A Renault vezérigazgatója szerint 15 milliárd eurós büntetés várhat az európai elektromos autógyártókra

2024.09.27.
Olvasási idő: 1 perc

A Renault csoport vezérigazgatója, Luca de Meo szerint az elektromos autók eladásának jelenlegi szintje mellett a gyártóknak 2,5 millió belső égésű motoros autó gyártását kellene leállítaniuk, különben az Európai Bizottság által kiszabott, 15 milliárd eurós bírsággal kellene szembenézniük.

Luca de Meo, a Renault csoport vezérigazgatója arra figyelmeztetett, hogy az európai autógyártók akár 15 milliárd eurós bírságra is számíthatnak, ha nem teljesítik az Európai Bizottság által kitűzött klímacélokat. Mindezt az elektromos járművek (EV) értékesítésének visszaesése miatt kialakult válság közepette kellene teljesíteniük.

„Az európai ipar már mintegy 250 milliárd eurót fordított beruházásokra, emiatt különösen fontos, hogy a szektor jól teljesítsen”, nyilatkozta de Meo a France Internek adott interjújában.

Azt is elismerte, hogy vállalatának komoly válsággal kell szembenéznie Franciaországban.

De Meo ismételten „rugalmasságra” intette az Európai Bizottságot a közelgő EV értékesítési célokkal és a különböző európai országokban történő töltőpontok telepítésével kapcsolatban. Ezzel összefüggésben Brüsszel várhatóan rábólint majd a belső égésű motorral rendelkező autók értékesítésének 2035-től való betiltására.

A Renault vezérigazgatója szerint az ágazat súlyos recesszióval néz szembe pillanatnyilag Európában. A Volkswagen például azt fontolgatja, hogy 87 éves története során először több németországi gyárát is bezárná.

Eközben a múlt héten a francia CGT szakszervezet arról számolt be, hogy a Renault azt mérlegeli, hogy az elkövetkező három évben munkahelyeket szüntessen meg az országban.

„Az elmúlt 25 év során az európai autóipar 30%-os kapacitásfelesleggel működött”, magyarázta de Meo.

Véleménye szerint, ha az európai autógyártók nem alkalmazkodnak a kialakult helyzethez, pórul járhatnak, ami a pénztárcájuknak sem esne jól.

Tünde

Jelenleg közgazdásznak tanulok a Debreceni Egyetem Pénzügy és számvitel szakán, mellette pedig újságíróként és fordítóként ténykedem. A BitcoinBázis csapatához 2021 nyarán csatlakoztam, egy rövidebb szabadúszó időszakot követően. A pénzügyi világ működése régóta foglalkoztat és előszeretettel követem nyomon az innovációit. A kriptovalutákkal a BB révén ismerkedtem meg, ahol azóta gazdasági történésekkel, technológiai újításokkal és kriptopiaci fejleményekkel kapcsolatban írok beszámolókat.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél