Nem jött be a Hertz stratégiája, több ezer Teslát ad el az autókölcsönző

2024.04.05.
Olvasási idő: 2 perc

A csődből való kilábalásra a Hertz autókölcsönző a Teslákban látta a megoldást, most azonban úgy tűnik, mégsem jött be a cég elektromos autó stratégiája.

Néhány évvel ezelőtt a Hertz – a világ második legnagyobb autókölcsönző cége – csődvédelmet kért, és a problémát úgy próbálta meg orvosolni, hogy intenzív elektromos autó stratégiát indított. A magas költségek, a hiányos infrastruktúra és a társadalmi elfogadottság hiánya miatt azonban mégsem úgy alakultak a dolgok, ahogyan azt a Hertz eltervezte, ezt pedig a Bloomberg egyik április 3-ai cikke is alátámasztja.

Több dolog is közrejátszott a stratégia sikertelenségében

Az autókölcsönző még 2021 novemberében jelentette be, hogy minden jel ellenére ki fog lábalni a csődből, amire az is reményt adott, hogy a cég a sikeres tőzsdei bevezetést követően 1,3 milliárd dollárt gyűjtött. A kezdeti lendület ellenére azonban a Hertz stratégiája, amely nagymértékben támaszkodott a Tesla elektromos autóira, komoly nehézségekbe ütközött.

A Bloomberg cikke rávilágít egy sor számítási hibára és téves döntéssorozatra, amelyek végül a stratégia kudarcához vezettek. A cikk szerzői kiemelték az elektromos járművek hagyományos flottába való integrálásának összetettségét, a logisztikai kihívásokat és a fogyasztói elvárások nem megfelelő kielégítését is. A hibák sorozata végül azt eredményezte, hogy a cég 20 ezer Teslát bocsátott eladásra.

A Bloomberg cikke egyébként nem részletezi konkrétan a Hertz által elkövetett hibákat, azonban más jelentésekből ki lehet következtetni azokat az okokat, amelyeket az autókölcsönző nem vett figyelembe és amelyek később a stratégia kudarcát okozták. Először is, bár az elektromos autók elfogadottsága egyre nő, a megfelelő töltőinfrastruktúra hiánya és a fogyasztói megítélés olyan kihívásokat jelentenek, amelyeket alábecsülhettek a Hertz szakemberei. Másodszor, a márkafüggőség korlátozhatta a Hertz rugalmasságát és képességét, hogy alkalmazkodjon az ügyfélkör változatos igényeihez.

Következmények az iparágra nézve

A Hertz esete fontos kérdéseket vet fel az elektromos járművek jövőjével kapcsolatban az autókölcsönző ágazatban. A próbálkozás sikertelensége rávilágít arra, hogy kiegyensúlyozott stratégiára van szükség, amely figyelembe veszi az elektromos járművek előnyeit és hátrányait, illetve a meglévő flottába való integrálásuk realitásait.

A Hertz és a Tesla közös vállalkozása azt is megmutatta, hogy a zöld technológiákra való áttérés során gondos tervezésre és a piac alapos ismeretére van szükség. Bár a Hertz kezdeményezése ambiciózus volt, úgy tűnik, hogy az elektromos autók jelenlegi korlátainak figyelmen kívül hagyása és a túlzott optimizmus félrevezette a Hertz szakembereit. Ahogy az autókölcsönző ágazat tovább fejlődik, a Hertz esete kétségtelenül tanulságul szolgál majd a jövőbeli innovációs és megújulási kísérletekhez.

Érdekelhet még: Íme a világ legzöldebb autója, és nem elektromos

TK

Közgazdasági tanulmányaim révén kerültem közel a globális folyamatok elemzéséhez, azóta pedig egyre inkább a geopolitika és a makrogazdasági trendek váltak a fő érdeklődési területeimmé. Emellett élénken figyelem a tudományos-technológiai fejlődést, különös tekintettel az űrkutatásra, amely szerintem a következő évtized egyik kulcsterülete lesz.

Legfrissebb hírek

Oroszország virtuális

Oroszország virtuális drónharcterekre edzi a legénységet

A modern háborúk a pixelek világába költöztek. Oroszország hadserege most egy virtuális harctéren neveli a következő generáció drónpilótáit, amely valós időben integrálja a drónokat, robotokat, AI-elemeket és valós helyszínű szimulációkat. Az oroszországi
BMW iX3

Íme az elektromos jövő legfenntarthatóbb crossoverje

A BMW iX3 a márka eddigi legfenntarthatóbb sorozatgyártású modellje. Az új Neue Klasse platform mérnökei már az első lépéstől arra törekedtek, hogy minden szinten csökkentsék a környezeti terhelést: az anyagválasztástól az akkumulátorig,

Veszélyben a magánélet – mindent látni akar a YouTube

Újra az adatgyűjtés kiterjesztésével próbálkozik a big tech. Ezúttal a YouTube a ludas, éppen egy új AI-alapú korhatár-ellenőrző rendszer bevezetését tervezi, ahol egy szelfi alapján ellenőriznék a felhasználók életkorát. A vállalat szerint
WHO

Kik pénzelik valójában a WHO-t? Egyre több a kérdőjel 

A világjárványok, globális egészségügyi veszélyhelyzetek és a vakcinák jövője kapcsán gyakran halljuk a WHO, vagyis az Egészségügyi Világszervezet nevét. De vajon ki finanszírozza ezt a világszinten befolyásos szervezetet? Egy a BMJ Global
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél