A német autóipar tiltakozik az EU benzines és dízel autó tiltása ellen

2022.06.13.
Olvasási idő: 2 perc

A német autóipar tiltakozik az EU parlamentjének azon döntése ellen, hogy 2035-től betiltja a benzines és dízel autók értékesítését, mivel szerintük az Unió ezen döntése rendkívül káros a piacra és a fogyasztókra nézve.

Az Európai Parlament szerdán Strasbourgban megszavazta, hogy a közösség azon céljával összhangban, hogy 2050-re klímasemlegességet érjen el, támogassa az új, belső égésű motorral hajtott autók értékesítésének 2035-től kezdődő betiltását.

Az EU szavazására éppen akkor került sor, amikor a blokk kétségbeesetten próbálja csökkenteni az Oroszországból származó olaj- és gáztermékektől való függetlenségét.

A német autóipar közleményében úgy fogalmazott, hogy az Európai Parlament döntése „a polgárok, a piac, az innováció és a modern technológiák ellen irányul” – jelentette az Euractiv.

Hildegard Müller, a német autóipari szövetség, a VDA elnöke szerint Európa nem rendelkezik elegendő töltőinfrastruktúrával, így egyszerűen elképzelhetetlen, hogy milliónyi autót töltsön a lakosság napi szinten. A szövetség feje úgy véli, hogy az EU Parlament elhamarkodottan cselekszik.

„Ez növelni fogja a fogyasztók költségeit és veszélyezteti a fogyasztói bizalmat” – mondta Müller.

A német autóipari szövetség nincs egyedül az ellenállásával. Az egész EU-ban felháborodott a lakosság a hír hallatán.

A német autósók szövetsége, az ADAC sajtóközleményében azt írta, hogy Európa „ambiciózus éghajlatvédelmi céljait a közlekedésben” nem lehet kizárólag elektromos járművekkel elérni.

Az európai CO2-kibocsátás okait tekintve a számok között ellentmondás van. A személygépkocsik állítólag a közlekedéshez kapcsolódó CO2-kibocsátás 12%-át teszik ki a közösségben, de összességében a közlekedés a kibocsátás mintegy 25%-áért felelős.

Az ACEA, az EU autóipari szövetsége szintén azt mondta, hogy a piacok túlságosan változékonyak ahhoz, hogy 2035-ig elviseljék az új belső égésű járművek betiltását.

„Tekintettel arra az ingadozásra és bizonytalanságra, amelyet világszerte napról napra tapasztalunk, bármilyen, az évtizedet meghaladó hosszú távú szabályozás korai lenne ebben a korai szakaszban” – idézte az Euractiv az ACEA elnökét, Oliver Zipse-t, aki egyben a BMW vezérigazgatója is.

A német autógyártók szerint emellett sok munkahely függ a belső égésű motoroktól, ami azt jelenti, hogy az átállással emberek tízezrei veszíthetik el az állásukat.

Andrea

Szenvedélyesen érdekel a világ sokszínűsége – szeretek utazni, felfedezni új kultúrákat, zenéket, filmeket és történeteket. Lelkes vagyok a tudomány, technológia, állatvilág és az inspiráló élettörténetek iránt. Szívesen merülök el különféle országok érdekességeiben, legyen szó társadalmi jelenségekről vagy hétköznapi csodákról. Hiszek abban, hogy a világ megértéséhez nyitottság és kíváncsiság kell – ebből nekem van bőven.

Legfrissebb hírek

Oroszország virtuális

Oroszország virtuális drónharcterekre edzi a legénységet

A modern háborúk a pixelek világába költöztek. Oroszország hadserege most egy virtuális harctéren neveli a következő generáció drónpilótáit, amely valós időben integrálja a drónokat, robotokat, AI-elemeket és valós helyszínű szimulációkat. Az oroszországi
BMW iX3

Íme az elektromos jövő legfenntarthatóbb crossoverje

A BMW iX3 a márka eddigi legfenntarthatóbb sorozatgyártású modellje. Az új Neue Klasse platform mérnökei már az első lépéstől arra törekedtek, hogy minden szinten csökkentsék a környezeti terhelést: az anyagválasztástól az akkumulátorig,

Veszélyben a magánélet – mindent látni akar a YouTube

Újra az adatgyűjtés kiterjesztésével próbálkozik a big tech. Ezúttal a YouTube a ludas, éppen egy új AI-alapú korhatár-ellenőrző rendszer bevezetését tervezi, ahol egy szelfi alapján ellenőriznék a felhasználók életkorát. A vállalat szerint
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél