő legfenntarthatóbb crossoverje

A BMW iX3 a márka eddigi legfenntarthatóbb sorozatgyártású modellje. Az új Neue Klasse platform mérnökei már az első lépéstől arra törekedtek, hogy minden szinten csökkentsék a környezeti terhelést: az anyagválasztástól az akkumulátorig,

Veszélyben a magánélet – mindent látni akar a YouTube

Újra az adatgyűjtés kiterjesztésével próbálkozik a big tech. Ezúttal a YouTube a ludas, éppen egy új AI-alapú korhatár-ellenőrző rendszer bevezetését tervezi, ahol egy szelfi alapján ellenőriznék a felhasználók életkorát. A vállalat szerint
WHO

Kik pénzelik valójában a WHO-t? Egyre több a kérdőjel 

A világjárványok, globális egészségügyi veszélyhelyzetek és a vakcinák jövője kapcsán gyakran halljuk a WHO, vagyis az Egészségügyi Világszervezet nevét. De vajon ki finanszírozza ezt a világszinten befolyásos szervezetet? Egy a BMJ Global
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél