Összerakható elektromos autó születhet az Ikea és a Renault együttműködésével

2021.06.10.
Olvasási idő: 1 perc

Hajlandó lennél saját magad összeszerelni egy elektromos autót csak azért, hogy pénzt takaríts meg? Egy olyan világban, ahol az autók egyre nagyobb funkcionalitással rendelkeznek és egyre összetettebbé válnak, az árak ezzel párhuzamosan folyamatosan emelkednek, ami a kevésbé tehetős emberek számára komoly fejtörést okoz. Egy fiatal amerikai tervező – Ryan Schlotthauer, aki korábban a Cadillacnek dolgozott – úgy döntött, hogy az Ikea svéd bútoráruház koncepcióját követve forradalmasítja az autók világát, mint ahogyan azt az Ikea tette a belsőépítészettel.

Ennek eredményeként született meg a Höga, az első elektromos autó, melyet otthon kell összerakni úgy, mint egy Legót. Az Ikea gyártási, csomagolási és forgalmazási hálózatát a Renault elektromos mobilitási technológiájával kombinálva egy valódi autót tervezett, amely teljesen elektromos, és a garázsban 374 darabból összeszerelhető.

„A projekt lényege az volt, hogy olyan járművet hozzunk létre, amely kevesebbe kerül, mint egy használt autó. Olyasmit akartam készíteni, ami egyszerű és megfizethető azok számára is, akik nem engedhetnek meg maguknak egy luxusautót. Azért választottam az Ikeát és a Renault-t, mert tökéletesen illeszkednek egymáshoz: mindkét vállalat a termékei fenntarthatóságára helyezi a hangsúlyt, és a tömegpiacot célozza meg” – mondta Schlotthauer a GQ-nak.

A két márka filozófiájához hűen a kreatív tervező egy fenntartható, gazdaságos és „megújuló” autót hozott létre, hiszen egy moduláris projektről van szó, amelyet egy szerszámkészlet segítségével könnyen össze lehet rakni. A Höga – ami svédül azt jelenti, hogy „magas” – 2,3 méter hosszú és 1,8 méter magas; négy kereke van, és hagyományos karosszériaelemekből készült.

Hogy mennyibe kerülne az Ikea és a Renault kötelékéből született autó? A járművet 5300 euró körüli áron lehetne forgalomba hozni, így elektromos alternatívaként érdemes megfontolni azok számára, akik a városban közlekednek, és egy kis, kompakt autóra van szükségük. Persze ehhez a Höga autónak át kellene mennie a szigorú biztonsági teszteken, amelyeken a forgalomba kerülés előtt minden kocsinak teljesítenie kell az előírt követelményeket. Habár ezekről beszélni elég korai, azért jó a jövő autójáról ábrándozni.

Andrea

Szenvedélyesen érdekel a világ sokszínűsége – szeretek utazni, felfedezni új kultúrákat, zenéket, filmeket és történeteket. Lelkes vagyok a tudomány, technológia, állatvilág és az inspiráló élettörténetek iránt. Szívesen merülök el különféle országok érdekességeiben, legyen szó társadalmi jelenségekről vagy hétköznapi csodákról. Hiszek abban, hogy a világ megértéséhez nyitottság és kíváncsiság kell – ebből nekem van bőven.

Legfrissebb hírek

Ismeretlen anyagra bukkantak a Marson

A Mars évtizedek óta izgatja a kutatók és az álmodozók képzeletét – minden új adat, amit a szondák hazaküldenek, egy kicsit közelebb visz ahhoz, hogy megértsük ezt a távoli, vörös világot. A
Oroszország virtuális

Oroszország virtuális drónharcterekre edzi a legénységet

A modern háborúk a pixelek világába költöztek. Oroszország hadserege most egy virtuális harctéren neveli a következő generáció drónpilótáit, amely valós időben integrálja a drónokat, robotokat, AI-elemeket és valós helyszínű szimulációkat. Az oroszországi
BMW iX3

Íme az elektromos jövő legfenntarthatóbb crossoverje

A BMW iX3 a márka eddigi legfenntarthatóbb sorozatgyártású modellje. Az új Neue Klasse platform mérnökei már az első lépéstől arra törekedtek, hogy minden szinten csökkentsék a környezeti terhelést: az anyagválasztástól az akkumulátorig,

Veszélyben a magánélet – mindent látni akar a YouTube

Újra az adatgyűjtés kiterjesztésével próbálkozik a big tech. Ezúttal a YouTube a ludas, éppen egy új AI-alapú korhatár-ellenőrző rendszer bevezetését tervezi, ahol egy szelfi alapján ellenőriznék a felhasználók életkorát. A vállalat szerint
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél