Egy angol kisváros a Tesla babérjaira tör?

2020.06.10.
Olvasási idő: 2 perc

Tavaly egy különös cég egy érdekes helyről jelentkezett be egy izgalmas hírrel. A brit Swindon városában található Swindon Powertrain nevű cég jelentette be, hogy egy minden egyben elektromos motort és sebességváltót dobnak piacra. Alapvetően ez olyan motorblokk, ami az elektromos járművé alakításhoz szükséges, de mivel elég kicsi, szinte bármilyen autóba be lehet építeni.

Gyakran az ilyen jellegű bejelentések később füstbe szállnak, és nem lesz belőle semmi kézzelfogható, de ebben az esetben nem így történt. A Swindon Powertrain azt is bejelentette, hogy a HPD-nek elnevezett terméket augusztusi szállítással meg is lehet már rendelni. Nem olcsó, 6.400 fontba (7.846 dollár) kerül áfa nélkül. De ha figyelembe vesszük az integrált sebességváltót és a differenciálművet, akkor egyre vonzóbbnak tűnik, főleg amikor összehasonlítjuk egy általános motor beépítésével egy belső égésű motorba, amibe még sebességváltót is kell tenni.

swindon powertrain

Swindon Powertrain motorja már előrendelhető

A Swindon Powertrain weboldalán rengeteg adatot tartalmazó linkek, telepítési útmutató és még egy CAD modell is megtalálható a termékről. Valamint a webáruház megrendelő oldala is aktív, ahol akár már az előleget is befizethetjük. A fennmaradó összeget augusztusban, a kiszállítás előtt kell kifizetni. Számos extrát is lehet választani a motorhoz, mint a hozzá passzoló inverterek, féltengelyek, részlegesen önzáró differenciál, és hűtőfolyadék szivattyú, ami az egész csomagot még vonzóbbá teszi. A 80 kW-os teljesítmény elegendőnek kell lennie, hogy az általános méretű személyautók számára kiváló teljesítményt nyújtson. Ezért számíthatunk arra, hogy ezt a motort az elkövetkező években egyre gyakrabban szerelik majd be sok autótípusba.

Már létezik egy virágzó home-made elektromos autó ökoszisztéma, ezért nem számítunk arra, hogy a HPD kiszorít minden más alternatívát. Ehelyett a profi és a fél-profi autó átalakítás-átépítés területén találhat majd egy piaci rést. És nem lepődnénk meg azon sem, ha a piacon felbukkannának a népszerű autókhoz egyszerűen beilleszthető más kész egységek is. Ha ezek sikeresek lesznek, akkor elkerülhetetlenné válik a különféle másolatok megjelenése. Valószínűleg ezeknek alacsonyabb ára lesz majd, ami a kezdetét jelentheti egy nagyon érdekes autó átépítési lehetőség megjelenésének. Reméljük, hogy a Swindon Powertrain sikeres lesz, és egy lépéssel mindig előrébb jár majd a versenytársaknál.

Elon Musk is hasonlóképp kezdhette volna a Teslával.

premik

Közel 10 éves IT tapasztalattal rendelkezek nagyvállalati fizetési rendszerek és fizetési megoldások fejlesztésében. A kriptók által képviselt érték mellett érdekel a mögöttes technológia is, és nagyon kíváncsi vagyok, hogyan épül egymásra a mainstream és a kriptovaluták világa.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian