Hosszú távon kevésbé környezetszennyező a hagyományos autó mint az elektromos

2023.09.11.
Olvasási idő: 2 perc

Egy tanulmány szerint „a teljes CO2-kibocsátás sokkal alacsonyabb lesz, ha továbbra is a régi, de működőképes belső égésű autót használjuk, ahelyett, hogy új elektromos autót vásárolnánk”.

Régóta feltételezik, hogy a belső égésű motorral hajtott járművek elektromos járművekre való cseréje drámaian alacsonyabb CO2-kibocsátáshoz vezet. De miután alaposan kielemezték az elektromos autók gyártásával, és körülbelül 5 évente lecserélt akkumulátorával, valamint a töltőállomások energiaellátásával (akár szén, gáz vagy szél/napenergia) kapcsolatos CO2-kibocsátást, a szakemberek megállapították, hogy átlagosan az elektromos autók csak 8%-kal kevesebb CO2-t bocsátanak ki a gyártásuk, használatuk alatt, mint a hagyományos járművek.

Egyes kutatók úgy vélik, hogy még a nyolc százalékos CO2-kibocsátási megtakarítás is túlságosan optimista forgatókönyv, főleg az európai országokban.

Mivel Európában az átlagos éves vezetési távolság járművenként körülbelül 7500 km/év, 12 évnyi elektromos autóhasználat szükséges ahhoz, hogy a CO2-kibocsátás nettó csökkenése megvalósuljon a belső égésű motoros jármű vezetéséhez képest. Ráadásul az elektromos autó-tulajdonosok szinte mindegyike jóval a 12 év letelte előtt lecseréli autóját.

A szén elégetéséből származó villamos energiával működő elektromos autók esetében pedig (amely az olyan országokban, mint Kína, az elsődleges villamos energiaforrás) a CO2-kibocsátás „több mint 10%-kal magasabb az elektromos autó esetében”, mint egy belső égésű jármű esetében. Kínában egyébként a járművek már több mint 13%-a elektromos meghajtású.

Összefoglalva, a régi, megbízható belső égésű motor valójában jobb lehet a CO2-kibocsátás csökkentésére vonatkozó forgatókönyvek szempontjából, mint az éghajlatváltozás elleni aktivisták és a kormányok által kedvelt „zöld” járművek.

Végső soron egy elektromos autó ötévente történő cseréje egy új modellre, a kumulatív CO2-kibocsátás szempontjából, számítások és szimulációk alapján, több CO2-kibocsátást eredményez, mint egy régi belső égésű autó következetes használata a jármű életciklusának hátralévő részében.

Érdekelhet még: Óriási pofon: jövedéki adót vetnének ki az elektromos autók töltésére

Andrea

Szenvedélyesen érdekel a világ sokszínűsége – szeretek utazni, felfedezni új kultúrákat, zenéket, filmeket és történeteket. Lelkes vagyok a tudomány, technológia, állatvilág és az inspiráló élettörténetek iránt. Szívesen merülök el különféle országok érdekességeiben, legyen szó társadalmi jelenségekről vagy hétköznapi csodákról. Hiszek abban, hogy a világ megértéséhez nyitottság és kíváncsiság kell – ebből nekem van bőven.

Legfrissebb hírek

Oroszország virtuális

Oroszország virtuális drónharcterekre edzi a legénységet

A modern háborúk a pixelek világába költöztek. Oroszország hadserege most egy virtuális harctéren neveli a következő generáció drónpilótáit, amely valós időben integrálja a drónokat, robotokat, AI-elemeket és valós helyszínű szimulációkat. Az oroszországi
BMW iX3

Íme az elektromos jövő legfenntarthatóbb crossoverje

A BMW iX3 a márka eddigi legfenntarthatóbb sorozatgyártású modellje. Az új Neue Klasse platform mérnökei már az első lépéstől arra törekedtek, hogy minden szinten csökkentsék a környezeti terhelést: az anyagválasztástól az akkumulátorig,

Veszélyben a magánélet – mindent látni akar a YouTube

Újra az adatgyűjtés kiterjesztésével próbálkozik a big tech. Ezúttal a YouTube a ludas, éppen egy új AI-alapú korhatár-ellenőrző rendszer bevezetését tervezi, ahol egy szelfi alapján ellenőriznék a felhasználók életkorát. A vállalat szerint
WHO

Kik pénzelik valójában a WHO-t? Egyre több a kérdőjel 

A világjárványok, globális egészségügyi veszélyhelyzetek és a vakcinák jövője kapcsán gyakran halljuk a WHO, vagyis az Egészségügyi Világszervezet nevét. De vajon ki finanszírozza ezt a világszinten befolyásos szervezetet? Egy a BMJ Global
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél