Történelme során először csökkent a Google anyavállalatának bevétele

2020.08.02.
Olvasási idő: 1 perc

A főleg hirdetésekből bevételt szerző Alphabetet is utolérte a koronavírus: bár az előrejelzések súlyosabb veszteségekről szóltak, a Google végül „csak” hárommilliárd dollárral hozott kevesebbet a konyhára az egy évvel korábbi adatokhoz képest.

A vállalat legújabb negyedéves jelentéséből kiderült, hogy az április és június közötti bevételük 38,3 milliárd dollár volt, a korábban jósolt 37,4 milliárdot tehát sikerült meghaladniuk. Mindez azonban nem volt elég a gyarapodáshoz: 2019 második negyedévéhez képest 2%-os csökkenést könyvelhettek el.

A nettó bevétel 6,9 milliárdra csökkent az egy évvel ezelőtti 9,9 milliárdhoz képest. A keresésekből származó bevétel 21,3 milliárd dollár volt, 2019-ben ilyenkor pedig 23,6 milliárd.

Persze nem minden szegmens teljesített alul: bizonyára senkit nem lep meg, hogy az egyre agresszívabban nyomuló Youtube-hirdetésekből származó bevételek 200 millió dollárral növekedtek.

A soha nem látott csökkenések ellenére a Google vezetői mégis azt mondták, hogy a helyzet a negyedév vége felé már nagyjából helyreállt, és óvatosan, mégis optimistán tekintenek a jelenlegi időszakban történő növekedésekre.

Sundar Pichai vezérigazgató elárulta, már látszódnak a „stabilizálódás korai jelei, ahogy a felhasználók visszatérnek az online kereskedelmi tevékenységeikhez”.

A Google-hirdetések által generált bevétel nagyban függ a kis- és középvállalkozásoktól, akiket a legjobban érintett a koronavírus okozta gazdasági helyzet.

Hogy a Google a többi techóriáshoz képest mennyire ki van téve a világgazdaság állapotának, jól mutatja, hogy a többiek szinte meg sem érezték a koronavírus káros hatásait.

A The New York Times adatai szerint az Amazon 40%-kal, az Apple 12%-kal, a Facebook pedig 11%-kal volt képes növelni bevételét az egy évvel ezelőtti teljesítményhez viszonyítva.

Reméljük, a számadatokból utólag a Google is rájött arra, hogy annak idején nem kellett volna kiszúrni a kriptovállalkozásokkal. Bár bizonyos kriptohirdetések már engedélyeztek, a vállalat még mindig igencsak komolyan veszi azok szűrését.

Winterbrn

2017-ben kezdtem el kriptovalutákkal foglalkozni a CoinColorsnál. A BitcoinBázison – kisebb-nagyobb megszakításokkal – 2019 óta tevékenykedem szerkesztőként. Széles körű tapasztalattal rendelkezem a kriptovaluták, a blokklánc-technológia és a fintech világában. Hiszek a Bitcoin elsőbbrendűségében, de nem tartom magam Bitcoin-maxinak. Fő érdeklődési területem a blokklánc-technológia és annak valóélet-beli felhasználása.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian