Elon Musk beismerése: A Teslát egy hónap választotta el a csődtől

2020.11.19.
Olvasási idő: 3 perc

A Tesla a világ vezető elektromosautó-gyártója és bizonyos mértékig a legjövedelmezőbb autógyára, de azt sokan nem tudják, hogy a cég a poklok poklát is megjárta korábban, és a csőd szélére került, míg elsöprő sikert nem aratott a Tesla 3-as modellje. 

Nem valószínű, hogy van még ember a Földön, aki ne tudná ki Elon Musk és a Tesla. A polgárpukkasztó, ötleteivel tömegeket megmozgató Musk úgy tűnik amihez nyúl, az arannyá válik. Így volt ez a SpaceX és a Tesla esetében is. A Tesla ma a világ egyik legnagyobb piaci értékű és legnépszerűbb elektromosautó-gyártója, mely részvényeiért valósággal rajoganak a kis befektetők is. Idén decemberben a Tesla részvényei bekerülnek a világ egyik legfontosabb részvényidexébe, az S&P 500-ba. A vállalat piaci kapitalizációja a koronavírus ellenére elérte a 387 milliárd dollárt. A Tesla büszkén mondhatja el, hogy ma a legnagyobb piaci értékű tőzsdén jegyzett autógyár, mely már jócskán megelőzött olyan nagy autógyártó vállalatokat, mint a német Volkswagen, vagy a japán Toyota.

Nemcsak a Tesla vállalat értéke nőtt fénysebességgel, hanem Elon Musk magánvagyona is. Musk 20%-os részesedéssel rendelkezik a cégben, aminek hála idén szeptemberre ő lett a világ harmadik leggazdagabb embere. Idáig viszont rögös út vezetett. Az üzletember a Twitteren nemrég elkotyogta, hogy anyagilag nem állt mindig ilyen jól a vállalata. A Tesla a Model 3 forgalomba hozatala előtt óriási problémákkal küszködött. A dúsgazdag vállalkozó azt írta, hogy nagyjából egy hónap választotta el az autógyárat attól, hogy benyújtsa a csődeljárás iránti kérelmet.

„A Model 3 sokáig rendkívüli stresszt és fájdalmat okozott – 2017 közepétől egészen 2019 közepéig. Egy termelési és logisztikai pokol volt.”

A Tesla válságos helyzetbe került. Az új model gyártása során újabbnál újabb problémák merültek fel. A vállalat célkitűzéseit borzalmasan nehéz volt tartani, minden nap egy küzdelem volt az idővel és a pénzzel, aminek következtében óriás veszteséget termelt a gyár.

Úgy tűnik, hogy sok technikai problémát mégsem sikerült leküzdeni

Ez azonban már csak történelem, hiszen a Tesla részvényei idén 400%-ot emelkedtek, a cég virágzik, habár a Model 3 vevői nem igazán elégedettek a nagy erőfeszítések árán legyártott autóval. Sokan álmodtak egy innovatív elektromos autóról, az álomból azonban rémálom lett már néhány kilométer megtétele után. Számos Tesla tulajdonos tett panaszt, hiszen a nagyjából 50 ezer dolláros gépkocsi komoly műszaki problémákkal küzd.

A közösségi médiában többen osztottak meg aggasztó fényképeket arról, hogy a mindössze néhány hetes autón rozsda foltok jelentek meg. Az érintősképernyős GPS sokaknál nem működik megfelelően, mások nem tudták kinyitni a kocsijukat, mivel az nem nyílt ki az elektromos kulcskártyával és a mobiltelefonnal sem. Hagyományos kulcs hiányában kénytelen voltak egy Tesla szerelőt hívni. Mások arra lettek figyelmesek, hogy az autó menetközben egyszerűen leállt. A Green Car Report hírportál szerint a Model 3 az egyik legpocsékabb autó, amit az elmúlt 10 évben láthattunk, már ami az összeszerelést és a minőséget illeti.

További érdekes cikkeink:

Andrea

Közgazdászként mindig is érdekelt a pénzügyek világa. 2016-ben ismerkedtem meg a bitcoinnal, azóta pedig a mindennapi életem részévé váltak a kriptovaluták. 2019-ben csatlakoztam a BitcoinBázishoz íróként, 2020 óta pedig a portál főszerkesztője vagyok. Ismereteimet igyekszem folyamatosan bővíteni és minél többet megtudni a kriptovalutákról, a mögöttes technológiáról és a gyakorlati használhatóságukról.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél