Kínában mély vízbe dobják a Teslákat… Szó szerint

2021.08.15.
Olvasási idő: 2 perc

A kínai minőségellenőrzés megköveteli, hogy a Teslákat mély vízben is teszteljék, csak a biztonság kedvéért.

A kínai Sanghaj Gigagyárban elképesztő a minőségellenőrzési folyamat. A Teslákat szó szerint mély vízben is tesztelik, legalábbis ezt mutatja egy, a YouTube-on közzétett Tesla Model Y videó, amely az elektromos autó biztonsági folyamatait mutatja be. A padló mentén elhelyezett lítiumion-akkumulátorokat és az elektromos motorokat is jól le kell zárni, hogy ne érintkezzenek nedvességgel. A gyárban állítják, hogy míg egy hagyományos belső égésű motorral felszerelt autóba simán bejut a víz, addig egy Teslával ez nem fordulhat elő.

Az elektromos autók vízben történő tesztelése most kezdődött Kínában, ahol az elmúlt 60 év legsúlyosabb áradása tett földönfutóvá rengeteg embert. A közösségi médiában több videós beszámoló is bemutatja, hogy a Tesla hogyan tudott megbirkózni az áradással és megmenteni a sofőrök életét. Nyilvánvalóan nincsenek részletek a modell állapotáról egy ilyen vizes kaland után, nem tudjuk tehát megmondani, hogy később használható lesz-e a megmerült autó, de az tuti, hogy a biztonságról csak ilyen helyzetekben lehet igazán meggyőződni.

Elon Musk még 2016-ban azt mondta, hogy vészhelyzetben az akkori zászlóshajó Model S képes lesz vízen lebegni, köszönhetően annak az akkumulátornak, amely még egy elárasztott út közepén is képes a motort táplálni és a kerekeket mozgatni. Ezt egy Twitteren közzétett videó is bizonyítja, amelyen az autó az elképesztően magas víz ellenére sem állt le.

A Cybertruck is „lebeg”, nemcsak a Model Y, a Model 3 és a Model S. Nemrég Elon Musk arra utalt, hogy a Cybertruck is rendelkezni fog ezzel a funkcióval. Ezt a Twitteren árulta el válaszul egy kíváncsi rajongónak, aki a jármű viselkedéséről kérdezte a Tesla fejét. „Vadászni és horgászni járok, és néha vízzel borított utakon kell áthaladnom. Meg tudom-e csinálni anélkül, hogy az autó megsérülne?”. Igen – válaszolta az igazgató -, egy ideig még lebeghet is”. Az irányíthatóság elvesztésének problémája természetesen továbbra is fennáll, ahogyan az is, hogy az áramlat elsodorja a gépkocsit. A járművek tehát nem kétéltűek, azaz nem lesz az autóból hirtelen hajó. Ez talán egy újabb ötlet is lehetne a vállalat következő autójához.

Érdekelhet még:

Andrea

Közgazdászként mindig is érdekelt a pénzügyek világa. 2016-ben ismerkedtem meg a bitcoinnal, azóta pedig a mindennapi életem részévé váltak a kriptovaluták. 2019-ben csatlakoztam a BitcoinBázishoz íróként, 2020 óta pedig a portál főszerkesztője vagyok. Ismereteimet igyekszem folyamatosan bővíteni és minél többet megtudni a kriptovalutákról, a mögöttes technológiáról és a gyakorlati használhatóságukról.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél