Tönkreteheti a YouTube-ot a Shorts funkció

2023.09.06.
Olvasási idő: 1 perc

A YouTube volt dolgozói szerint a Shorts tönkreteszi a platformot, mivel a rövidebb tartalmak kiszoríthatják a hosszabb videókat, amelyek közel két évtizede a vállalat bevételét jelentik.

A Financial Times beszámolója szerint a YouTube reklámbevételei ugyan javultak az utóbbi időben, de már három egymást követő negyedévben is csökkenő tendenciát mutatnak.

Néhány évvel ezelőtt sok közösségi platformot aggasztott a TikTok gyors térnyerése, ami a YouTube-ot a Shorts bevezetésére késztette. A rövid formátumú tartalmak a YouTube-on még viszonylag újak, a vállalat pedig még mindig találgatja, hogyan tudna nagyobb hasznot húzni a Shorts-ból, mivel a cég fő bevételét eddig a hosszabb videókba beágyazott hirdetések jelentették.

Komoly problémát jelent a YouTube Shorts népszerűsége

Néhány YouTuber például ahelyett, hogy külön videókat készítene a Shorts feedjéhez, inkább a hosszabb tartalmaiból vág ki részleteket, és azt használja Shorts videóként. Sőt, nagyon sok tartalomkészítő a hagyományos videók helyett már a rövid formátumra koncentrál, amivel a YouTube rengeteg hirdetési lehetőségtől esik el.

Mindez komoly problémát jelent a vállalat számára, ami már nem tudja elhagyni a Shorts funkciót, ugyanis a rövid videók hihetetlenül népszerűvé váltak. Ez azt jelenti, hogy a platformnak nyereségessé kell tennie a shortokat, különben a cég folyamatos veszteségeket fog elszenvedni. Sokak szerint a platform a TikTok-hoz hasonlóan további hirdetési felületeket és szponzorációkat kínálhatna, például úgy, hogy görgetés közben néhány percenként reklámok ugranának fel.

Azt egyébként nem tudni, hogy a YouTube-nak mik a tervei a kényes helyzet megoldására, az viszont biztos, hogy a platform kénytelen lesz a közeljövőben megoldani a problémát.

Érdekelhet még: Itt az újabb ocsmány lépés a YouTube részéről

TK

Közgazdasági tanulmányaim révén kerültem közel a globális folyamatok elemzéséhez, azóta pedig egyre inkább a geopolitika és a makrogazdasági trendek váltak a fő érdeklődési területeimmé. Emellett élénken figyelem a tudományos-technológiai fejlődést, különös tekintettel az űrkutatásra, amely szerintem a következő évtized egyik kulcsterülete lesz.

Legfrissebb hírek

arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális

Pár éven belül megelőzheti a ChatGPT-t egy új AI chatbot?

A Perplexity mesterséges intelligenciája 780 millió kérdést kapott májusban, mondta Aravind Srinivas vezérigazgató a Bloomberg Tech Summit csütörtöki rendezvényén. Srinivas szerint az AI chatbotnak 780 millió kérdést tettek fel az előző hónapban,
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél