Gyártók az EU ellen: az elektromos autó a gazdagoknak szól

2023.08.15.
Olvasási idő: 2 perc

A Renault vezérigazgatója kikelt magából. Úgy véli, hogy legalább 2040-ig el kell halasztani a belső égésű motorral felszerelt autók értékesítésének leállítását.

Luca De Meo, a Renault vezérigazgatója ez év eleje óta az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) elnöke is. Az autógyár feje súlyos kijelentéseket tett arról, ahogyan az ágazat jövőjét Brüsszelben kezelik. Véleménye szerint a belső égésű motorral rendelkező gépkocsik értékesítésének betiltása teljesen abszurd ötlet. De Meo pontos vádakat fogalmazott meg az EU Bizottságával szemben, kijelentve „Brüsszelben van egy csoport, mely az elektromos szélsőséget támogatja, és nem veszi észre – vagy nem akarja felismerni -, hogy a jövő ennél sokkal összetettebb.”

A vezérigazgató egyúttal beismerte saját bűnösségét is, miszerint nem volt elég bátor ahhoz, hogy a villamos energia alternatíváiról beszéljen, és elmagyarázza, hogy például az e-üzemanyagokat hogyan lehetne azonnal elérhetővé tenni. De Meo azt állította, hogy az ACEA élén álló elődjének nem volt ereje, akarata és bátorsága ahhoz, hogy határozottan állást foglaljon abban az ideológiai folyamatban, amelyet Frans Timmmermans, az EU Bizottság éghajlatváltozásért felelős alelnöke indított el, aki nemrég jelentette be, hogy indul a holland miniszterelnöki posztért.

De Meo hangsúlyozta, hogy az európai döntéshozóknak „nem szabad a jövő egy pillanatképére szorítkozniuk, hanem meg kell nézniük a teljes videót: csak így lehet megérteni, hogy az új technológiáknak milyen utat kell bejárniuk az elkövetkező években”.

A Renault feje attól tart, hogy az EU leküzdhetetlen nehézségekkel néz hamarosan szemben, ha nem változtat az elképzelésén. Majd hozzátette: Pekingé az elektromos autók világpiacának oroszlánrésze, mert a ritkaföldfémek, a kobalt és az akkumulátorok építéséhez szükséges egyéb elemek az ő kezében vannak. Még az energiatermelés költségei is eltérőek, mert Európában a szabványoknak környezetbarátnak kell lenniük, míg Kínában még mindig szenet használnak, nincsenek szennyezési határértékek, és a munkaerőköltségek is alacsonyabbak. Az eredmény? Nálunk az elektromos autók a gazdagoknak szólnak.”

De Meo véleménye szerint a belső égésű motorokra vonatkozó tilalmat legalább 2040-re kellene kitolni. Úgy véli az elektromos átállásról már nincs visszaút, hiszen az európai gyártók az elmúlt években súlyos milliárdokat öltek a technológiába, ugyanakkor mindig kell egy B-terv. Az üzletember szerint mindig a piacé az utolsó szó, így abban bízik, hogy valamiféle pozitív változás következhet be a közeljövőben.

Andrea

Közgazdászként mindig is érdekelt a pénzügyek világa. 2016-ben ismerkedtem meg a bitcoinnal, azóta pedig a mindennapi életem részévé váltak a kriptovaluták. 2019-ben csatlakoztam a BitcoinBázishoz íróként, 2020 óta pedig a portál főszerkesztője vagyok. Ismereteimet igyekszem folyamatosan bővíteni és minél többet megtudni a kriptovalutákról, a mögöttes technológiáról és a gyakorlati használhatóságukról.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél