Jön a Google-nél is a 30%-os díj az applikációban történő vásárlások után

2020.10.03.
Olvasási idő: 3 perc

A Google nemrégiben bejelentette, hogy azok az alkalmazások, amelyek a Google fizetési rendszerét megkerülik, nem kerülhetnek be a big tech applikáció áruházába. A Google az Apple-hez hasonlóan 30%-os díjat számít fel az applikáción belüli vásárlásokra. Ez vagy a fejlesztők pénztárcájának fog fájni, vagy az alkalmazás felhasználóinak. 

Egyes elemzők szerint a Google új számlázási politikája lehetőséget kínálhat a kínai mobiltelefon-gyártóknak arra, hogy globális szintre léphessenek saját fejlesztésű alkalmazás-áruházukkal és végre megszűnhessen az Apple és a Google hegemóniája. 2021. augusztus 2-tól az alkalmazások fejlesztői már csakis a Google által meghatározott úgynevezett 3-as számú Számlázási Könyvtárat használhatják. Az amerikai óriáscég emellett jövőre az alkalmazásokon belüli vásárlásokért 30%-ot számít fel.

Néhány fejlesztő, köztük a Netflix és a Spotify, megkerülte ezt a követelményt és arra ösztönözte a felhasználókat, hogy fizessenek közvetlenül hitelkártyájukkal. Pár hete a világ egyik legnépszerűbb játékát, a Fortnite-ot tiltotta le az Apple és a Google is, mert a játékosokat a közvetlen vásárlásra buzdították.

Lehetőséget kaphatnak a kínai mobilok?

Pan Helin, a Zhongnan Közgazdasági és Jogi Egyetem digitális kutatóintézetének igazgatója azt nyilatkozta a Global Times helyi hírportálnak, hogy „Kínában nincs Android-adó, mert az Androidos mobiltelefonokon is minden mobiltelefon-gyártónak már van saját alkalmazás-áruháza. Természetesen a gyártók is elkérik a tranzakciók egy bizonyos százalékát jutalékként, de az lényegesebb kevesebb, mint a Google és az Apple által követelt 30%.”

„A Google legújabb számlázási politikája lehetőséget kínál a Huawei-nek, amely a tengerentúlon például 20%-os díjat számol fel, de hajlandó tovább csökkenteni a jutalékokat, ha azzal új ügyfeleket csábít a Huawei ökoszisztémájába,” tette hozzá az igazgató.

2019 óta a Huawei új mobiltelefonjaira nem kerülhetnek fel a Google alkalmazásai, így a vállalat kénytelen volt egy saját áruház fejlesztésébe fogni. Bár már a mostani Google-mentes készülékekre rengeteg alkalmazást le lehet tölteni a Huawei Store-ból, még mindig sok olyan applikáció van, ami számos felhasználónak elengedhetetlen lenne, de még nem érhető el. Ez leginkább a lokális applikációkra, mint például a bankok, helyi vállalkozások appjaira igaz.

Tiltakoznak a nagy alkalmazás fejlesztők

Az Apple esetében az applikáció fejlesztők rendkívül sokallják a 30%-ot, hiszen az olyan alkalmazások, mint a Spotify vagy a Netflix óriási összegeket fordítanak a szerzői jogokra, így őket különösen nehéz helyzetbe hozza a díj. Az Android mobiltelefonokra legalább lehetőség van a Play Áruház használata nélkül is alkalmazást telepíteni, de a legtöbb felhasználó a Google Play Áruházból tölt le mindent a készülékére.

Az Epic Games, a Spotify és a Tinder anyavállalata a Match fejlesztői egy nonprofit csoportot hoztak létre, hogy nekimenjenek az Apple gyakorlatának. Nyáron egyébként Tim Cook, az Apple vezérigazgatója a monopóliumellenes albizottság előtt egyértelműen kijelentette, mely alkalmazásokat engedi a platformjára és melyiket nem. Ebből is kitűnt, hogy az Apple az erejét a kisebb fejlesztők ellehetetlenítésére használja fel. Amikor Sundar Pichai, a Google vezérigazgatója tanúskodott ugyanazon a meghallgatáson, a Google reklámozásban betöltött szerepétől kezdve mindenről beszélt, csak az alkalmazásfejlesztők helyzetéről nem. A Google egyébként azzal magyarázta a 30%-os díjat, hogy ezzel még nagyobb biztonságot tudnak kínálni a felhasználóknak.

Andrea

Szenvedélyesen érdekel a világ sokszínűsége – szeretek utazni, felfedezni új kultúrákat, zenéket, filmeket és történeteket. Lelkes vagyok a tudomány, technológia, állatvilág és az inspiráló élettörténetek iránt. Szívesen merülök el különféle országok érdekességeiben, legyen szó társadalmi jelenségekről vagy hétköznapi csodákról. Hiszek abban, hogy a világ megértéséhez nyitottság és kíváncsiság kell – ebből nekem van bőven.

Legfrissebb hírek

Ismeretlen anyagra bukkantak a Marson

A Mars évtizedek óta izgatja a kutatók és az álmodozók képzeletét – minden új adat, amit a szondák hazaküldenek, egy kicsit közelebb visz ahhoz, hogy megértsük ezt a távoli, vörös világot. A
Oroszország virtuális

Oroszország virtuális drónharcterekre edzi a legénységet

A modern háborúk a pixelek világába költöztek. Oroszország hadserege most egy virtuális harctéren neveli a következő generáció drónpilótáit, amely valós időben integrálja a drónokat, robotokat, AI-elemeket és valós helyszínű szimulációkat. Az oroszországi
BMW iX3

Íme az elektromos jövő legfenntarthatóbb crossoverje

A BMW iX3 a márka eddigi legfenntarthatóbb sorozatgyártású modellje. Az új Neue Klasse platform mérnökei már az első lépéstől arra törekedtek, hogy minden szinten csökkentsék a környezeti terhelést: az anyagválasztástól az akkumulátorig,

Veszélyben a magánélet – mindent látni akar a YouTube

Újra az adatgyűjtés kiterjesztésével próbálkozik a big tech. Ezúttal a YouTube a ludas, éppen egy új AI-alapú korhatár-ellenőrző rendszer bevezetését tervezi, ahol egy szelfi alapján ellenőriznék a felhasználók életkorát. A vállalat szerint
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél