Bill Gates: A koronavírus a légitársaságokat is romba döntheti

2020.11.18.
Olvasási idő: 2 perc

A koronavírus lényegesen megváltoztatja az emberek üzleti célú utazási és munkavégzési szokásait.  A Microsoft alapítója, Bill Gates szerint a világjárvány maradandó károkat fog maga után hagyni: „Úgy vélem, az üzleti utak 50%-a és az irodában töltött napok 30%-a el fog tűnni.”  – nyilatkozta.

 

A világjárvány okozta gazdasági károkról már előző cikkünkben is szó volt, Bill Gates állítása pedig tovább fokozza a helyzet súlyosságát, mivel szerinte az olyan cégeknél, ahol a munka otthonról is elvégezhető, elég erős indok kell majd ahhoz, hogy valakit üzleti útra küldjenek.

Gates – akinek alapítványa a koronavírus-elleni vakcina gyártásán dolgozik – elárulta, hogy most „egyszerűbb napirendje” van, mivel a járvány miatt jelentősen kevesebbet utazik üzleti célból. Továbbá, azt is megtudhattuk, hogy a vezető gyógyszerészekkel már ötször ejtettek meg virtuálisan kerekasztal-beszélgetést, melyet általában New Yorkban szoktak megrendezni.

Be fogunk járni irodáinkba, és lesznek üzleti célú utazásaink is – de jóval kevesebb, mint eddig.” – mondja Gates. 

A világjárvány jelentősen tönkretette a légi utak iránti, főleg üzleti célú érdeklődését. Az amerikai légitársaságoknak ez különösen rossz hír, mivel az üzleti utak a bevétel felét, és az utazások csaknem 30% -át tették ki a vírus megjelenése előtt.

A remény hal meg utoljára

A Microsoft vezetői szerint az üzleti utak újra fel fognak lendülni, és Judson Althoff, a vállalat kereskedelmi üzletágának alelnöke úgy véli, hogy „amikor újra igénybe vesszük majd a légi közlekedést, minden ott fog folytatódni, ahol abbamaradt.

Nem tudni azonban, hogy mikorra fog normalizálódni a helyzet. Addig is pilóták ezrei veszítik el a munkájukat. Mivel a légitársaságok többsége drasztikusan lecsökkentette a járatai számát, nincs szükségük annyi pilótára, mint korábban. Míg a járvány előtt igazi kuriózumnak számítottak a pilóták, manapság azon gondolkodnak, hogy átképzik magukat. Vannak, akik más iparágban próbálnak elhelyezkedni, eredménytelenül. Hosszú évekig küzdöttek azért, hogy repülőgép pilótává váljanak, most viszont annak is örülnek, ha egy helyi boltba eladónak vagy árufeltöltőnek felveszik őket. A szerencsésebbek a légitársaság polgári gépeiről a cég cargo járataira kerülhetnek át, de ez az áldás nem adatik meg mindenkinek. Sokan úgy gondolják, hogy mire helyreállna a légiközlekedés, addigra egy teljesen más szektorban is tudnának karriert építeni. Egyesek még reménykednek, mások viszont feladták.

További érdekes cikkeink:

Fanny

A kriptovaluták iránti érdeklődésem 2020-ban kezdődött – azóta nem tudok szabadulni tőlük. Mélyen beleástam magam a témába, folyamatosan követem a legújabb fejleményeket és kutatom, hogyan formálhatja át mindennapi életünket a blokklánc technológia.

Legfrissebb hírek

Oroszország virtuális

Oroszország virtuális drónharcterekre edzi a legénységet

A modern háborúk a pixelek világába költöztek. Oroszország hadserege most egy virtuális harctéren neveli a következő generáció drónpilótáit, amely valós időben integrálja a drónokat, robotokat, AI-elemeket és valós helyszínű szimulációkat. Az oroszországi
BMW iX3

Íme az elektromos jövő legfenntarthatóbb crossoverje

A BMW iX3 a márka eddigi legfenntarthatóbb sorozatgyártású modellje. Az új Neue Klasse platform mérnökei már az első lépéstől arra törekedtek, hogy minden szinten csökkentsék a környezeti terhelést: az anyagválasztástól az akkumulátorig,

Veszélyben a magánélet – mindent látni akar a YouTube

Újra az adatgyűjtés kiterjesztésével próbálkozik a big tech. Ezúttal a YouTube a ludas, éppen egy új AI-alapú korhatár-ellenőrző rendszer bevezetését tervezi, ahol egy szelfi alapján ellenőriznék a felhasználók életkorát. A vállalat szerint
WHO

Kik pénzelik valójában a WHO-t? Egyre több a kérdőjel 

A világjárványok, globális egészségügyi veszélyhelyzetek és a vakcinák jövője kapcsán gyakran halljuk a WHO, vagyis az Egészségügyi Világszervezet nevét. De vajon ki finanszírozza ezt a világszinten befolyásos szervezetet? Egy a BMJ Global
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél