Volkswagen: Csak Németországban 30 ezer ember veszíti el a munkáját

2021.10.19.
Olvasási idő: 1 perc

A Volkswagen csoport feje azt nyilatkozta, hogy „csak Németországban 30 000 munkavállaló veszíti el a munkáját az elektromos autókra való átállás következtében”.

A Volkswagen-csoport legutóbbi felügyelőbizottsági ülésén Herbert Diess vezérigazgató a konszern átszervezését javasolta, amelynek keretében csak a németországi üzemekben a VW tulajdonában lévő márkáknál (azaz a Seat, az Audi, a Skoda és a Porsche) akár 30 000 munkahelyet is megszüntethetnek. Jelenleg a csoport, amely a Toyotával együtt a világ vezető gyártója, 294 000 embert foglalkoztat Németországban. Globális szinten több mint 600 000 munkavállaló erősíti az autógyár csapatát. Nagy érvágás lenne tehát, ha ennyi munkahely hirtelen megszűnne.

Ez az egyik lehetséges forgatókönyv, amellyel az autógyártó csoport jövője és az elektromos autóra való átállás elé nézhet – magyarázta Diess a Handelsblatt hírportál szerint, amely beszámol a felügyelőbizottságban tartott ülésről minden részletéről. „Az igazgatótanács tagjai meglepődtek” – írja a német lap, mert az üzemi tanács, a szakszervezet, Alsó-Szászország tartomány és a Porsche/Piech család képviselői közül senki sem látta előre, nemhogy tudta volna, hogy Diess mit fog mondani az ülésen.

Az elektromos autók gyártása, amelyek kevesebb alkatrészből állnak, mint a benzin- és dízelüzemű vagy hibrid autók, kevesebb összeszerelő munkást igényel. Egy elektromos jármű összeszerelése körülbelül feleannyi időt vesz igénybe, mint egy hagyományos autóé, és az alkatrészek száma harmadával, 30-ról 20 000-re csökken. Egyes tanulmányok szerint a megszűnő munkahelyeket más kiegészítő ágazatokban lehetne pótolni, de az ezzel kapcsolatos előrejelzések gyakran eltérnek egymástól. Az amerikai Tesla vállalat üzemet nyit Berlin tartományban, ahol évente 500 000 elektromos autót tervez gyártani és 10 000 embert szeretne foglalkoztatni, ez azonban még nem elég ahhoz, hogy az összes munka nélkül maradt embernek megélhetést biztosítson.

Andrea

Közgazdászként mindig is érdekelt a pénzügyek világa. 2016-ben ismerkedtem meg a bitcoinnal, azóta pedig a mindennapi életem részévé váltak a kriptovaluták. 2019-ben csatlakoztam a BitcoinBázishoz íróként, 2020 óta pedig a portál főszerkesztője vagyok. Ismereteimet igyekszem folyamatosan bővíteni és minél többet megtudni a kriptovalutákról, a mögöttes technológiáról és a gyakorlati használhatóságukról.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél