A Bosch kiáll a Toyota vezér mellett: nem áll készen a piac az elektromos autókra

2020.12.28.
Olvasási idő: 2 perc

Úgy tűnik, hogy a Toyota első emberének, Akio Toyoda-nak elektromos mobilitással kapcsolatos kritikája újabb vitát nyitott az autóiparban. A japán autógyár elnökének szavai után a Bosch felügyelőbizottságának elnöke, Franz Fehrenbach is megbélyegezte a politikusok hozzáállását az elektromos autózással összefüggésben. Fehrenback kiállt Toyoda mellett és egyetértett azzal, hogy a szabályozók egy olyan dologhoz ragaszkodnak foggal-körömmel, amihez nem állnak rendelkezésre jelenleg az infrastrukturális feltételek.

A Stuttgarter Nachrichten-nek adott interjújában a világ legnagyobb alkatrészgyártó vállalatának vezetője nekiment az európai jogalkotóknak, hiszen véleménye szerint az elektromos autók túlzott figyelmet kapnak és az előnyben részesítésük a belső égésű motorral rendelkező autókkal szemben nem indokolt.

Akkor karbonsemleges vagy sem?

Fehrenbach egyértelművé tette, hogy egyáltalán nem ellenzi az elektromos gépkocsik használatát. Szerinte a politikusok szemléletmódjával van a baj. Úgy véli a német menedzser, hogy a legnagyobb probléma az elektromos autókhoz szükséges energia előállításával van. Korábban Toyoda is azt nyilatkozta, hogy addig nem beszélhetünk karbonsemleges elektromos autókról, míg a működésükhöz szükséges villamosenergiát szénerőműben állítják elő, ami egyáltalán nem nevezhető környezetkímélő megoldásnak. Fehrenback is hasonlóan fogalmazott, szerinte a német és általánosságban véve az európai villamosenergia-termelés nem karbonsemleges, így az ezzel az árammal feltöltött autók sem azok. Kijelentette, hogy „ezeket a gépkocsikat nulla CO2-kibocsátású autókként kezelik, mivel a jogalkotók elrejtik a villamosenergia előállításához szükséges energiamérleget. Ezen túlmenően az akkumulátorok, főleg az ázsiai régióból származnak, ahol a villamosenergia zöme továbbra is szénerőművekből származik.” Véleménye szerint a szabályozók ezt nem számolják hozzá az elektromos autók CO2-kibocsátásához, pedig igenis kellene.

Nemcsak ezzel kapcsolatban volt kritikus az elnök. Azt gondolja, hogy a piac egyszerűen nem áll készen arra, hogy tömegek használjanak elektromos autót, mivel szerinte a töltési infrastruktúra nem megfelelő. Nincs elég töltőpont egyetlen európai országban sem. Hozzátette:Ha 2030-ra 1 millió töltőhelyet szeretnénk, akkor hetente 2 ezret kellene telepítenünk. A valóságban hetente nagy eséllyel csak 200 töltőpontot sikerül üzembe helyezni, és most csak Németországról beszélünk.”

Ez a cikk is érdekelhet: A Ford blokklánccal harcol a levegőszennyezés ellen

Andrea

Szenvedélyesen érdekel a világ sokszínűsége – szeretek utazni, felfedezni új kultúrákat, zenéket, filmeket és történeteket. Lelkes vagyok a tudomány, technológia, állatvilág és az inspiráló élettörténetek iránt. Szívesen merülök el különféle országok érdekességeiben, legyen szó társadalmi jelenségekről vagy hétköznapi csodákról. Hiszek abban, hogy a világ megértéséhez nyitottság és kíváncsiság kell – ebből nekem van bőven.

Legfrissebb hírek

Oroszország virtuális

Oroszország virtuális drónharcterekre edzi a legénységet

A modern háborúk a pixelek világába költöztek. Oroszország hadserege most egy virtuális harctéren neveli a következő generáció drónpilótáit, amely valós időben integrálja a drónokat, robotokat, AI-elemeket és valós helyszínű szimulációkat. Az oroszországi
BMW iX3

Íme az elektromos jövő legfenntarthatóbb crossoverje

A BMW iX3 a márka eddigi legfenntarthatóbb sorozatgyártású modellje. Az új Neue Klasse platform mérnökei már az első lépéstől arra törekedtek, hogy minden szinten csökkentsék a környezeti terhelést: az anyagválasztástól az akkumulátorig,

Veszélyben a magánélet – mindent látni akar a YouTube

Újra az adatgyűjtés kiterjesztésével próbálkozik a big tech. Ezúttal a YouTube a ludas, éppen egy új AI-alapú korhatár-ellenőrző rendszer bevezetését tervezi, ahol egy szelfi alapján ellenőriznék a felhasználók életkorát. A vállalat szerint
WHO

Kik pénzelik valójában a WHO-t? Egyre több a kérdőjel 

A világjárványok, globális egészségügyi veszélyhelyzetek és a vakcinák jövője kapcsán gyakran halljuk a WHO, vagyis az Egészségügyi Világszervezet nevét. De vajon ki finanszírozza ezt a világszinten befolyásos szervezetet? Egy a BMJ Global
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél