Óriási bajban a Volkswagen, a vezérigazgató sorsdöntő beszédet tartott

2023.07.25.
Olvasási idő: 1 perc

A Volkswagen vezérigazgatója Schäfer összehívta a vezetőséget. Komoly problémái vannak a német autógyárnak.

A Volkswagen vezérigazgatójának, Thomas Schäfernek a vezetőség felé intézett lendületes beszédéből kiderült, hogy nehéz idők várnak a VW-re, mivel elképesztő összegeket emésztenek fel az elektromos autógyártással kapcsolatos beruházások.

Schäfer az egyórás megbeszélésen ismertette a Volkswagen előtt álló problémák nagyságát és súlyosságát, miközben a vállalat az elektromos járművek vezető gyártójává kíván válni, ugyanakkor továbbra is a hagyományos belső égésű motorral hajtott modellekből ad el a legtöbbet. A VW-vezér a vállalat 2000 felsővezetőjének azt mondta: „Ég a ház”.

Az 53 éves vezető a kiadások azonnali befagyasztására szólított fel. „Sok területen hagytuk elszaladni a költségeket” – mondta.
Schäfer jelezte, hogy a Volkswagen számára a következő hetek és hónapok „nagyon kemények” lesznek, és felszólította a vezetőket, hogy legalább apró sikereket próbáljanak a túlélés érdekében elérni.

Úgy tudni, hogy legalább 10 milliárd eurót kellene spórolniuk a következő három évben egy új teljesítményprogram keretében.

A vezérigazgató azután hívta össze a VW vezetőket, hogy az eladások drasztikusan lelassultak Kínában, ahol az autógyártó kénytelen volt bekapcsolódni az elhúzódó árháborúba. Az országban, a világ legnagyobb autópiacán a hazai autógyártók részesedésének növekedésével egyre élesebbé válik a verseny, így az európai autógyárnak komoly problémákat kell legyűrnie.

A márka pénzügyi vezetője, Patrik Andreas Mayer azonban egy telefonbeszélgetés alatt arra utalt, hogy a problémák ennél sokkal mélyebbre nyúlnak. Elmondta a vezetőknek, hogy „a járműüzletágunk nincs jól”, és a vezérigazgató felhívását „utolsó hívásnak” nevezte.

Schäfer a problémákat a „túl bonyolult, lassú és rugalmatlan struktúráknak és folyamatoknak” tulajdonította.

További kapcsolódó cikkeink:

Andrea

Közgazdászként mindig is érdekelt a pénzügyek világa. 2016-ben ismerkedtem meg a bitcoinnal, azóta pedig a mindennapi életem részévé váltak a kriptovaluták. 2019-ben csatlakoztam a BitcoinBázishoz íróként, 2020 óta pedig a portál főszerkesztője vagyok. Ismereteimet igyekszem folyamatosan bővíteni és minél többet megtudni a kriptovalutákról, a mögöttes technológiáról és a gyakorlati használhatóságukról.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél