Kínában mély vízbe dobják a Teslákat… Szó szerint

2021.08.15.
Olvasási idő: 2 perc

A kínai minőségellenőrzés megköveteli, hogy a Teslákat mély vízben is teszteljék, csak a biztonság kedvéért.

A kínai Sanghaj Gigagyárban elképesztő a minőségellenőrzési folyamat. A Teslákat szó szerint mély vízben is tesztelik, legalábbis ezt mutatja egy, a YouTube-on közzétett Tesla Model Y videó, amely az elektromos autó biztonsági folyamatait mutatja be. A padló mentén elhelyezett lítiumion-akkumulátorokat és az elektromos motorokat is jól le kell zárni, hogy ne érintkezzenek nedvességgel. A gyárban állítják, hogy míg egy hagyományos belső égésű motorral felszerelt autóba simán bejut a víz, addig egy Teslával ez nem fordulhat elő.

Az elektromos autók vízben történő tesztelése most kezdődött Kínában, ahol az elmúlt 60 év legsúlyosabb áradása tett földönfutóvá rengeteg embert. A közösségi médiában több videós beszámoló is bemutatja, hogy a Tesla hogyan tudott megbirkózni az áradással és megmenteni a sofőrök életét. Nyilvánvalóan nincsenek részletek a modell állapotáról egy ilyen vizes kaland után, nem tudjuk tehát megmondani, hogy később használható lesz-e a megmerült autó, de az tuti, hogy a biztonságról csak ilyen helyzetekben lehet igazán meggyőződni.

Elon Musk még 2016-ban azt mondta, hogy vészhelyzetben az akkori zászlóshajó Model S képes lesz vízen lebegni, köszönhetően annak az akkumulátornak, amely még egy elárasztott út közepén is képes a motort táplálni és a kerekeket mozgatni. Ezt egy Twitteren közzétett videó is bizonyítja, amelyen az autó az elképesztően magas víz ellenére sem állt le.

A Cybertruck is „lebeg”, nemcsak a Model Y, a Model 3 és a Model S. Nemrég Elon Musk arra utalt, hogy a Cybertruck is rendelkezni fog ezzel a funkcióval. Ezt a Twitteren árulta el válaszul egy kíváncsi rajongónak, aki a jármű viselkedéséről kérdezte a Tesla fejét. „Vadászni és horgászni járok, és néha vízzel borított utakon kell áthaladnom. Meg tudom-e csinálni anélkül, hogy az autó megsérülne?”. Igen – válaszolta az igazgató -, egy ideig még lebeghet is”. Az irányíthatóság elvesztésének problémája természetesen továbbra is fennáll, ahogyan az is, hogy az áramlat elsodorja a gépkocsit. A járművek tehát nem kétéltűek, azaz nem lesz az autóból hirtelen hajó. Ez talán egy újabb ötlet is lehetne a vállalat következő autójához.

Érdekelhet még:

Andrea

Szenvedélyesen érdekel a világ sokszínűsége – szeretek utazni, felfedezni új kultúrákat, zenéket, filmeket és történeteket. Lelkes vagyok a tudomány, technológia, állatvilág és az inspiráló élettörténetek iránt. Szívesen merülök el különféle országok érdekességeiben, legyen szó társadalmi jelenségekről vagy hétköznapi csodákról. Hiszek abban, hogy a világ megértéséhez nyitottság és kíváncsiság kell – ebből nekem van bőven.

Legfrissebb hírek

Ismeretlen anyagra bukkantak a Marson

A Mars évtizedek óta izgatja a kutatók és az álmodozók képzeletét – minden új adat, amit a szondák hazaküldenek, egy kicsit közelebb visz ahhoz, hogy megértsük ezt a távoli, vörös világot. A
Oroszország virtuális

Oroszország virtuális drónharcterekre edzi a legénységet

A modern háborúk a pixelek világába költöztek. Oroszország hadserege most egy virtuális harctéren neveli a következő generáció drónpilótáit, amely valós időben integrálja a drónokat, robotokat, AI-elemeket és valós helyszínű szimulációkat. Az oroszországi
BMW iX3

Íme az elektromos jövő legfenntarthatóbb crossoverje

A BMW iX3 a márka eddigi legfenntarthatóbb sorozatgyártású modellje. Az új Neue Klasse platform mérnökei már az első lépéstől arra törekedtek, hogy minden szinten csökkentsék a környezeti terhelést: az anyagválasztástól az akkumulátorig,

Veszélyben a magánélet – mindent látni akar a YouTube

Újra az adatgyűjtés kiterjesztésével próbálkozik a big tech. Ezúttal a YouTube a ludas, éppen egy új AI-alapú korhatár-ellenőrző rendszer bevezetését tervezi, ahol egy szelfi alapján ellenőriznék a felhasználók életkorát. A vállalat szerint
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél