Kibertámadás érte a Ray-Ban, Armani és Bvlgari napszemüvegeket gyártó Luxottica-t

2020.09.23.
Olvasási idő: 2 perc

Az olasz székhellyel rendelkező szemüvegeket és napszemüvegeket gyártó vállalat a Luxottica kibertámadás áldozata lett, amely következtében le kellett állítani az Olaszországban és Kínában lévő gyárak működését.

A Luxottica a világ legnagyobb szemüveggyártója, amely több mint 80 000 embert foglalkoztat és 2019-ben 9,4 milliárd bevételtre tett szert. Az olasz vállalat olyan márkájú szemüvegeket gyárt, mint a Ray-Ban, az Oakley, az Oliver Peoples, a Ferrari, a Michael Kors, a Bvlgari, az Armani, a Prada, a Chanel és a Coach. Péntek este a Ray-Ban, az EyeMed és a Pearl Vision weboldalainak látogatói arra lettek figyelmesek, hogy a weboldalak nem működtek. Ezenfelül a one.luxottica.com és a university.luxottica.com portálok karbantartásra utaló figyelmeztetést jelenítettek meg.

Tegnap az olasz média arról számolt be, hogy az olaszországi Agordóban és Sedicóban található Luxottica irodáinak informatikai rendszerei számítógépes rendszerhiba miatt leálltak. Mivel az alkalmazottak nem tudtak dolgozni, SMS-ben arra kérték őket, hogy menjenek haza.

Később Nicola Vanin, a Luxottica információbiztonsági menedzsere a LinkedInen közzétett egy bejegyzést, amelyben megerősítette, hogy kibertámadás érte a vállalatot.

„Egyetlen szervezet sem lehet, méretétől függetlenül, biztonságban. Kritikus fontosságú egy biztonsági akcióterv kidolgozása a támadás költségeinek és a vállalat jó hírnevét ért kár csökkentése miatt” – jelentette ki Vanin.

Vanin egy másik LinkedIn bejegyzésében azt írta, hogy ransomware támadás történt, és emiatt néhány órára leállították a cég hálózatát. Arról még egyelőre nincs információjuk, hogy milyen adatokat loptak el a támadók, mivel váltságdíjat a cég nem fizetett. A támadás egyébként még vasárnap este történt, amely világszerte megbénította a cég weboldalait, emiatt még tegnap sem tudtak a vállalat munkatársai dolgozni.

A kiberbiztonsági hírszerző cég, a Bad Packets azt nyilatkozta, hogy a Luxottica hálózatába egy biztonsági résen keresztül jutottak be. Az eset nagyon hasonlít a néhány nappal ezelőtti német kórházat ért hackertámadáshoz, ahol az esemény egy beteg halálához vezetett.

További cikkeink a témában:

Andrea

Szenvedélyesen érdekel a világ sokszínűsége – szeretek utazni, felfedezni új kultúrákat, zenéket, filmeket és történeteket. Lelkes vagyok a tudomány, technológia, állatvilág és az inspiráló élettörténetek iránt. Szívesen merülök el különféle országok érdekességeiben, legyen szó társadalmi jelenségekről vagy hétköznapi csodákról. Hiszek abban, hogy a világ megértéséhez nyitottság és kíváncsiság kell – ebből nekem van bőven.

Legfrissebb hírek

Oroszország virtuális

Oroszország virtuális drónharcterekre edzi a legénységet

A modern háborúk a pixelek világába költöztek. Oroszország hadserege most egy virtuális harctéren neveli a következő generáció drónpilótáit, amely valós időben integrálja a drónokat, robotokat, AI-elemeket és valós helyszínű szimulációkat. Az oroszországi
BMW iX3

Íme az elektromos jövő legfenntarthatóbb crossoverje

A BMW iX3 a márka eddigi legfenntarthatóbb sorozatgyártású modellje. Az új Neue Klasse platform mérnökei már az első lépéstől arra törekedtek, hogy minden szinten csökkentsék a környezeti terhelést: az anyagválasztástól az akkumulátorig,

Veszélyben a magánélet – mindent látni akar a YouTube

Újra az adatgyűjtés kiterjesztésével próbálkozik a big tech. Ezúttal a YouTube a ludas, éppen egy új AI-alapú korhatár-ellenőrző rendszer bevezetését tervezi, ahol egy szelfi alapján ellenőriznék a felhasználók életkorát. A vállalat szerint
WHO

Kik pénzelik valójában a WHO-t? Egyre több a kérdőjel 

A világjárványok, globális egészségügyi veszélyhelyzetek és a vakcinák jövője kapcsán gyakran halljuk a WHO, vagyis az Egészségügyi Világszervezet nevét. De vajon ki finanszírozza ezt a világszinten befolyásos szervezetet? Egy a BMJ Global
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél