A Sony elektromos autóját az osztrák utakon tesztelik

2021.01.28.
Olvasási idő: 3 perc

Ha elektromos autókról hallunk, a legtöbbünknek valószínűleg hamarabb jut eszébe a Tesla, mint a Sony. A közeljövőben azonban ez akár meg is változhat: a Sony a Consumer Electronics Show keretében bemutatta Vision-S nevű e-autó prototípusát. A projekt ráadásul már jócskán túllépte az ötlet szintjét. Ausztriában már az utakon is teszteltek, miközben a szoftver egy része erősen magyar érdekeltségű az AImotive-val közös kollaborációnak köszönhetően.

Mit tud a Sony elektromos autója, a Vision-S?

És hogy milyen teljesítményt várhatunk a Vision-S-től? Tavaly a koncepcióbemutatáskor még nem sokat közöltek a specifikációkról, mára azonban már jó pár részlet derült ki az új e-autóról. A prototípus ikermotorokkal rendelkezik, melyek közül egyet elől, egy másikat az autó hátuljában helyeztek el. Ezek egyenként akár 200 kW-os teljesítményt is tudnak generálni. Ha ehhez még hozzávesszük, hogy a 60 mérföld per órás (azaz majdnem 100 km/h) sebességre mindössze 4,8 másodperc alatt gyorsul fel, akkor a teljesítmény már-már a Tesla 3-as modelljének szintjét is elérheti.

Az autóban ezen felül csaknem 40 szenzort is elhelyeztek; köztük lézerradarokat, CMOS kamerákat és ultrahangos radarokat is találhatunk. Ezzel a Sony szerint második szintű autonómiát érhetnek el, ami azt is jelenti, hogy az autó képes a sebességet és a sávot tartani vezetői felügyelet mellett. A teljesen önvezető autó a négyes szintű autonómia elérésével valósulhat majd meg, ettől azonban még elég messze van a prototípus. A biztonságos vezetés kialakításán a Sony egy magyar céggel, az AImotive-val működik együtt, akik AI-alapú vezetéstámogató rendszerek kialakításával foglalkoznak.

A Sony azért nem hiába töltött el hosszú éveket a szórakoztatóiparban: a kiegészítők is kifejezetten erősre sikerültek a prototípusban. A teljes műszerfalat képernyőkkel borították be, de a hátul ülőkről sem felejtkeztek meg; oda is elhelyeztek párat. Ezen felül minden ülés külön hangszóró-rendszerrel rendelkezik, amivel mindenki saját tartalmait hallgathatja az utazás során.

Az osztrák Magna Steyr gyártotta le a prototípust

A Sony a prototípust a Magna Steyr grazi autógyártóval közösen hozta létre. Ők meglehetősen nagy névnek számítanak a piacon, hiszen olyan autók gyártásával is foglalatoskodnak, mint a Mercedes G-Class vagy a BMW hibrid 5-ös szériája.

Hogy az autó valóban forgalomba kerül-e majd, már teljesen más kérdés. A Sony korábban szinte semmilyen kapcsolatban sem volt az autógyártással, így teljes mértékben hiányzik az autók eladásához és összeállításához szükséges ellátóláncuk. Egy autó piacra dobása is rendkívül költséges lenne – főleg akkor, ha még azt is hozzávesszük, hogy mennyi tesztelés szükséges a különböző régiókban való engedélyeztetéshez.

A másik nagy kérdőjel az akkumulátorral kapcsolatos; a Sony erről meglehetősen hallgatott a bemutató során. Az erősen kétséges, hogy a Tesla technológiájával tudná tartani a versenyt, melyet hosszú évek óta fejlesztenek Muskék.

Végül pedig a gyártás is problémákat vetne fel. A fentebb említett Magna Steyr évente kb. 200 ezer autó legyártására képes, mely már így is jó pár másik márka között oszlik el. A Tesla ezzel szemben 2020-ban nagyjából fél millió autót tudott legyártani.

Egy lehetséges magyarázat, hogy a Sony a prototípus segítségével szeretné saját kiegészítő technológiáit tesztelni – legyen szó szenzorokról vagy éppen szórakoztató elemekről. A prototípus követi a legnagyobb e-autók által belengetett trendeket, így, ha ezeknek a gyártóknak szeretne a jövőben a Sony extrákat eladni, kifejezetten jó lehet, ha a gyakorlatban a saját autóján tudja kipróbálni őket.

Ez a cikk is érdekelhet: A GM és a Honda decentralizált elektromos jármű töltőhálózat specifikáción dolgozik

(Kép forrása: Sony/YouTube)

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél