A Toyota terve nagyot szólhat, jönnek a hidrogénhajtású járművek

2023.07.27.
Olvasási idő: 1 perc

A Toyota nemrégiben bejelentette, hogy mostantól a hidrogénhajtású járművek gyártására fog összpontosítani, melyekből 2030-ra mintegy 200 ezer darabot kíván értékesíteni Európában és Kínában.

A japán autógyártó bemutatta a szilárdtest-akkumulátoros csomagját, mely kétségkívül ellopta a show-t – tekintettel arra, hogy a vállalat közvetlen bepillantást nyújtott a következő generációs modelljeibe. A legújabb terve azonban, mely a hidrogén-hajtású járművek tömeges értékesítését célozza, hatalmas áttörést jelenthet az autóipar számára.

Az autógyártó már régóta a hidrogén-üzemanyagcellák, mint a fosszilis üzemanyagok alternatívája mellett tette le a voksát. Az üzemanyagcellás járművek ugyanúgy villanymotort használnak, mint az elektromos autók, de az energiát egy üzemanyagkamrából nyerik, ahol a hidrogént tárolják.

Nem lesz könnyű menet, de beválhat a Toyota terve

Az eladások száma alapján a hidrogénhajtású járművek mindezidáig nem volt a vevők ínyére, az üzemanyagcellás Toyota Mirai 2014-es bevezetése óta ugyanis kevesebb, mint 22 ezer darabot értékesítettek. Az érdeklődés hiánya egyébként többek között a hidrogén drága ára és az kedvezőtlen infrastruktúrának tudható be. Az üzemanyagcellás járművek értékesítése érdekében a Toyota mostantól az európai és kínai piacokra összpontosít, ahol a hidrogén iránti kereslet és a hidrogéntermelés sokkal nagyobb, mint Japánban. A nagyobb volumenű értékesítéssel csaknem a felére csökkentheti a költségeit, közölte a vállalat.

Európa és az Egyesült Államok az évtized végére évi 25 millió tonna hidrogén leszállítását tervezi, míg Kína ennél jóval többet, 40 millió tonnát kíván előállítani. Japán azonban 2030-ra mindössze 3 millió tonna hidrogéntermelést tűzött ki célul.

A Toyota előrejelzései szerint az üzemanyagcellák teljes piacméretét 2030-ra 35 milliárd dollárra, más piaci becslések ennél jóval magasabbra, több mint 43 milliárd dollárra teszik.

Nagy fába vágja a fejszéjét az autógyártó, a technológia kifejlesztésében szerzett tudása azonban mindenképpen előnyt jelent számára:

„Lehet, hogy a 200 000 egy nagy szám… De hiszünk benne, és úgy gondoljuk, többre is képesek vagyunk” – tette hozzá Hiroki Nakajima, a Toyota technológiai igazgatója.

Fanny

A kriptovaluták iránti érdeklődésem 2020-ban kezdődött – azóta nem tudok szabadulni tőlük. Mélyen beleástam magam a témába, folyamatosan követem a legújabb fejleményeket és kutatom, hogyan formálhatja át mindennapi életünket a blokklánc technológia.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél