Kihalásra vannak ítélve a benzines autók – állítja a Renault vezérigazgatója

2021.01.30.
Olvasási idő: 2 perc

A hagyományos belső égésű motorral rendelkező autók hamarosan eltűnnek az utakról az euro 7-es szabvány miatt, jelentette ki a Renault csoport jelenlegi vezérigazgatója, Luca De Meo. Többen aggódnak, hiszen nincs még megfelelő infrastruktúra az elektromos autók tömeges töltéséhez, az unió viszont olyan elvárásokat támaszt az autógyártókkal szemben, amit fizikailag lehetetlen teljesíteni. Az Európai Bizottság által kitalált normáknak csak az elektromos, illetve a plug-in hibrid autók tudnának megfelelni.

Egyre több autóipari szakember szólal fel az Európai Unió, új Euro 7-es szabályozásával kapcsolatban, amely a tervek szerint 2026-ban lépne életbe. Az új normáknak megfelelően feltételezhetően 30 mg/km nitrogén-oxid (NOx) lenne az új határérték az újonnan gyártott gépkocsik esetében, az európai autógyártók szerint azonban ez leküzdhetetlen akadályt jelent a benzin és a dízel autók számára. Ezt csak az elektromos és a plug-in hibridek tudnák csak teljesíteni, ami azt jelentené, hogy a belső égésű motorokkal felszerelt gépkocsik, de még az úgynevezett mild-hibridek is teljesen eltűnnének a piacról.

A Renault csoport vezérigazgatója szerint 10 éven belül nem lesz hagyományos autó az utakon

A francia autógyár feje, Luca De Meo úgy véli, hogy a jelenlegi benzin- és dízelüzemű autók tíz éven belül eltűnnek. Véleménye szerint csűrhetjük-csavarhatjuk a dolgokat, de ha az  Euro 7-es szabályozás bevezetésre kerül akkor a benzines autóknak befellegzett. „Mindig a szabályok határozzák meg a játékot.”

Az olyan nagyvállalatok jövője, mint a Renault-é is, valójában most kerül meghatározásra. Ha tudják a lépést tartani az új normával, akkor megmenekülhetnek, ha lemaradnak, az autógyár bezárhatja kapuit. De Meo ezzel kapcsolatban azt nyilatkozta, „egyre inkább az elektromosság felé kell elindulnunk. Mi inkább az E-Tech hibrid technológia iránt érdeklődünk, ezért a Nissan-nal szövetségben megosztjuk egymással tapasztalatainkat a kutatás-fejlesztés, illetve az akkumulátor-technológia terén is.” Majd hozzátette: „A Renault-nak világos elképzelései vannak a jövőre nézve, elvégre is van már elektromos és plug-in hibrid autónk is, ugyanakkor nagy kihívást jelent a Dacia termékvonal. A csoport már várja a Dacia Spring Electric bemutatását, amelynek az európai piac legolcsóbb elektromos autójának kellene lennie.”

Az ár kulcsfontosságú

Az ár kulcsfontosságú mind az autógyárak, mind pedig a vásárlók számára. Az Automotive News Europe hírportálnak a Volkswagen egyik mérnöke azt nyilatkozta, hogy „ha ezek az Euro 7-es új normák életbe lépnek, a vállalat már nem tud egy Polo-hoz hasonló kompakt autót 15 000 eurós áron értékesíteni.”

A Volkswagen nemrég dobta piacra a Polo-hoz hasonló ID.3 néven elektromos kisautóját, amely közel 40 ezer euróba kerül. Azért a különbség jelentősnek mondható. A Volkswagen mérnöke szerint már az jelentős többletköltséget jelent, hogy a fokozatos gyorsulás biztosításához ezekbe az autókba kézi sebességváltó helyett, automata váltó kell, nem beszélve az akkumulátorokról, melyek az autó gyártási költségének nagy részét teszik ki. Összehasonlításként, Magyarországon egy benzines Polo a hivatalos weboldal szerint 5 980 980 Ft-tól, míg a már említett ID. 3 14 188 440 Ft-tól érhető el.

Andrea

Szenvedélyesen érdekel a világ sokszínűsége – szeretek utazni, felfedezni új kultúrákat, zenéket, filmeket és történeteket. Lelkes vagyok a tudomány, technológia, állatvilág és az inspiráló élettörténetek iránt. Szívesen merülök el különféle országok érdekességeiben, legyen szó társadalmi jelenségekről vagy hétköznapi csodákról. Hiszek abban, hogy a világ megértéséhez nyitottság és kíváncsiság kell – ebből nekem van bőven.

Legfrissebb hírek

Oroszország virtuális

Oroszország virtuális drónharcterekre edzi a legénységet

A modern háborúk a pixelek világába költöztek. Oroszország hadserege most egy virtuális harctéren neveli a következő generáció drónpilótáit, amely valós időben integrálja a drónokat, robotokat, AI-elemeket és valós helyszínű szimulációkat. Az oroszországi
BMW iX3

Íme az elektromos jövő legfenntarthatóbb crossoverje

A BMW iX3 a márka eddigi legfenntarthatóbb sorozatgyártású modellje. Az új Neue Klasse platform mérnökei már az első lépéstől arra törekedtek, hogy minden szinten csökkentsék a környezeti terhelést: az anyagválasztástól az akkumulátorig,

Veszélyben a magánélet – mindent látni akar a YouTube

Újra az adatgyűjtés kiterjesztésével próbálkozik a big tech. Ezúttal a YouTube a ludas, éppen egy új AI-alapú korhatár-ellenőrző rendszer bevezetését tervezi, ahol egy szelfi alapján ellenőriznék a felhasználók életkorát. A vállalat szerint
WHO

Kik pénzelik valójában a WHO-t? Egyre több a kérdőjel 

A világjárványok, globális egészségügyi veszélyhelyzetek és a vakcinák jövője kapcsán gyakran halljuk a WHO, vagyis az Egészségügyi Világszervezet nevét. De vajon ki finanszírozza ezt a világszinten befolyásos szervezetet? Egy a BMJ Global
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél