A gumicsere lett az új olajcsere?

2024.03.29.
Olvasási idő: 2 perc

A J.D. Power jelentése szerint gyorsabban kopik az elektromos autók gumija, mint a hagyományos meghajtásúé. A gumikopást több tényező befolyásolja, beleértve a tényt, hogy az e-járművek nehezebbek, ám beszédes adat az, hogy egyes tulajdonosok szerint a gyártók inkább eltitkolják, mintsem tudtunkra adnák, hogy milyen kiadásokkal kell majd számolnunk.

A tanulmány szerint az elektromos autók tulajdonosai jellemzően hasonló gyorsaságú gumikopással számolnak, mintha hagyományos járművet vásárolnának. Ez pedig rámutat a tényre, hogy előbb vásárolják meg az autókat, minthogy a részleteket is körüljárnák. Egyes autógyártók ajánlatai azonban hajlamosak elvakítani a vásárlókat, s vagy nem tudják, vagy pedig egyáltalán nem akarják megosztani az elektromos autók hátrányait.

Ashley Edgar, a J.D. Power alternatív mobilitásért felelős vezérigazgatója szerint a szóban forgó prolémával mind az autógyártóknak, mint a gumiabroncs-gyártóknak foglalkozniuk kellene. Úgy gondolja, hogy a vállalatoknak kötelességük lenne felvilágosítani a potenciális vásárlókat a teljesítménybeli különbségekről. A gumiabroncsok kopásának optimalizálása érdekében pedig együtt kellene működniük a gyártókkal, és arra törekedniük, hogy mindez ne menjen a teljesítmény rovására.

Ma már egyébként több gyártó, köztük a Michelin és a Goodyear is készít kifejezetten elektromosok autókra szánt gumikat. Ezen járművek ugyanis megigénylik azt, hogy a gumiabroncsok egyensúlyt teremtsenek az erő, a súly és a rugalmasság között anélkül, hogy a jármű hatótávolságát akadályoznák vagy túlzott zajt okoznának.

A gumicsere lett az új olajcsere az elektromos autók esetében

A CDK Global autókereskedő szoftvercég 2023 végén egyébként már közzétett egy tanulmányt az elektromos autók szervizigényéről, amelyben azt állította, hogy az ilyen járművek esetében „a gumiabroncsok cseréje lett az új olajcsere”. Sokaknak ugyanis már kevesebb mint 10 ezer kilométer után le kell cserélniük a gumikat. A szomorú igazság pedig, hogy a gumiabroncsok rendkívül drágák. Ha például a Goodyear ElectricDrive kínálatát nézzük, egy gumi darabja 201 dollárnál kezdődik.

Mindenesetre az nem vita kérdése, hogy az elektromos autóknak megvan a helyük a közlekedés jövőjében. Az iparágnak azonban még hosszú utat kell megtennie és a vásárlókat is fel kell világosítaniuk a járművek előnyeiről és hátrányairól annak érdekében, hogy a jövőben ez ne okozzon problémát egyik fél számára sem.

Fanny

A kriptovaluták iránti érdeklődésem 2020-ban kezdődött – azóta nem tudok szabadulni tőlük. Mélyen beleástam magam a témába, folyamatosan követem a legújabb fejleményeket és kutatom, hogyan formálhatja át mindennapi életünket a blokklánc technológia.

Legfrissebb hírek

MÁV

Európa felgyorsul, a MÁV pedig annak is örül, ha nem késik

Európa most tényleg sínekre teszi a jövőt. Az Európai Bizottság a Transzeurópai Közlekedési Hálózat (TEN-T) programjának keretében mutatott be egy átfogó tervet, amely 2040-re egységes, nagysebességű vasúthálózatot hozna létre a kontinensen. A
musk robot

Így formálják emberivé Musk humanoidjait

A Business Insider beszámolója szerint valahol Kaliforniában, egy zárt Tesla-laborban emberek nap mint nap ugyanazokat a mozdulatokat ismétlik. Letörölnek egy asztalt, felemelnek egy csészét, porszívóznak, majd újra kezdik. Nem hatékonysági tréningről van
megújul a cipzár

100 év után megújul a cipzár

100 év után új korszak kezdődik: forradalmi újítást kap a cipzár. Több mint egy évszázada változatlan formában működik a cipzár: két egymásba kapcsolódó fogsor, egy húzószár, és mindezt kétoldalt egy szövetcsík rögzíti
spacex

A SpaceX az USA új rakétapajzsát tervezi

A politikai ígéretek ritkán érik el a csillagokat – kivéve, ha Elon Musk is szerepel a történetben… Elon Musk cége, a SpaceX közel áll ahhoz, hogy elnyerje az amerikai kormány több milliárd
csokitorta

Miért a csokitorta a legjobb tanár a közgazdaságtanban?

Ha a gazdaságról beszélünk, legtöbben számokra, grafikonokra és GDP-adatokra gondolunk. De van egy közgazdasági iskola, amely szerint a gazdaságot nem táblázatokból lehet megérteni, hanem az emberekből vagy például egy csokitorta receptjéből. Ez

Mielőtt továbblépnél