A Lufthansa csaknem 18 ezer üresjáratot indít el ezen a télen

2022.01.11.
Olvasási idő: 1 perc

Az üresjáratoknak azért kellett felszállniuk, hogy a légitársaság megőrizhesse le- és felszállási jogait a legnagyobb reptereken. A belga kormány most az Európai Bizottsághoz fordul a probléma miatt.

A több ezer Lufthansa üresjárat egyetlen szabály miatt kerül elindításra

A Lufthansa német légitársaság nagyjából 18 ezer majdnem teljesen üres járatot indít el ezen a télen, jelentette a Le Soir belga híroldal. És hogy miért van erre szükség? Mindössze egyetlen ok miatt: hogy fenntarthassák a le- és felszállási jogukat a legnagyobb reptereken.

A pandémia előtti szabály szerint ugyanis ahhoz, hogy ezeket a jogokat fenntartsák az egyes légitársaságok, a tervezett járataik minimum 80%-át teljesíteniük kellett. Amennyiben ez nem történt meg, azt kockáztatták, hogy az összes landolási és felszállási jogukat elveszthették az adott helyszínen; a legforgalmasabb reptereken óriási kereslet volt ezekre a helyekre.

A járvány berobbanása után ez a szabály is módosításra került, és „csak” a tervezett járatok 50%-át kellet biztosan elindítania a társaságoknak. Ez azonban még mindig jóval magasabb járatszámot igényelt, mint amennyit a légitársaságok valóban elindítottak volna a jelentősen megfogyatkozott utazótömeg szükségei szerint. Az eddigi tervek szerint ráadásul ez a minimum szint 2022 márciusától egészen októberig újra emelkedne, egészen 64%-ra.

A Lufthansa üres járatai az egyik szóvivőjük, Boris Ogursky szerint egyetlen esetben sem voltak teljesen üresek, minimális számú utast vagy rakományt mindig szállítottak. A Euronews-nak adott válaszában Ogursky azonban kiemelte, hogy jóval nagyobb flexibilitásra lenne szükség a télen. Ez mind a környezet, mind a légitársaságok szempontjából fontos lenne.

A belga kormány közlekedésért felelős minisztere, Georges Gilkinet most az Európai Bizottsághoz, azon belül is Adina Valean közlekedésügyi felelőshöz fordult. A Lufthansa családjához tartozó Brussels Airlines ugyanis egymaga csaknem 3000 felesleges járatért felelős a fent említett 18 ezer közül.

Gilkinet szerint a jelenlegi szabályok „értelmezhetetlenek” mind gazdasági, mind ökológiai szempontból. A miniszter arra kéri a Bizottságot, hogy tovább lazítsanak a le- és felszállási jogok megtartásához szükséges feltételeken, hogy ezzel is növeljék a légitársaságok flexibilitását.

A Le Soir értesülései szerint a Lufthansa márciusig további 33 ezer tervezett járatot törölhet az omikron variáns terjedése miatt.

Legfrissebb hírek

BMW iX3

Íme az elektromos jövő legfenntarthatóbb crossoverje

A BMW iX3 a márka eddigi legfenntarthatóbb sorozatgyártású modellje. Az új Neue Klasse platform mérnökei már az első lépéstől arra törekedtek, hogy minden szinten csökkentsék a környezeti terhelést: az anyagválasztástól az akkumulátorig,

Veszélyben a magánélet – mindent látni akar a YouTube

Újra az adatgyűjtés kiterjesztésével próbálkozik a big tech. Ezúttal a YouTube a ludas, éppen egy új AI-alapú korhatár-ellenőrző rendszer bevezetését tervezi, ahol egy szelfi alapján ellenőriznék a felhasználók életkorát. A vállalat szerint
WHO

Kik pénzelik valójában a WHO-t? Egyre több a kérdőjel 

A világjárványok, globális egészségügyi veszélyhelyzetek és a vakcinák jövője kapcsán gyakran halljuk a WHO, vagyis az Egészségügyi Világszervezet nevét. De vajon ki finanszírozza ezt a világszinten befolyásos szervezetet? Egy a BMJ Global
vízumdíj

Meglepő változás: 250 dolláros vízumdíjat vezet be az USA

Szigorodnak a beutazási feltételek az Egyesült Államokba: 2025-től új, 250 dolláros díjat kell fizetniük azoknak a külföldieknek, akik nem-bevándorló vízummal szeretnének belépni az országba. Az úgynevezett Visa Integrity Fee célja, hogy növelje
hu_HUHungarian