A világ legnagyobb repülőgépéről hiperszonikus járművet készülnek indítani

2022.10.17.
Olvasási idő: 2 perc

A Stratolaunch-ot, a világ legnagyobb repülőgépét járó hajtóművekkel és a legújabb Talon-A prototípussal kapták lencsevégre Mojavénál.

A TheAviationist csapata október 13-án, csütörtökön kapott fülest a Mojave légi és űrkikötőnél várakozó Stratolaunch-ról. Másnap többen is beszámoltak arról, hogy beindították a duplatörzsű gép mind a hat hajtóművét.

Stratolaunch legnagyobb repülőgép Talon-A

Egy, a Stratolaunch projekthez közel álló forrás szerint a repülőgépet egy közelgő tesztrepülésre készítik fel, amely a hírek szerint egy pilóta nélküli Talon-A hiperszonikus prototípus leválasztási tesztjét is magában foglalja. A beszámolók szerint a gép két-három héten belül készen állhat a repülésre.

A Stratolaunch Mojavénál való feltűnése miatt az interneten az a hír kezdett terjedni, hogy a repülőgép titokban a közelgő, Edwards légibázison tartott bemutatóra készül fel, ugyanakkor erről a légi bemutató szervezői hivatalosan nem tettek említést. Arra a kérdésre válaszolva, hogy a repülőgép megjelenik-e az Edwards légitámaszponton, a Stratolaunch Systems-hez közel álló informátor elmondta:

„Nem tudunk ott lenni. Nincs meg a megfelelő repülési engedélyünk a bemutatóhoz.”

A kereskedelmi űrutazásban is fontos szerepe lehet a Stratolaunch-nak

A gép közelgő, két-három hét múlva esedékes repülése során a TheAviationist információi szerint azt fogják tesztelni, hogy az újrafelhasználható Talon-A pilóta nélküli kísérleti repülőgép rendben le tud-e válni a Stratolaunchról. Az informátor elmondta:

„A prototípus pontosan reprezentálja a Talon-1 súlyát, súlypontját és aerodinamikai tulajdonságait. Még egy folyadékot pumpáló rendszerrel is rendelkezik, hogy szimulálja az üzemanyag áramlását.”

Stratolaunch legnagyobb repülőgép Talon-A

A mostani tesztrepülés lesz a Stratolaunch nyolcadik repülése. A hatalmas, duplatörzsű repülőgép szárnyfesztávolsága 117 méter, a hat darab, Pratt & Whitney típusú sugárhajtóművét pedig Boeing 747-es gépektől kapta. A futóműve szintén 747-esektől származik, a törzse viszont teljes egészében fejlett kompozit anyagokból, például szénszálból készült.

A Stratolaunch-ot egyébként a tesztek befejezése után többek között műholdak pályára állítására fogják használni, de megfelelő fejlesztésekkel akár kereskedelmi űrrepülések indítóplatformja is lehet.

Érdekelhet még: És itt van, megérkezett az első repülő taxi

TK

Közgazdasági tanulmányaim révén kerültem közel a globális folyamatok elemzéséhez, azóta pedig egyre inkább a geopolitika és a makrogazdasági trendek váltak a fő érdeklődési területeimmé. Emellett élénken figyelem a tudományos-technológiai fejlődést, különös tekintettel az űrkutatásra, amely szerintem a következő évtized egyik kulcsterülete lesz.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian