Történelme során először csökkent a Google anyavállalatának bevétele

2020.08.02.
Olvasási idő: 1 perc

A főleg hirdetésekből bevételt szerző Alphabetet is utolérte a koronavírus: bár az előrejelzések súlyosabb veszteségekről szóltak, a Google végül „csak” hárommilliárd dollárral hozott kevesebbet a konyhára az egy évvel korábbi adatokhoz képest.

A vállalat legújabb negyedéves jelentéséből kiderült, hogy az április és június közötti bevételük 38,3 milliárd dollár volt, a korábban jósolt 37,4 milliárdot tehát sikerült meghaladniuk. Mindez azonban nem volt elég a gyarapodáshoz: 2019 második negyedévéhez képest 2%-os csökkenést könyvelhettek el.

A nettó bevétel 6,9 milliárdra csökkent az egy évvel ezelőtti 9,9 milliárdhoz képest. A keresésekből származó bevétel 21,3 milliárd dollár volt, 2019-ben ilyenkor pedig 23,6 milliárd.

Persze nem minden szegmens teljesített alul: bizonyára senkit nem lep meg, hogy az egyre agresszívabban nyomuló Youtube-hirdetésekből származó bevételek 200 millió dollárral növekedtek.

A soha nem látott csökkenések ellenére a Google vezetői mégis azt mondták, hogy a helyzet a negyedév vége felé már nagyjából helyreállt, és óvatosan, mégis optimistán tekintenek a jelenlegi időszakban történő növekedésekre.

Sundar Pichai vezérigazgató elárulta, már látszódnak a „stabilizálódás korai jelei, ahogy a felhasználók visszatérnek az online kereskedelmi tevékenységeikhez”.

A Google-hirdetések által generált bevétel nagyban függ a kis- és középvállalkozásoktól, akiket a legjobban érintett a koronavírus okozta gazdasági helyzet.

Hogy a Google a többi techóriáshoz képest mennyire ki van téve a világgazdaság állapotának, jól mutatja, hogy a többiek szinte meg sem érezték a koronavírus káros hatásait.

A The New York Times adatai szerint az Amazon 40%-kal, az Apple 12%-kal, a Facebook pedig 11%-kal volt képes növelni bevételét az egy évvel ezelőtti teljesítményhez viszonyítva.

Reméljük, a számadatokból utólag a Google is rájött arra, hogy annak idején nem kellett volna kiszúrni a kriptovállalkozásokkal. Bár bizonyos kriptohirdetések már engedélyeztek, a vállalat még mindig igencsak komolyan veszi azok szűrését.

Winterbrn

2017-ben kezdtem el kriptovalutákkal foglalkozni a CoinColorsnál. A BitcoinBázison – kisebb-nagyobb megszakításokkal – 2019 óta tevékenykedem szerkesztőként. Széles körű tapasztalattal rendelkezem a kriptovaluták, a blokklánc-technológia és a fintech világában. Hiszek a Bitcoin elsőbbrendűségében, de nem tartom magam Bitcoin-maxinak. Fő érdeklődési területem a blokklánc-technológia és annak valóélet-beli felhasználása.

Legfrissebb hírek

Ismeretlen anyagra bukkantak a Marson

A Mars évtizedek óta izgatja a kutatók és az álmodozók képzeletét – minden új adat, amit a szondák hazaküldenek, egy kicsit közelebb visz ahhoz, hogy megértsük ezt a távoli, vörös világot. A
Oroszország virtuális

Oroszország virtuális drónharcterekre edzi a legénységet

A modern háborúk a pixelek világába költöztek. Oroszország hadserege most egy virtuális harctéren neveli a következő generáció drónpilótáit, amely valós időben integrálja a drónokat, robotokat, AI-elemeket és valós helyszínű szimulációkat. Az oroszországi
BMW iX3

Íme az elektromos jövő legfenntarthatóbb crossoverje

A BMW iX3 a márka eddigi legfenntarthatóbb sorozatgyártású modellje. Az új Neue Klasse platform mérnökei már az első lépéstől arra törekedtek, hogy minden szinten csökkentsék a környezeti terhelést: az anyagválasztástól az akkumulátorig,

Veszélyben a magánélet – mindent látni akar a YouTube

Újra az adatgyűjtés kiterjesztésével próbálkozik a big tech. Ezúttal a YouTube a ludas, éppen egy új AI-alapú korhatár-ellenőrző rendszer bevezetését tervezi, ahol egy szelfi alapján ellenőriznék a felhasználók életkorát. A vállalat szerint
hu_HUHungarian