Íme Elon Musk titka, amiért ennyire sikeres a Tesla

2021.11.01.
Olvasási idő: 3 perc

A világ egyik legsikeresebb vállalata minden kétséget kizáróan az elektromos autókat gyártó Tesla. De vajon mi lehet a cég fejének, Elon Musknak a titka?

Habár még mindig nem igazán elterjedt az elektromos autók használata, egy autógyár lesöpörte a porondról a versenytársait: ez pedig nem más, mint a Tesla. Míg a világ óriási mikrochip hiánnyal küzd, emiatt akadozik bizonyos elektronikus cikkek és gépkocsik gyártása, addig Elon Musk gigavállalata ontja magából a csúcskategóriás elektromos autókat, amikre természetesen vevő is akad, elég az egyik legnagyobb autókölcsönző vállalatra, a Hertzre gondolni, mely alig egy hete jelentette be, hogy 100 ezer Teslával fogja bővíteni a gépkocsi-parkját. Na, de mi lehet Elon Musk titka? A válasz egyszerű: kutatás és fejlesztés.

A Tesla a többi autógyártóhoz képest sokkal több pénzt fordít az ún. K+F-re. A Tesla termékei rendkívüli mértékben innovatívak, ezt még Musk utálói is elismerik. A vállalat viszont ezt úgy tudja elérni, hogy minden egyes autó esetében közel 3000 dollárt költenek kutatásra és fejlesztésre. Egész pontosan 2984 dollárt. A második helyen a Ford áll, mely 1184 dollárt fizet a K+F-re, míg a harmadik helyen álló Toyota csak 1063 dollárt. A Volkswagen, az Audi és a Renault együtt nem költ annyit az autók tesztelésére és fejlesztésére, mint a Tesla. Ezt a pénzt azonban valahol meg kell spórolni. A Tesla másik titka az, hogy nem költ egy fillért sem reklámra. Valaki látott már Tesla reklámot a tévében? Esetleg óriásplakátokat? Nem valószínű, hiszen az amerikai autógyár 0 dollárt költ marketingre.

A többi autógyártó átlagosan 495 dollárt költ reklámra minden eladott gépkocsi esetében. A Chrysler 664 dollárt, a Ford 468 dollárt, a Toyota 454 dollárt fizet a különböző hirdetésekre. Elon Musk mára akkora népszerűségnek örvend, hogy az autók szinte magukat adják el, a Tesla neve szájhagyomány útján terjed, így nincs szükség arra, hogy dollár milliókat költsön a cég arra, hogy mindenki tudjon a legújabb autóikról.

Elon Muskot csodálja a Volkswagen feje, Herbert Diess

Musk egyébként nem csak a hétköznapi emberek között örvend nagy népszerűségnek. Az egyik legnagyobb rajongója nem más, mint a Volkswagen-konszern vezérigazgatója, Herbert Diess. Diess nemrég a Tesla fejét meghívta a VV vezetőinek találkozójára is és nem győzött neki bókolni.

A Tesla első számú vezetőjét gyakorlatilag „meglepetésvendégként” hívta fel a német autógyár vezérigazgatója, hogy megpróbálja még jobban motiválni a wolfsburgi vezetőket. A Handelsblatt című német lap szerint a Musk gratulált a gyártónak ahhoz, hogy az iparág „ikonja” és „legnagyobb kihívója” a népszerű Teslának.

Diess elismerően beszélt a Tesláról, kijelentve: „A Tesla gyorsaságára példa, hogy hogyan kezeli a mikrochiphiányt: saját szoftverek fejlesztésével. Így mindössze 2-3 hét alatt kapott egy újat, amely lehetővé teszi a különböző félvezetők használatát. Lenyűgöző.”

A wolfsburgi vezérigazgató megköszönte Palo Altó-i kollégájának a kapott bókokat: „Örülök, hogy még a legerősebb versenytársunk is úgy gondolja, hogy sikeres lesz az átállás [az elektromos gépkocsikra], ha teljes erőbedobással tudjuk kezelni az átalakulást”.

A videohívás arra is alkalmat adott, hogy a VW feje ígéretet tegyen Elon Musknak: „Hamarosan el fogunk jönni Gruenheide-be, hogy meglátogassuk Önt” – utalva a Tesla első európai gyárára, amely Berlin közelében található, és már majdnem teljesen üzemképes.

A Volkswagen azonban máris lépett, hogy reagáljon riválisa lépéseire. Hat új gigagyárat építenek az elektromos autók akkumulátorai számára, amelyek az öreg kontinensen épülnek majd, és 2030-ra 240 GWh kapacitással fognak rendelkezni.

Ez a cikk is érdekelhet: Túlságosan Elon Muskhoz dörgölőzött, állásával fizethet a VW vezére

Andrea

Közgazdászként mindig is érdekelt a pénzügyek világa. 2016-ben ismerkedtem meg a bitcoinnal, azóta pedig a mindennapi életem részévé váltak a kriptovaluták. 2019-ben csatlakoztam a BitcoinBázishoz íróként, 2020 óta pedig a portál főszerkesztője vagyok. Ismereteimet igyekszem folyamatosan bővíteni és minél többet megtudni a kriptovalutákról, a mögöttes technológiáról és a gyakorlati használhatóságukról.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél