Rekordot döntött tavaly a Netflix az új előfizetők számában

2025.02.04.
Olvasási idő: 2 perc

A Netflix (NFLX) rekordot döntött 2024-ben, egy legújabb jelentés szerint 41 millió új előfizetővel növelte bázisát. Ez több, mint a 2022-es és 2023-as összesített növekedése együttvéve az AltIndex szerint.

A 2024-es negyedik negyedéves eredményjelentése felülmúlta a befektetői várakozásokat. Ez új csúcsra repítette a részvényárfolyamot is. 2025 februárjába lépve a részvény még nagyobb árfolyam sávokat céloz meg, talán először érheti el az 1000 dollárt.

Netflix árfolyam
Az elmúlt három év hullámvasút volt a Netflix számára. A streaming cég 2022 elején hatalmas veszteséget szenvedett el az előfizetők számában, amit a Disney+ és más streaming szolgáltatók által kirobbantott piaci verseny okozott. Emellett a jelszómegosztás elleni kemény fellépése is hatalmas visszhangot váltott ki, és nagy hatással volt a Netflix bevételeire és részvényárfolyamára.

A fordulat azonban 2024-ben következett be. A Netflix tavaly nagy számokat szedett össze az élő show-műsorok gyártásában végzett munkájának köszönhetően. Az előfizetési számok továbbra is erősek maradtak és igencsak meglódultak, mivel két egymás utáni NFL-meccset is élőben közvetítettek, valamint egy sikeres „Jake Paul vs. Mike Tyson” bokszeseményt is csak náluk lehetett látni. Emellett a saját gyártású műsorok is nagy számokat produkáltak, az év zárásaként pedig a „Squid Game” is visszatért a képernyőre.

„Továbbra is intenzív versenyben vagyunk. Számos erős versenytárssal a hátunk mögött a hagyományos szórakoztatóiparban és a nagy technológiai cégek körében.” – áll a Netflix negyedik negyedéves jelentésében. „Szerencsések vagyunk, hogy nincsenek olyan zavaró tényezőink, mint a hanyatló lineáris hálózatok kezelése, A fókuszunk és a folyamatos befektetéseink révén világszerte jó és javuló termék-piaci illeszkedéssel rendelkezünk.”

2025-ben a streaming óriás részvényei már 9%-ot emelkedtek az év eleje óta.

Erős a verseny a streaming szolgáltatók között

Streaming előfizetői számok

Elég nehéz pontos adatokat találni arról, hogy az egyes streaming szolgáltatók mennyi előfizetővel rendelkeznek. A Flixpatrol által kiadott gyűjtés szerint azonban egyértelmű a Netflix piacvezető pozíciója több mint 300 millió felhasználóval a tavaly évvégi adatok szerint. Az Amazon Prime nem közöl ilyen részletes statisztikát. De a becslések szerint körülbelül 200 millió felhasználóval a dobogó második fokán áll. A bronzérmes pozíciót a Disney+ szerezte meg 122 millió előfizetővel. A 100 millió fölötti előfizetői számmal büszkélkedhet még a kínia Tencent Video és iQIYI, és ennek határán tartózkodik a HBO Max is. Az első 10 helyre befért még a Paramaount+, a Hulu, az indiai Eros Now és a Peacock is.

premik

Közel 10 éves IT tapasztalattal rendelkezek nagyvállalati fizetési rendszerek és fizetési megoldások fejlesztésében. A kriptók által képviselt érték mellett érdekel a mögöttes technológia is, és nagyon kíváncsi vagyok, hogyan épül egymásra a mainstream és a kriptovaluták világa.

Legfrissebb hírek

spacex

A SpaceX az USA új rakétapajzsát tervezi

A politikai ígéretek ritkán érik el a csillagokat – kivéve, ha Elon Musk is szerepel a történetben… Elon Musk cége, a SpaceX közel áll ahhoz, hogy elnyerje az amerikai kormány több milliárd
csokitorta

Miért a csokitorta a legjobb tanár a közgazdaságtanban?

Ha a gazdaságról beszélünk, legtöbben számokra, grafikonokra és GDP-adatokra gondolunk. De van egy közgazdasági iskola, amely szerint a gazdaságot nem táblázatokból lehet megérteni, hanem az emberekből vagy például egy csokitorta receptjéből. Ez
Ai poltikai kampány

Ezt a kampányt már nem az emberek írják

A magyar politikai kampányt ma már a mesterséges intelligencia formálja. Az új korszak: amikor a politika már nem emberi kézben van Az elmúlt néhány évben Magyarországon is elkezdődött egy csendes, de alapjaiban