Sokan megbánták, hogy elektromos autót vettek – 5-ből 1 lecseréli

2021.05.06.
Olvasási idő: 2 perc

A Kaliforniai Egyetem nemrégiben készült tanulmánya szerint az amerikai államban a 100%-ban elektromos járművet vásárlók 19%-a már megbánta döntését, és visszatért a belső égésű motoros autókhoz. 

Az elektromos autózás egyre népszerűbb Európában. A főleg állami támogatásoknak köszönhetően sokan cserélik le régi benzines vagy dízel autóikat elektromos járműre. Számos elektromos autó tulajdonos viszont már megbánta döntését, derült ki a Kaliforniai Egyetem legújabb felméréséből. A Tesla hazájában az elektromos átállással kapcsolatban némi kétséget ébreszt a híres oktatási intézmény kutatóinak, Scott Hardmannak és Gil Talnak a közelmúltban megjelent tanulmánya, amelyet a Nature Energy című magazin tett közzé.

A két kutató elemzése szerint a teljesen elektromos autók vásárlóinak tetemes része (19%) Kaliforniában azt mondta, hogy megbánta a vásárlást és rövid időn belül visszatért a belső égésű motorral rendelkező autókhoz. Legtöbben a rövid hatótávot emelték ki, mely miatt a közlekedési szokásaikat kénytelenek voltak drasztikusan megváltoztatni. Az állandó töltés miatt rengetegen panaszkodtak. A töltéssel kapcsolatosan egyébként a plug-in hibrid autók tulajdonosai is negatív véleményt fogalmaztak meg.

Sokan nem tudják az autókat otthon tölteni

A megkérdezett felhasználók szerint az elektromos autók tulajdonosai számára az egyik legnagyobb problémát a háztartások villamosenergia rendszerei jelentik. A lakásokban található konnektorok 70%-a nem megfelelő az elektromos autók töltéséhez, a helyzet sokszor ugyanez a munkahelyek parkolóiban is. Emellett probléma merült a nyilvános töltőállomásokkal összefüggésben. Sokan azt nyilatkozták, hogy kevés a töltőállomás, többsége kifejezetten drága, így inkább hanyagolják azokat.

Kaliforniában viszont a Tesla tulajdonosok örülhetnek, hiszen a Model 3 és Model S sofőrjei számos helyen találnak Tesla Supercharger-t, amely segítéségével egy óra alatt feltölthetik gépjárműveiket.

A kutatás, amelyet 2012 és 2019 között Kaliforniában az elektromos és plug-in hibrid gépkocsi vásárlók megkérdezésével végeztek, azt is megmutatta, hogy a „hűtlenség” aránya magasabb a kétszemélyes családokban és az egy vagy két autóval rendelkező családokban. A nagyobb háztartásokban (öt vagy annál több tagú) vagy ha a háztartásnak több gépkocsija (négy vagy több autó) van, jobban értékelik az elektromos autózást.

Végezetül meg kell jegyezni azt is, hogy a férfiak nagyobb arányban döntenek úgy, hogy lemondanak az elektromos vagy plug-in hibrid autókról, míg a nők következetesek a választásukkal kapcsolatban, és lényegesen kevesebben adják el gépjárműveiket.

Andrea

Közgazdászként mindig is érdekelt a pénzügyek világa. 2016-ben ismerkedtem meg a bitcoinnal, azóta pedig a mindennapi életem részévé váltak a kriptovaluták. 2019-ben csatlakoztam a BitcoinBázishoz íróként, 2020 óta pedig a portál főszerkesztője vagyok. Ismereteimet igyekszem folyamatosan bővíteni és minél többet megtudni a kriptovalutákról, a mögöttes technológiáról és a gyakorlati használhatóságukról.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél