A Mercedes ChatGPT-alapú hangvezérlés bevezetésére készül

2023.06.18.
Olvasási idő: 1 perc

Közel 1 millió Mercedes gépkocsi tulajdonos kap hozzáférést egy új ChatGPT béta verzióhoz, amit három hónapon keresztül tesztelhetnek egyelőre csak az Egyesült Államokban.

A prémium autógyártó Mercedes-Benz csaknem 1 millió autójára telepít mesterséges intelligenciát, az új ChatGPT alapú „hangvezérlés-asszisztens” teszteléséhez. A fejlesztés már június 16. óta elérhető minden olyan amerikai Mercedes tulajdonos számára, akinek az autója fel van szerelve az MBUX nevű hangvezérlés-asszisztenssel.

A sofőrök a gyártó applikációján keresztül, vagy akár hangvezérléssel is feliratkozhatnak az új AI támogatott funkcióra csupán annyit kell mondaniuk az autóban ülve.

A német autógyártó kifejtette, hogy „kiegészítés” kibővíti az eddigi hangvezérlés képességeit.

“Míg a legtöbb hangalapú asszisztens előre meghatározott feladatokra és válaszokra korlátozódik, a ChatGPT modell bevezetése jelentősen javítja a nyelvi megértést és a témakörök kibővítésével növeli a válaszadás lehetőségeit.” – áll a közleményben.

Nagy lehetőség a Mercedes szerint, de azért vannak kérdőjelek

Az AI integrálása lehetővé teszi a sofőrök számára, hogy a hangasszisztenstől a vezetési élményhez kapcsolódó, vagy attól független kérdéseket tegyenek fel, amire a chatbot állítólag átfogó válaszokat tud adni, mely nagyban növeli a vezetési élményt. A rendszer által gyűjtött hangutasításokat és egyéb adatokat a Mercedes-Benz intelligens felhőalapú rendszerében fogják anonim tárolni és elemezni. A gyártó állítása szerint a béta program várhatóan három hónapig tart, ezt követően újraértékelik, hogy érdemes-e tovább fejleszteni a funkciót.

Nem az első lépés, de nem is az utolsó

A vállalat legújabb lépése az AI területén összefüggésbe hozható más innovatív blokklánccal kapcsolatos fejlesztéseivel. 2018 márciusában saját kriptovalutát indítottak, hogy így ösztönözzék a környezetbarát vezetést, 2019 februárjában bejelentették, hogy a blokklánc technológiát az ellátási láncok átláthatóságában és fenntarthatóságában kívánják hasznosítani. 2022 januárjában pedig több NFT művésszel dolgoztak együtt, hogy a G-osztályos autójuk digitális változatával is begurulhassanak a metaverzumok világába.

Lelo

A Budapesti Corvinus Egyetemen végeztem pénzügy számvitel alapszakon, majd az Eötvös Lóránd Tudományegyetemen befektetéselemző mesterszakon. 2020 tavasza óta foglalkozom részvényekkel és kriptovalutákkal, a BitcoinBázis csapatához 2024 januárjában csatlakoztam, ahol első sorban technikai elemzéseket, kutatásokat és árfolyam-előrejelző modelleket készítek.

Legfrissebb hírek

Oroszország virtuális

Oroszország virtuális drónharcterekre edzi a legénységet

A modern háborúk a pixelek világába költöztek. Oroszország hadserege most egy virtuális harctéren neveli a következő generáció drónpilótáit, amely valós időben integrálja a drónokat, robotokat, AI-elemeket és valós helyszínű szimulációkat. Az oroszországi
BMW iX3

Íme az elektromos jövő legfenntarthatóbb crossoverje

A BMW iX3 a márka eddigi legfenntarthatóbb sorozatgyártású modellje. Az új Neue Klasse platform mérnökei már az első lépéstől arra törekedtek, hogy minden szinten csökkentsék a környezeti terhelést: az anyagválasztástól az akkumulátorig,

Veszélyben a magánélet – mindent látni akar a YouTube

Újra az adatgyűjtés kiterjesztésével próbálkozik a big tech. Ezúttal a YouTube a ludas, éppen egy új AI-alapú korhatár-ellenőrző rendszer bevezetését tervezi, ahol egy szelfi alapján ellenőriznék a felhasználók életkorát. A vállalat szerint
WHO

Kik pénzelik valójában a WHO-t? Egyre több a kérdőjel 

A világjárványok, globális egészségügyi veszélyhelyzetek és a vakcinák jövője kapcsán gyakran halljuk a WHO, vagyis az Egészségügyi Világszervezet nevét. De vajon ki finanszírozza ezt a világszinten befolyásos szervezetet? Egy a BMJ Global
hu_HUHungarian