Rekordot döntött tavaly a Netflix az új előfizetők számában

2025.02.04.
Olvasási idő: 2 perc

A Netflix (NFLX) rekordot döntött 2024-ben, egy legújabb jelentés szerint 41 millió új előfizetővel növelte bázisát. Ez több, mint a 2022-es és 2023-as összesített növekedése együttvéve az AltIndex szerint.

A 2024-es negyedik negyedéves eredményjelentése felülmúlta a befektetői várakozásokat. Ez új csúcsra repítette a részvényárfolyamot is. 2025 februárjába lépve a részvény még nagyobb árfolyam sávokat céloz meg, talán először érheti el az 1000 dollárt.

Netflix árfolyam
Az elmúlt három év hullámvasút volt a Netflix számára. A streaming cég 2022 elején hatalmas veszteséget szenvedett el az előfizetők számában, amit a Disney+ és más streaming szolgáltatók által kirobbantott piaci verseny okozott. Emellett a jelszómegosztás elleni kemény fellépése is hatalmas visszhangot váltott ki, és nagy hatással volt a Netflix bevételeire és részvényárfolyamára.

A fordulat azonban 2024-ben következett be. A Netflix tavaly nagy számokat szedett össze az élő show-műsorok gyártásában végzett munkájának köszönhetően. Az előfizetési számok továbbra is erősek maradtak és igencsak meglódultak, mivel két egymás utáni NFL-meccset is élőben közvetítettek, valamint egy sikeres „Jake Paul vs. Mike Tyson” bokszeseményt is csak náluk lehetett látni. Emellett a saját gyártású műsorok is nagy számokat produkáltak, az év zárásaként pedig a „Squid Game” is visszatért a képernyőre.

„Továbbra is intenzív versenyben vagyunk. Számos erős versenytárssal a hátunk mögött a hagyományos szórakoztatóiparban és a nagy technológiai cégek körében.” – áll a Netflix negyedik negyedéves jelentésében. „Szerencsések vagyunk, hogy nincsenek olyan zavaró tényezőink, mint a hanyatló lineáris hálózatok kezelése, A fókuszunk és a folyamatos befektetéseink révén világszerte jó és javuló termék-piaci illeszkedéssel rendelkezünk.”

2025-ben a streaming óriás részvényei már 9%-ot emelkedtek az év eleje óta.

Erős a verseny a streaming szolgáltatók között

Streaming előfizetői számok

Elég nehéz pontos adatokat találni arról, hogy az egyes streaming szolgáltatók mennyi előfizetővel rendelkeznek. A Flixpatrol által kiadott gyűjtés szerint azonban egyértelmű a Netflix piacvezető pozíciója több mint 300 millió felhasználóval a tavaly évvégi adatok szerint. Az Amazon Prime nem közöl ilyen részletes statisztikát. De a becslések szerint körülbelül 200 millió felhasználóval a dobogó második fokán áll. A bronzérmes pozíciót a Disney+ szerezte meg 122 millió előfizetővel. A 100 millió fölötti előfizetői számmal büszkélkedhet még a kínia Tencent Video és iQIYI, és ennek határán tartózkodik a HBO Max is. Az első 10 helyre befért még a Paramaount+, a Hulu, az indiai Eros Now és a Peacock is.

premik

Közel 10 éves IT tapasztalattal rendelkezek nagyvállalati fizetési rendszerek és fizetési megoldások fejlesztésében. A kriptók által képviselt érték mellett érdekel a mögöttes technológia is, és nagyon kíváncsi vagyok, hogyan épül egymásra a mainstream és a kriptovaluták világa.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian