Kibertámadás érte a Ray-Ban, Armani és Bvlgari napszemüvegeket gyártó Luxottica-t

2020.09.23.
Olvasási idő: 2 perc

Az olasz székhellyel rendelkező szemüvegeket és napszemüvegeket gyártó vállalat a Luxottica kibertámadás áldozata lett, amely következtében le kellett állítani az Olaszországban és Kínában lévő gyárak működését.

A Luxottica a világ legnagyobb szemüveggyártója, amely több mint 80 000 embert foglalkoztat és 2019-ben 9,4 milliárd bevételtre tett szert. Az olasz vállalat olyan márkájú szemüvegeket gyárt, mint a Ray-Ban, az Oakley, az Oliver Peoples, a Ferrari, a Michael Kors, a Bvlgari, az Armani, a Prada, a Chanel és a Coach. Péntek este a Ray-Ban, az EyeMed és a Pearl Vision weboldalainak látogatói arra lettek figyelmesek, hogy a weboldalak nem működtek. Ezenfelül a one.luxottica.com és a university.luxottica.com portálok karbantartásra utaló figyelmeztetést jelenítettek meg.

Tegnap az olasz média arról számolt be, hogy az olaszországi Agordóban és Sedicóban található Luxottica irodáinak informatikai rendszerei számítógépes rendszerhiba miatt leálltak. Mivel az alkalmazottak nem tudtak dolgozni, SMS-ben arra kérték őket, hogy menjenek haza.

Később Nicola Vanin, a Luxottica információbiztonsági menedzsere a LinkedInen közzétett egy bejegyzést, amelyben megerősítette, hogy kibertámadás érte a vállalatot.

„Egyetlen szervezet sem lehet, méretétől függetlenül, biztonságban. Kritikus fontosságú egy biztonsági akcióterv kidolgozása a támadás költségeinek és a vállalat jó hírnevét ért kár csökkentése miatt” – jelentette ki Vanin.

Vanin egy másik LinkedIn bejegyzésében azt írta, hogy ransomware támadás történt, és emiatt néhány órára leállították a cég hálózatát. Arról még egyelőre nincs információjuk, hogy milyen adatokat loptak el a támadók, mivel váltságdíjat a cég nem fizetett. A támadás egyébként még vasárnap este történt, amely világszerte megbénította a cég weboldalait, emiatt még tegnap sem tudtak a vállalat munkatársai dolgozni.

A kiberbiztonsági hírszerző cég, a Bad Packets azt nyilatkozta, hogy a Luxottica hálózatába egy biztonsági résen keresztül jutottak be. Az eset nagyon hasonlít a néhány nappal ezelőtti német kórházat ért hackertámadáshoz, ahol az esemény egy beteg halálához vezetett.

További cikkeink a témában:

Andrea

Közgazdászként mindig is érdekelt a pénzügyek világa. 2016-ben ismerkedtem meg a bitcoinnal, azóta pedig a mindennapi életem részévé váltak a kriptovaluták. 2019-ben csatlakoztam a BitcoinBázishoz íróként, 2020 óta pedig a portál főszerkesztője vagyok. Ismereteimet igyekszem folyamatosan bővíteni és minél többet megtudni a kriptovalutákról, a mögöttes technológiáról és a gyakorlati használhatóságukról.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél