Kiakadtak a holland taxisok, beperelnék a Teslát

2020.12.17.
Olvasási idő: 2 perc

Panaszkodnak az amsterdami Schiphol repülőtér taxisai. A taxisokat tömörítő vállalat be akarja perelni a Teslát, mert komoly műszaki hibái vannak a 2014-ben vásárolt elektromos autók többségének.

Alig hat évvel ezelőtt Európában üttörőként egy holland taxis vállalat, a Bios-Groep úgy döntött, hogy az amsterdami repülőtér és a belváros közötti utakhoz elektromos autót vásárol. A cég akkor 72 darab Tesla Model S és Model X mellett tette le a voksát. Mindenki boldog volt a taxis társaságtól kezdve a környezetvédőkön át a Tesláig. Nagy volt a szerelem a holland cég és az amerikai autógyártó között, a Bios vezetői elégedettek voltak az alacsony üzemeltetési költséget és páratlan kényelmet kínáló elektromos autókkal, míg a Tesla kivételes ingyen reklámot kapott, mivel a Schiphol Európa egyik legforgalmasabb repülőtere. Mostanra azonban úgy tűnik, hogy a kezdeti álomból rémálom lett, az autók nagy részénél ugyanis komoly problémák ütötték fel a fejüket.

A holland cég azt állítja, hogy nem azt kapták, amiért fizettek. Az autók minősége borzalmas, sok Tesla-taxi több időt tölt a szerelőműhelyben, mint az utakon. A vállalat most be akarja berelni a Teslát és 1,3 millió eurós kártérítésre tart igényt.

A Bios-Groep azt nyilatkozta, hogy néhány gépkocsi a vásárlás után már néhány hónappal aggasztó hibákat jelzett, a Tesla gyenge pontja pedig nemcsak a minőség, hanem a pocsék szervíz is. A Bios cég vezetői kijelentették, hogy hat éve 5,4 millió eurót fizettek az innovatív autókért, ami nem kis összeg, ezért pedig elvárták volna a magas minőséget. A vállalat azt is megjegyezte, hogy a jövőben nem valószínű, hogy a Teslától vásárol gépkocsit. Az elektromos autókról ugyan nem mondanak le, de inkább más gyártók felé fordulnak. A cég egyébként nemrég vásárolt 5 darab Audi e-tront.

Egy egész listát adtak le a Teslák hibáiról

A Bios-Groep húsz gépkocsin tapasztalt hibákról egy listát készített, amelyen a következő műszaki problémák szerepelnek: az egyik autóban a szervokormány meghibásodott. Több autónak a felfüggesztése nem jó, de ami a taxitársaság szerint még zavaróbb, az a fedélzeti számítógép kilométer-számlálójának meghibásodása. A cég attól tart, hogy az adóellenőrök csalási kísérlet miatt megbüntethetik a vállalatot. A Tesla munkatársai megoldást kínáltak ennek a kijavítására, a holland előírások azonban tiltják a kilométer-számlálók bármiféle javítását. A Bios emellett azt is megjegyezte, hogy a Model S nem tud 400 km-t megtenni, mint azt a Tesla ígérte. A Tesla tagadta az ezzel kapcsolatos vádakat, azzal érvelve, hogy a probléma az autók túl intenzív használatából fakad.

Korábbi kapcsolódó cikkeink:

Andrea

Szenvedélyesen érdekel a világ sokszínűsége – szeretek utazni, felfedezni új kultúrákat, zenéket, filmeket és történeteket. Lelkes vagyok a tudomány, technológia, állatvilág és az inspiráló élettörténetek iránt. Szívesen merülök el különféle országok érdekességeiben, legyen szó társadalmi jelenségekről vagy hétköznapi csodákról. Hiszek abban, hogy a világ megértéséhez nyitottság és kíváncsiság kell – ebből nekem van bőven.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian