Kim Kardashian is megütheti a bokáját a kriptovaluták miatt

2021.09.07.
Olvasási idő: 2 perc

Az FCA, az Egyesült Királyság pénzügyi felügyeleti szervezete szerint Kim Kardashian egy olyan kriptovalutát promózik, amely potenciálisan káros lehet a befektetőkre nézve. Az amerikai hírességnek közleményben beszóló FCA egyben arra is felhívta a figyelmet, hogy Kardashian promója, a 250 millió instagram követője miatt az utóbbi idők, de akár az egész történelem legtöbb felhasználójához eljutott pénzügyi hirdetése lehet. A celeb médiaszemélyiség Kardashian aki arról híres, hogy híres, korábban a bitcoin párti Kanye West felesége volt, házasságuk azonban idén véget ért.

Charles Randell az FCA vezetője, a napokban az angliai Cambridge városában egy gazdasági konferencián a digitális érmék szabályozásának kérdésköréről és arról beszélt, hogy milyen módszerekkel lehetne az embereket megvédeni a pénzügyi csalásoktól. Randell az online platformok általi részletes és hiteles tájékoztatás fontosságát külön kiemelte, majd hozzátette, hogy szívesen együtt dolgoznak mindazon vállalatokkal, amelyek osztoznak az elveikben, azonban folytatni fogják a küzdelmet a nem hiteles vagy akár kifejezetten félrevezető jellegű információk ellen.

Nem az Instagrammon kéne befektetési tippeket keresni

Az FCA elnök Randell ebben a beszédben hozta fel Kim Kardashian példáját, aki minden bizonnyal szép kis összeget kapott a promóért, és minden valószínűség szerint sem ő, sem az instagram felhasználóját menedzselő csapat nem nézett érdemben utána az adott érme hátterének. Egyre nagyobb problémát jelenetenek a különböző influencerek általi shitcoin promóciók a kriptó világban, amelyekek során százezrek károsulnak meg, miközben a hasonló csalások az egész iparág hírnevét rontják.

A probléma része, hogy a legtöbb esetben a promóterek már nem is feltétlen részei a csalásnak, jellemzően egyszerűen csak nem érdekli őket az általuk hypeolt érme háttere, vagy akár szemet is húnynak a kilógó hiányosságok felett, a promócióért kapott szép kis summáért cserébe. Mindezek után néhány formai részletre ügyelve, például az apróbetűs részben kiemelve, hogy a tartalom „nem számít befektetési tanácsadásnak”, gyakorlatilag semmilyen jogi felelősségük nincs.

Bár a jogi felelősségrevonás szinte mindig elmaradt, előfordult már, hogy egészen komoly influenszereknek is beletört a bicskája egy-egy ilyen rosszul sikerült promócióba, vagy teljesen átlátszóan pump and dump hype akcióba. A pórul járt, sokszor akár évek megtakarításait is elvesztő rajongók balhéja nyomán, egy rosszul sikerült promó után általában sorra hátrálnak ki a szponzorok az influenszerek mögül, amivel egyeseknek akár az egész karrierje ellehetetlenül.

Mégis, még mindig annyira temérdek sok pénz van a random altcoinok pump and dump jellegű felfuttatásában, hogy mindezen veszélyek ellenére sokan bevállalják.

Ez a cikk is érdekelhet: Aranyásó 2.0 – Lengyel influenszer „szerelem” tokent adott el 75 millió forintért

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian