Megnyílt a világ első, repülő taxiknak épített vertiportja

2022.05.15.
Olvasási idő: 2 perc

Üdv a légi mobilitás jövőjében: megnyílt a világ első, repülő taxik és teherszállító drónok számára épített vertiport az Egyesült Királyságban.

Az Urban-Air Port, az eVTOL (elektromos, helyből felszállni képes) iparág infrastruktúráját fejlesztő brit vállalat a hónap elején nyitotta meg a vertiportot Anglia legközpontibb, Coventry városában. Ricky Sandhu, a vállalat igazgatója szerint a vertiport (mely arra szakosodott, hogy a repülő taxik a helikopterekhez hasonlóan függőlegesen is képesek legyenek leszállni) megnyitása mérföldkövet jelent az emberiség történelmében:

„Ez a közlekedés új korszakának a startpisztolya: a városok közötti és városon belüli, zéró kibocsátású, forgalmi torlódásmentes utazás kora, amely az embereket egészségesebbé, boldogabbá teszi, és kapcsolatba hozza egymással”jelentette ki.

Várhatóan a jövőbeni vertiportok egyfajta mini repülőterek lesznek, utasváróval, kávézóval, boltokkal és teherszállítási logisztikai központtal. A létesítményekben lesz egy eVTOL hangár és egy köralakú fel- és leszállási platform is.

Az autóknak utakra van szükségük, a vonatoknak sínre, a repülőgépeknek pedig repülőtérre. Az eVTOL-oknak városi légikikötőkre lesz szükségük. Több mint száz évvel ezelőtt szállt fel a világ első repülőgépje, megteremtve egy modern, összeköttetésben álló világot. A légikikötők javítani fogják városaink kapcsolatát, növelni fogják a termelékenységet, és segíteni fogják az Egyesült Királyságot abban, hogy vezető szerepet töltsön be egy teljesen új, globális gazdaságban” – tette hozzá Sandhu.

Repülő taxik, eVTOL gépek mindenhol

Az Urban-Air Port az elkövetkező öt évben 200 vertiportot tervez építeni öt különböző kivitelezésben. Az Air One mellett hamarosan néhány úszó Marine One; katonai műveletekre szakosodott Resilience One; jövő postájaként funkcionáló City Box; illetve egy drónok üzemeltetésére használt Docks Box is napvilágot láthat.

A Coventry városában megnyílt telephely már teljesen működőképes, és pusztán az oda-vissza ingázó evTOL járművek beizzítására vár. Az viszont még több évbe is beletelhet, hogy az Egyesült Királyságban és világszerte engedélyezzék az eVTOL utasforgalmat, mivel a repülő taxik légiközlekedési hálózatokba való integrálása hatalmas akadályt jelent a szabályozók számára. Mindenesetre a létesítmény egy kivételes példa arra, hogyan nézhet ki egy a kibocsátásmentes, torlódásmentes jövő – sőt, a svéd Jetson Aero már most is árul néhány eVTOL repülőgépet, amelyek 100 km/órás sebességgel hódítják az égboltot.

Fanny

A kriptovaluták iránti érdeklődésem 2020-ban kezdődött – azóta nem tudok szabadulni tőlük. Mélyen beleástam magam a témába, folyamatosan követem a legújabb fejleményeket és kutatom, hogyan formálhatja át mindennapi életünket a blokklánc technológia.

Legfrissebb hírek

Oroszország virtuális

Oroszország virtuális drónharcterekre edzi a legénységet

A modern háborúk a pixelek világába költöztek. Oroszország hadserege most egy virtuális harctéren neveli a következő generáció drónpilótáit, amely valós időben integrálja a drónokat, robotokat, AI-elemeket és valós helyszínű szimulációkat. Az oroszországi
BMW iX3

Íme az elektromos jövő legfenntarthatóbb crossoverje

A BMW iX3 a márka eddigi legfenntarthatóbb sorozatgyártású modellje. Az új Neue Klasse platform mérnökei már az első lépéstől arra törekedtek, hogy minden szinten csökkentsék a környezeti terhelést: az anyagválasztástól az akkumulátorig,

Veszélyben a magánélet – mindent látni akar a YouTube

Újra az adatgyűjtés kiterjesztésével próbálkozik a big tech. Ezúttal a YouTube a ludas, éppen egy új AI-alapú korhatár-ellenőrző rendszer bevezetését tervezi, ahol egy szelfi alapján ellenőriznék a felhasználók életkorát. A vállalat szerint
WHO

Kik pénzelik valójában a WHO-t? Egyre több a kérdőjel 

A világjárványok, globális egészségügyi veszélyhelyzetek és a vakcinák jövője kapcsán gyakran halljuk a WHO, vagyis az Egészségügyi Világszervezet nevét. De vajon ki finanszírozza ezt a világszinten befolyásos szervezetet? Egy a BMJ Global
hu_HUHungarian