Íme a világ legzöldebb autója, és nem elektromos

2024.03.30.
Olvasási idő: 1 perc

Komoly vitát váltott ki egy nemrégiben megjelent tanulmány. A zöldnek tartott elektromos autók nem is annyira zöldek. A legzöldebb kocsi címet a jóöreg Toyota Prius kapta.

A GreenerCars 2024 tanulmánya, amelyet az ACEEE, vagyis az American Council for an Energy-Efficient Economy (Amerikai Tanács az Energiahatékony Gazdaságért) végzett, sokak számára meglepő eredményre jutott. Az ACEEE vizsgálata azt próbálta megérteni, hogy egy autó a gyártástól kezdve milyen hatással van a környezetre, és arra a következtetésre jutott, hogy a legzöldebb autó a 2023-ban piacra kerülő új Toyota Prius Plug-In Hybrid.

A szóban forgó tanulmány 1200 jármű ökológiai hatását vizsgálta, értékelve a gyártás és a használat során keletkező CO2-kibocsátást, valamint az összes többi szennyezőanyag hatását. A hatalmas mennyiségű adat elemzése után minden egyes autóhoz 0 és 100 közötti pontszámot rendeltek, ahol a 100 a teljesen tiszta, a 0 pedig a rendkívül szennyező értéket jelenti.

Nos, a Toyota Prius az abszolút legmagasabb pontszámot az amerikai Prime SE változatban kapta, ami a Plug-in Hybridnek felel meg. A jelenleg piacon lévő összes elektromos autót lenyomta 71 pontjával, megelőzve a Lexus RZ 300e-t 67 ponttal.

A Prius előnye a kis akkumulátor (13,6 kWh) és a gyártósor rekord hatékonysága volt. Olyan tulajdonságok, amelyek lehetővé teszik, hogy a gépkocsi kombinált fogyasztása 16,2 kWh/100 km (64 km-es hatótávolság) legyen. A Toyota adatai között szerepel az is, hogy az adott modell 4,4 liter üzemanyagot fogyaszt 100 kilométerenként, lemerült akkumulátorral és 3,9 litert töltött elektromos hajtáslánccal.

A Prius kiemelkedő eredménye felidézi Toyoda kijelentéseit: „A világnak több hibridre és kevesebb elektromosra van szüksége”. És mi van akkor, ha a japán üzletembernek mégis igaza volt?

További kapcsolódó cikkeink:

Andrea

Közgazdászként mindig is érdekelt a pénzügyek világa. 2016-ben ismerkedtem meg a bitcoinnal, azóta pedig a mindennapi életem részévé váltak a kriptovaluták. 2019-ben csatlakoztam a BitcoinBázishoz íróként, 2020 óta pedig a portál főszerkesztője vagyok. Ismereteimet igyekszem folyamatosan bővíteni és minél többet megtudni a kriptovalutákról, a mögöttes technológiáról és a gyakorlati használhatóságukról.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian