Nem jött be a Hertz stratégiája, több ezer Teslát ad el az autókölcsönző

2024.04.05.
Olvasási idő: 2 perc

A csődből való kilábalásra a Hertz autókölcsönző a Teslákban látta a megoldást, most azonban úgy tűnik, mégsem jött be a cég elektromos autó stratégiája.

Néhány évvel ezelőtt a Hertz – a világ második legnagyobb autókölcsönző cége – csődvédelmet kért, és a problémát úgy próbálta meg orvosolni, hogy intenzív elektromos autó stratégiát indított. A magas költségek, a hiányos infrastruktúra és a társadalmi elfogadottság hiánya miatt azonban mégsem úgy alakultak a dolgok, ahogyan azt a Hertz eltervezte, ezt pedig a Bloomberg egyik április 3-ai cikke is alátámasztja.

Több dolog is közrejátszott a stratégia sikertelenségében

Az autókölcsönző még 2021 novemberében jelentette be, hogy minden jel ellenére ki fog lábalni a csődből, amire az is reményt adott, hogy a cég a sikeres tőzsdei bevezetést követően 1,3 milliárd dollárt gyűjtött. A kezdeti lendület ellenére azonban a Hertz stratégiája, amely nagymértékben támaszkodott a Tesla elektromos autóira, komoly nehézségekbe ütközött.

A Bloomberg cikke rávilágít egy sor számítási hibára és téves döntéssorozatra, amelyek végül a stratégia kudarcához vezettek. A cikk szerzői kiemelték az elektromos járművek hagyományos flottába való integrálásának összetettségét, a logisztikai kihívásokat és a fogyasztói elvárások nem megfelelő kielégítését is. A hibák sorozata végül azt eredményezte, hogy a cég 20 ezer Teslát bocsátott eladásra.

A Bloomberg cikke egyébként nem részletezi konkrétan a Hertz által elkövetett hibákat, azonban más jelentésekből ki lehet következtetni azokat az okokat, amelyeket az autókölcsönző nem vett figyelembe és amelyek később a stratégia kudarcát okozták. Először is, bár az elektromos autók elfogadottsága egyre nő, a megfelelő töltőinfrastruktúra hiánya és a fogyasztói megítélés olyan kihívásokat jelentenek, amelyeket alábecsülhettek a Hertz szakemberei. Másodszor, a márkafüggőség korlátozhatta a Hertz rugalmasságát és képességét, hogy alkalmazkodjon az ügyfélkör változatos igényeihez.

Következmények az iparágra nézve

A Hertz esete fontos kérdéseket vet fel az elektromos járművek jövőjével kapcsolatban az autókölcsönző ágazatban. A próbálkozás sikertelensége rávilágít arra, hogy kiegyensúlyozott stratégiára van szükség, amely figyelembe veszi az elektromos járművek előnyeit és hátrányait, illetve a meglévő flottába való integrálásuk realitásait.

A Hertz és a Tesla közös vállalkozása azt is megmutatta, hogy a zöld technológiákra való áttérés során gondos tervezésre és a piac alapos ismeretére van szükség. Bár a Hertz kezdeményezése ambiciózus volt, úgy tűnik, hogy az elektromos autók jelenlegi korlátainak figyelmen kívül hagyása és a túlzott optimizmus félrevezette a Hertz szakembereit. Ahogy az autókölcsönző ágazat tovább fejlődik, a Hertz esete kétségtelenül tanulságul szolgál majd a jövőbeli innovációs és megújulási kísérletekhez.

Érdekelhet még: Íme a világ legzöldebb autója, és nem elektromos

TK

Közgazdasági tanulmányaim révén kerültem közel a globális folyamatok elemzéséhez, azóta pedig egyre inkább a geopolitika és a makrogazdasági trendek váltak a fő érdeklődési területeimmé. Emellett élénken figyelem a tudományos-technológiai fejlődést, különös tekintettel az űrkutatásra, amely szerintem a következő évtized egyik kulcsterülete lesz.

Legfrissebb hírek

ózonlyuk

Eltűnhet az ózonlyuk? Meglepő fordulat az égbolton

Az ózonréteg lassú, de biztos gyógyulása figyelhető meg. Az eddigi elképzelések, miszerint az ózonréteg menthetetlen, megdőlni látszik, hála a Montreal Protocolnak. Amikor az emberiség először ébredt rá arra, hogy bizonyos szintetikus gázok

Mielőtt továbblépnél