A világ legnagyobb repülőgépéről hiperszonikus járművet készülnek indítani

2022.10.17.
Olvasási idő: 2 perc

A Stratolaunch-ot, a világ legnagyobb repülőgépét járó hajtóművekkel és a legújabb Talon-A prototípussal kapták lencsevégre Mojavénál.

A TheAviationist csapata október 13-án, csütörtökön kapott fülest a Mojave légi és űrkikötőnél várakozó Stratolaunch-ról. Másnap többen is beszámoltak arról, hogy beindították a duplatörzsű gép mind a hat hajtóművét.

Stratolaunch legnagyobb repülőgép Talon-A

Egy, a Stratolaunch projekthez közel álló forrás szerint a repülőgépet egy közelgő tesztrepülésre készítik fel, amely a hírek szerint egy pilóta nélküli Talon-A hiperszonikus prototípus leválasztási tesztjét is magában foglalja. A beszámolók szerint a gép két-három héten belül készen állhat a repülésre.

A Stratolaunch Mojavénál való feltűnése miatt az interneten az a hír kezdett terjedni, hogy a repülőgép titokban a közelgő, Edwards légibázison tartott bemutatóra készül fel, ugyanakkor erről a légi bemutató szervezői hivatalosan nem tettek említést. Arra a kérdésre válaszolva, hogy a repülőgép megjelenik-e az Edwards légitámaszponton, a Stratolaunch Systems-hez közel álló informátor elmondta:

„Nem tudunk ott lenni. Nincs meg a megfelelő repülési engedélyünk a bemutatóhoz.”

A kereskedelmi űrutazásban is fontos szerepe lehet a Stratolaunch-nak

A gép közelgő, két-három hét múlva esedékes repülése során a TheAviationist információi szerint azt fogják tesztelni, hogy az újrafelhasználható Talon-A pilóta nélküli kísérleti repülőgép rendben le tud-e válni a Stratolaunchról. Az informátor elmondta:

„A prototípus pontosan reprezentálja a Talon-1 súlyát, súlypontját és aerodinamikai tulajdonságait. Még egy folyadékot pumpáló rendszerrel is rendelkezik, hogy szimulálja az üzemanyag áramlását.”

Stratolaunch legnagyobb repülőgép Talon-A

A mostani tesztrepülés lesz a Stratolaunch nyolcadik repülése. A hatalmas, duplatörzsű repülőgép szárnyfesztávolsága 117 méter, a hat darab, Pratt & Whitney típusú sugárhajtóművét pedig Boeing 747-es gépektől kapta. A futóműve szintén 747-esektől származik, a törzse viszont teljes egészében fejlett kompozit anyagokból, például szénszálból készült.

A Stratolaunch-ot egyébként a tesztek befejezése után többek között műholdak pályára állítására fogják használni, de megfelelő fejlesztésekkel akár kereskedelmi űrrepülések indítóplatformja is lehet.

Érdekelhet még: És itt van, megérkezett az első repülő taxi

TK

Közgazdasági tanulmányaim révén kerültem közel a globális folyamatok elemzéséhez, azóta pedig egyre inkább a geopolitika és a makrogazdasági trendek váltak a fő érdeklődési területeimmé. Emellett élénken figyelem a tudományos-technológiai fejlődést, különös tekintettel az űrkutatásra, amely szerintem a következő évtized egyik kulcsterülete lesz.

Legfrissebb hírek

Oroszország virtuális

Oroszország virtuális drónharcterekre edzi a legénységet

A modern háborúk a pixelek világába költöztek. Oroszország hadserege most egy virtuális harctéren neveli a következő generáció drónpilótáit, amely valós időben integrálja a drónokat, robotokat, AI-elemeket és valós helyszínű szimulációkat. Az oroszországi
BMW iX3

Íme az elektromos jövő legfenntarthatóbb crossoverje

A BMW iX3 a márka eddigi legfenntarthatóbb sorozatgyártású modellje. Az új Neue Klasse platform mérnökei már az első lépéstől arra törekedtek, hogy minden szinten csökkentsék a környezeti terhelést: az anyagválasztástól az akkumulátorig,

Veszélyben a magánélet – mindent látni akar a YouTube

Újra az adatgyűjtés kiterjesztésével próbálkozik a big tech. Ezúttal a YouTube a ludas, éppen egy új AI-alapú korhatár-ellenőrző rendszer bevezetését tervezi, ahol egy szelfi alapján ellenőriznék a felhasználók életkorát. A vállalat szerint
WHO

Kik pénzelik valójában a WHO-t? Egyre több a kérdőjel 

A világjárványok, globális egészségügyi veszélyhelyzetek és a vakcinák jövője kapcsán gyakran halljuk a WHO, vagyis az Egészségügyi Világszervezet nevét. De vajon ki finanszírozza ezt a világszinten befolyásos szervezetet? Egy a BMJ Global
hu_HUHungarian