Toyota: a világnak több hibrid és kevesebb elektromos autó kell

2023.07.15.
Olvasási idő: 2 perc

A Toyota évekig nagyon szkeptikusan állt az elektromos autókhoz, és a helyzet, bár javult, még ma is inkább hibridpárti. A világ vezető autógyártójának korábbi feje úgy véli, hogy a hibridek jobbak, mint az elektromos autók a környezeti hatások szempontjából.

Az elektromos autózással kapcsolatos kételyek miatt a korábbi vezérigazgatót, Toyodát leváltották: de mi van, ha mégis igaza volt? A kérdésre James Gilboy a The Drive-tól próbál választ találni: „Ha közelebbről megnézzük, hogy a hibridek és az elektromos autók milyen hatékonysággal használják az akkumulátoraikat, a Toyotának valóban igaza van: a hibrideknek nagyobb szerepük van a szén-dioxid-mentesítésben, mint az elektromos járműveknek”.

Gilboy rámutat: „Az elektromos járművek élettartamuk alatt kevesebb szén-dioxidot bocsátanak ki, mint a belső égésű motorral hajtott járművek. Az elektromos járművek elterjedése azonban akadozik az autonómiai problémák, a kevés töltőhálózat és a meghajtásukra szolgáló akkumulátorok okozta magasabb áruk miatt.”

Azt is figyelembe kell venni, hogy az akkumulátorok kínálata a következő két évben nem fogja kielégíteni a keresletet. A Benchmark Mineral Intelligence a Financial Timesnak elmondta, hogy a lítium iránti kereslet 2035-re ötszörösére nő, míg a Boston Consulting Group már 2025-re brutális hiányt jósol.

Valójában a teljes mértékben hibrid modellekre való átállás gyorsabban csökkentheti a kibocsátást, mint az elektromos járművek, legalábbis rövid távon. A Drive ezzel kapcsolatban rövid összehasonlítást végzett ugyanannak az autónak két modellje között, nevezetesen egy Ford F-150-t, az USA legkelendőbb autóját vizsgálták meg.

A Lightning (elektromos) változat harmadannyi CO2-kibocsátást tud felmutatni egy 98 kW-os akkumulátorral. Az F-150 Hybrid ezzel szemben mindössze 1,5 kWh-s akkumulátorral dolgozik, több CO2-t bocsát ki, mint a Lightning, de 65-ször „kisebb” elektromos hajtáslánccal, mint zöld társa.

James Gilboy a következőképpen zárta alapos elemzését: „Azzal, hogy az autóipar a korlátozott akkumulátor-készletét kis számú (drága) elektromos járművön használja fel, a befektetők és a közvélemény dicséretében részesül, annak ellenére, hogy egy nem hatékony dekarbonizációs rendszert hajt végre. Sikerül zöldre mosnia egy maroknyi mutatót, miközben a valóságban nem csökkenti a CO2-kibocsátást annyira, amennyire lehetne. A számok határozottan azt sugallják, hogy az új hibrid autók hatékonyabbak, és az akkumulátor-technológia fejlődésével és remélhetőleg a kínálat növekedésével ez egyre inkább így lesz.” 

Érdekelhet még: Károsabb a környezetünkre a gumiabroncsok és fékek kopása, mint gondoltuk

Andrea

Közgazdászként mindig is érdekelt a pénzügyek világa. 2016-ben ismerkedtem meg a bitcoinnal, azóta pedig a mindennapi életem részévé váltak a kriptovaluták. 2019-ben csatlakoztam a BitcoinBázishoz íróként, 2020 óta pedig a portál főszerkesztője vagyok. Ismereteimet igyekszem folyamatosan bővíteni és minél többet megtudni a kriptovalutákról, a mögöttes technológiáról és a gyakorlati használhatóságukról.

Legfrissebb hírek

arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális

Pár éven belül megelőzheti a ChatGPT-t egy új AI chatbot?

A Perplexity mesterséges intelligenciája 780 millió kérdést kapott májusban, mondta Aravind Srinivas vezérigazgató a Bloomberg Tech Summit csütörtöki rendezvényén. Srinivas szerint az AI chatbotnak 780 millió kérdést tettek fel az előző hónapban,
hu_HUHungarian