Őrületes negyedévet zárt a Tesla a globális chiphiány ellenére is

2021.10.03.
Olvasási idő: 1 perc

Őrületes harmadik negyedévet zárt a Tesla: a globális chiphiány okozta problémák ellenére 241 300 autót értékesített, ami összesen 102 ezer járművel több, mint tavaly ugyanekkor. Ezzel megdöntötte az eddigi egy negyedéves értékesítési rekordját – sőt, majdnem túlszárnyalta a 2019-ben eladott összes járműveinek számát – 367 500 – is.

Szeptemberben Elon Musk, a Tesla atyja már repesgette vállalata sikerét, és arra buzdította alkalmazottjait, hogy továbbra is adjanak bele mindent a kiváló eredmények elérése érdekében. Úgy tűnik, a dolgozók megfogadták Musk tanácsát, hiszen valóban egy elképesztő negyedévet zárhatott az elektromos autógyár. A vállalat sikeresen háta mögött hagyta a globális chiphiányt, mely már az év eleje óta sújtja az autógyártó vállalatokat, és óriási csapásokat mér az autóipar felhőmentes jövőjére. A General Motors több észak-amerikai gyára szeptemberben például leállították a termelést. A probléma és a felfüggesztés következtében a napokban kiderült, hogy harmadik negyedévben pusztán 446 997 járművet sikerült eladnia, ami 33 százalékos visszaesést jelent az előző év ugyanezen időszakához képest.

Sikersztori a köbön

De ne gondoljuk, hogy a Tesla története mindig problémamentes volt, hiszen a vállalatot sem kerülte el a chiphiány okozta feszültség. A cég ugyanakkor, a többi autógyártóval szemben, hogy ne kelljen leállnia a gyártással, villámgyorsan új beszállítókat keresett, és egyszerűen átírta járművei szoftvereit. Ráadásul, a Tesla 2020 elején megkezdte működését, modelljei gyártását és értékesítését Kínában is, amit hatalmas dicsőség követett. Mára már a Model Y elektromos SUV-ját úgy veszik az Egyesült Államokban, mint a cukrot, de ne aggódjunk, hiszen Európában is rendelhető a példány.

Mivel a Tesla nemrégiben a texasi gyárának építését is befejezte, és megkapta az utolsó jóváhagyást is arra, hogy beindítsa üzemének működését Berlinben, a következő hónapokban még több jármű fog napvilágot látni. Egy percig sem búslakodik tehát a vállalat, hogy a futurisztikus Cybertruckjának még kell egy kis idő, hogy le tudják szállítani – addig is, másképp alapozza meg jövője sikereit.

Fanny

A kriptovaluták iránti érdeklődésem 2020-ban kezdődött – azóta nem tudok szabadulni tőlük. Mélyen beleástam magam a témába, folyamatosan követem a legújabb fejleményeket és kutatom, hogyan formálhatja át mindennapi életünket a blokklánc technológia.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian