Kriptovalutával jutalmazná felhasználóit a lehallgatásért egy app

2021.05.16.
Olvasási idő: 2 perc

Azt már mindannyian tapasztalhattuk, hogy amint valamiről írásban vagy akár szóban említést teszünk, azonnal a témához kapcsolódó hirdetések jelennek meg a közösségi médiák felületein. És bár a vállalatok váltig állítják, hogy nem használják fel kedvelt alkalmazásainkat hirdetési célból, mindannyian tudjuk, hogy ez nem teljesen így van. A legutóbb, felhagyva mindenféle titkolózással, egy koncepcióalkalmazás öntött olajat a tűzre azzal, hogy nyíltan kimondta: a szó szoros értelmében lehallgatna bennünket, és kriptovalutával jutalmazná, ha beépítenénk beszélgetéseinkbe egy-egy szponzorált márkanevet.

A koncepcióalkalmazást maga Matt Reed tervezte, a Red Pepper aktív technológusa, aki nemrégiben egy olyan eszközt is elkészített, mellyel megalkothatjuk saját digitális énünket, így nem szükséges a Zoom videóhívások előtt ülnünk egész nap – digitális ikrünk megteszi helyettünk. Reed legújabb alkotása, a SayPal egyelőre még „fejlesztés alatt áll”, de már gőzerővel dolgoznak azon, hogy egy nap lehetővé tegyék felhasználóik számára, hogy a lehallgatásukért azonnal „kártérítést kapjanak”, méghozzá kriptovalutában.

A felhasználó engedélye után a SayPal lehallgatja a háttérmikrofon zaját és a fejlett természetes nyelvfeldolgozás előnyeit alkalmazná a kulcsszavak azonosításához. Ha pedig [az alkalmazás] szponzorált márkanevet észlel, a felhasználó jutalmat kap érte. Tehát minél több márkanevet említ, annál nagyobb pénzösszeget kap. Ilyen egyszerű” – nyilatkozta Reed.

Vajon megéri a kockázatot?

Van azonban néhány kivetnivaló a tervben, és még az sem egyértelmű, hogy az app csak mintegy poénnak készült, vagy pedig komolyan gondolták. Például, ha valaki órákon át ismételné a „Quesalupa” vagy a „Big Mac” márkanevet, akkor vajon minden egyes alkalommal pénzjutalmat kapna érte? Szükség van tehát egy komolyabb átgondolásra és szűrőkre, hogy az alkalmazás életképes legyen és márkanevek is hozzájáruljanak az ötlethez. No meg persze arról se feledkezzünk meg, hogy az app valóban minden egyes mondatunkat rögzítené, így felmerül a kérdés, vajon megéri-e a kockázatot.

Itt egy kis ízelítő, miként nézne ki egy Reed által elképzelt világ, ahol az emberek márkanevek kiejtéséből élnek – részlet az Idiokrácia – Hülyék Paradicsoma című filmből:

Fanny

A kriptovaluták iránti érdeklődésem 2020-ban kezdődött – azóta nem tudok szabadulni tőlük. Mélyen beleástam magam a témába, folyamatosan követem a legújabb fejleményeket és kutatom, hogyan formálhatja át mindennapi életünket a blokklánc technológia.

Legfrissebb hírek

Oroszország virtuális

Oroszország virtuális drónharcterekre edzi a legénységet

A modern háborúk a pixelek világába költöztek. Oroszország hadserege most egy virtuális harctéren neveli a következő generáció drónpilótáit, amely valós időben integrálja a drónokat, robotokat, AI-elemeket és valós helyszínű szimulációkat. Az oroszországi
BMW iX3

Íme az elektromos jövő legfenntarthatóbb crossoverje

A BMW iX3 a márka eddigi legfenntarthatóbb sorozatgyártású modellje. Az új Neue Klasse platform mérnökei már az első lépéstől arra törekedtek, hogy minden szinten csökkentsék a környezeti terhelést: az anyagválasztástól az akkumulátorig,

Veszélyben a magánélet – mindent látni akar a YouTube

Újra az adatgyűjtés kiterjesztésével próbálkozik a big tech. Ezúttal a YouTube a ludas, éppen egy új AI-alapú korhatár-ellenőrző rendszer bevezetését tervezi, ahol egy szelfi alapján ellenőriznék a felhasználók életkorát. A vállalat szerint
WHO

Kik pénzelik valójában a WHO-t? Egyre több a kérdőjel 

A világjárványok, globális egészségügyi veszélyhelyzetek és a vakcinák jövője kapcsán gyakran halljuk a WHO, vagyis az Egészségügyi Világszervezet nevét. De vajon ki finanszírozza ezt a világszinten befolyásos szervezetet? Egy a BMJ Global
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél