Drasztikus lépés: fizetsz vagy nézheted a reklámokat agyeldobásig

2023.07.03.
Olvasási idő: 2 perc

A YouTube azzal kísérletezik, hogy figyelmezteti, majd legvégső esetben letiltja a reklámblokkoló (Adblocker) szoftvert használó felhasználókat. A cég célja, hogy minél több ilyen felhasználót becsatornázzon a Premium előfizetők közé.

Amennyiben nem szeretnénk reklámokat látni a YouTube-on, akkor két lehetőségünk van: vagy elő kell fizetnünk a prémium szolgáltatásra, vagy lehetőségünk van egy olyan szoftvert telepíteni a gépünkre, ami megakadályozza a reklámok megjelenését. Utóbbi több szempontból is jogi szürkezónás megoldás, hiszen az interneten ingyen tartalmat publikáló oldalak üzleti modellje a reklámbevételekre épül, melytől a reklámblokkoló használata megfosztja a cégeket és az alkotókat. A YouTube minden bizonnyal úgy látja, hogy aki veszi arra a fáradtságot, hogy ilyen szoftvert telepítsen, az talán a reklámmentes szolgáltatás havi előfizetési modelljére is nyitott lehet, hiszen már bizonyította, hogy zavarják a reklámok.

A YouTube kampányának a részeként agresszívabb megközelítést szeretne alkalmazni annak érdekében, hogy megakadályozza a nézőket abban, hogy hirdetésblokkolókat használjanak, miközben videókat néznek a platformon. A BleepingComputer jelentése szerint többen is képernyőképeket osztottak meg a közösségi hálózatokon, melyeken egy felugró üzenet figyelmezteti őket arra, hogy a lejátszójukat letiltják három videó megnézése után. A figyelmeztetés szerint a YouTube csak akkor tiltja le a videók lejátszását, ha a felhasználó nem kapcsolja ki a reklámblokkolót.

A képernyőképek szerint az üzenet emlékezteti a felhasználókat, hogy „A hirdetések lehetővé teszik, hogy a YouTube ingyenes maradjon több milliárd felhasználó számára világszerte.” A reklámmentesség érdekében a vállalat azt javasolja a felhasználóknak, hogy fizessenek elő a YouTube Premium szolgáltatásra, így az alkotók továbbra is megkapják a pénzüket. A YouTube korábban csak előugró ablakokat jelenített meg a reklámblokkolót használó felhasználóknak, emlékeztetve őket arra, hogy ez a webhely általános szerződési feltételeivel ellentétes. Végül időzítőt adtak a figyelmeztetésekhez, hogy biztosítsák a nézőknek elegendő időt az elolvasásra.

A Youtube a BleepingComputer megkeresésére megerősítette, hogy az új figyelmeztetések egy kísérlet részét képezik. A szóvivő a kiadványnak elmondta, hogy a YouTube „világszerte egy kísérletet folytat, amely ösztönzi a hirdetésblokkolót használó nézőket, hogy engedélyezzék a hirdetéseket a YouTube-on, vagy próbálják ki a YouTube Premium szolgáltatást”. Hozzátették, hogy végső esetben a YouTube ideiglenesen letilthatja a lejátszást is, ha a felhasználó nem kapcsolja le a reklámblokkolót.

Jelenleg ez az új megközelítés csak kis számú felhasználót érint, és a YouTube nem közölte, hogy pontosan hány felhasználó vesz részt a tesztben, és milyen országokban, vagy régiókban kísérleteznek. A céget az sarkallhatta a drasztikus lépésre, hogy fő bevételi forrása, a hirdetések az elmúlt három negyedévben csökkentek.

Zsófi

Minden érdekel, ami izgalmas, innovatív vagy meghökkentő – legyen szó technológiáról, gazdaságról vagy váratlan fordulatokról a nagyvilágban. Ezek a témák kizökkentenek a hétköznapokból, és új nézőpontokat mutatnak meg.

Legfrissebb hírek

Oroszország virtuális

Oroszország virtuális drónharcterekre edzi a legénységet

A modern háborúk a pixelek világába költöztek. Oroszország hadserege most egy virtuális harctéren neveli a következő generáció drónpilótáit, amely valós időben integrálja a drónokat, robotokat, AI-elemeket és valós helyszínű szimulációkat. Az oroszországi
BMW iX3

Íme az elektromos jövő legfenntarthatóbb crossoverje

A BMW iX3 a márka eddigi legfenntarthatóbb sorozatgyártású modellje. Az új Neue Klasse platform mérnökei már az első lépéstől arra törekedtek, hogy minden szinten csökkentsék a környezeti terhelést: az anyagválasztástól az akkumulátorig,

Veszélyben a magánélet – mindent látni akar a YouTube

Újra az adatgyűjtés kiterjesztésével próbálkozik a big tech. Ezúttal a YouTube a ludas, éppen egy új AI-alapú korhatár-ellenőrző rendszer bevezetését tervezi, ahol egy szelfi alapján ellenőriznék a felhasználók életkorát. A vállalat szerint
WHO

Kik pénzelik valójában a WHO-t? Egyre több a kérdőjel 

A világjárványok, globális egészségügyi veszélyhelyzetek és a vakcinák jövője kapcsán gyakran halljuk a WHO, vagyis az Egészségügyi Világszervezet nevét. De vajon ki finanszírozza ezt a világszinten befolyásos szervezetet? Egy a BMJ Global
hu_HUHungarian