A gumicsere lett az új olajcsere?

2024.03.29.
Olvasási idő: 2 perc

A J.D. Power jelentése szerint gyorsabban kopik az elektromos autók gumija, mint a hagyományos meghajtásúé. A gumikopást több tényező befolyásolja, beleértve a tényt, hogy az e-járművek nehezebbek, ám beszédes adat az, hogy egyes tulajdonosok szerint a gyártók inkább eltitkolják, mintsem tudtunkra adnák, hogy milyen kiadásokkal kell majd számolnunk.

A tanulmány szerint az elektromos autók tulajdonosai jellemzően hasonló gyorsaságú gumikopással számolnak, mintha hagyományos járművet vásárolnának. Ez pedig rámutat a tényre, hogy előbb vásárolják meg az autókat, minthogy a részleteket is körüljárnák. Egyes autógyártók ajánlatai azonban hajlamosak elvakítani a vásárlókat, s vagy nem tudják, vagy pedig egyáltalán nem akarják megosztani az elektromos autók hátrányait.

Ashley Edgar, a J.D. Power alternatív mobilitásért felelős vezérigazgatója szerint a szóban forgó prolémával mind az autógyártóknak, mint a gumiabroncs-gyártóknak foglalkozniuk kellene. Úgy gondolja, hogy a vállalatoknak kötelességük lenne felvilágosítani a potenciális vásárlókat a teljesítménybeli különbségekről. A gumiabroncsok kopásának optimalizálása érdekében pedig együtt kellene működniük a gyártókkal, és arra törekedniük, hogy mindez ne menjen a teljesítmény rovására.

Ma már egyébként több gyártó, köztük a Michelin és a Goodyear is készít kifejezetten elektromosok autókra szánt gumikat. Ezen járművek ugyanis megigénylik azt, hogy a gumiabroncsok egyensúlyt teremtsenek az erő, a súly és a rugalmasság között anélkül, hogy a jármű hatótávolságát akadályoznák vagy túlzott zajt okoznának.

A gumicsere lett az új olajcsere az elektromos autók esetében

A CDK Global autókereskedő szoftvercég 2023 végén egyébként már közzétett egy tanulmányt az elektromos autók szervizigényéről, amelyben azt állította, hogy az ilyen járművek esetében „a gumiabroncsok cseréje lett az új olajcsere”. Sokaknak ugyanis már kevesebb mint 10 ezer kilométer után le kell cserélniük a gumikat. A szomorú igazság pedig, hogy a gumiabroncsok rendkívül drágák. Ha például a Goodyear ElectricDrive kínálatát nézzük, egy gumi darabja 201 dollárnál kezdődik.

Mindenesetre az nem vita kérdése, hogy az elektromos autóknak megvan a helyük a közlekedés jövőjében. Az iparágnak azonban még hosszú utat kell megtennie és a vásárlókat is fel kell világosítaniuk a járművek előnyeiről és hátrányairól annak érdekében, hogy a jövőben ez ne okozzon problémát egyik fél számára sem.

Fanny

A kriptovaluták iránti érdeklődésem 2020-ban kezdődött – azóta nem tudok szabadulni tőlük. Mélyen beleástam magam a témába, folyamatosan követem a legújabb fejleményeket és kutatom, hogyan formálhatja át mindennapi életünket a blokklánc technológia.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél