A német elektromos busz program egy csőd, sorra kiégnek a járművek

2021.10.25.
Olvasási idő: 1 perc

„A naivitás enyhe kifejezés”, állította egy német biztonsági tisztviselő, aki szerint az állam egyáltalán nem foglalkozik az elektromos járművek okozta tűzzel.

Az elektromos buszokat érintő tűzesetek sorozata figyelmeztető jelzés. Heinrich Duepmann biztonsági felügyelő szerint Németország nem figyel oda az elektromos járművek veszélyeire.

Európa zöld közlekedési boomot él át. Az elektromos járgány-eladások 2018 óta megnégyszereződtek, és a kontinensen eladott minden tizedik új jármű ma már teljesen elektromos, és ez az arány tízből négyre emelkedik, ha a hibrid járműveket is figyelembe vesszük. Németországban az elektromos buszok száma tavaly megduplázódott 2019-hez képest.

A dízelről az elektromosra való átállás nem volt azonban teljesen zökkenőmentes. Csak ebben az évben három buszpályaudvar égett ki, a legutóbbi tűzeset múlt hónapban Stuttgartban 25 elektromos buszt pusztított el, óriási füstoszlopot emelve a város fölé.

A tűzesetek miatt München és Stuttgart városa felfüggesztette az elektromos buszok használatát, és Heinrich Duepmann, a németországi villamosenergia-fogyasztóvédelmi szövetségtől elmondta, hogy komolyan aggódik az összes elektromos járművek miatt.

A szakember úgy fogalmazott, hogy kockázatos ilyen járműveket, például nagy lakóházak mélygarázsában tartani. Szerinte a nagy biztosítótársaságok sem foglalkoznak a kérdéssel. Duepmann szerint az elektromos járműveket működtető lítium-ion akkumulátorok sérülés esetén, bizonyos esetekben töltés közben vagy akár spontán módon is kigyulladhatnak. A lítium a levegővel érintkezve vadul ég, és ha egyszer lángra kap, ezeket a tüzeket rendkívül nehéz eloltani. A lítium-ion akkumulátorok égés közben bizonyítottan nagy mennyiségű, mérgező fluoridgázt bocsátanak ki.

A tűzveszély mellett Deupmannt az is aggasztja, hogy az elektromos magánjárművek népszerűségének növekedésével az ország villamosenergia-infrastruktúrája „teljesen fejletlen” a széles körű gyorstöltés elősegítésére.

Andrea

Közgazdászként mindig is érdekelt a pénzügyek világa. 2016-ben ismerkedtem meg a bitcoinnal, azóta pedig a mindennapi életem részévé váltak a kriptovaluták. 2019-ben csatlakoztam a BitcoinBázishoz íróként, 2020 óta pedig a portál főszerkesztője vagyok. Ismereteimet igyekszem folyamatosan bővíteni és minél többet megtudni a kriptovalutákról, a mögöttes technológiáról és a gyakorlati használhatóságukról.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél