Hosszú távon kevésbé környezetszennyező a hagyományos autó mint az elektromos

2023.09.11.
Olvasási idő: 2 perc

Egy tanulmány szerint „a teljes CO2-kibocsátás sokkal alacsonyabb lesz, ha továbbra is a régi, de működőképes belső égésű autót használjuk, ahelyett, hogy új elektromos autót vásárolnánk”.

Régóta feltételezik, hogy a belső égésű motorral hajtott járművek elektromos járművekre való cseréje drámaian alacsonyabb CO2-kibocsátáshoz vezet. De miután alaposan kielemezték az elektromos autók gyártásával, és körülbelül 5 évente lecserélt akkumulátorával, valamint a töltőállomások energiaellátásával (akár szén, gáz vagy szél/napenergia) kapcsolatos CO2-kibocsátást, a szakemberek megállapították, hogy átlagosan az elektromos autók csak 8%-kal kevesebb CO2-t bocsátanak ki a gyártásuk, használatuk alatt, mint a hagyományos járművek.

Egyes kutatók úgy vélik, hogy még a nyolc százalékos CO2-kibocsátási megtakarítás is túlságosan optimista forgatókönyv, főleg az európai országokban.

Mivel Európában az átlagos éves vezetési távolság járművenként körülbelül 7500 km/év, 12 évnyi elektromos autóhasználat szükséges ahhoz, hogy a CO2-kibocsátás nettó csökkenése megvalósuljon a belső égésű motoros jármű vezetéséhez képest. Ráadásul az elektromos autó-tulajdonosok szinte mindegyike jóval a 12 év letelte előtt lecseréli autóját.

A szén elégetéséből származó villamos energiával működő elektromos autók esetében pedig (amely az olyan országokban, mint Kína, az elsődleges villamos energiaforrás) a CO2-kibocsátás „több mint 10%-kal magasabb az elektromos autó esetében”, mint egy belső égésű jármű esetében. Kínában egyébként a járművek már több mint 13%-a elektromos meghajtású.

Összefoglalva, a régi, megbízható belső égésű motor valójában jobb lehet a CO2-kibocsátás csökkentésére vonatkozó forgatókönyvek szempontjából, mint az éghajlatváltozás elleni aktivisták és a kormányok által kedvelt „zöld” járművek.

Végső soron egy elektromos autó ötévente történő cseréje egy új modellre, a kumulatív CO2-kibocsátás szempontjából, számítások és szimulációk alapján, több CO2-kibocsátást eredményez, mint egy régi belső égésű autó következetes használata a jármű életciklusának hátralévő részében.

Érdekelhet még: Óriási pofon: jövedéki adót vetnének ki az elektromos autók töltésére

Andrea

Szenvedélyesen érdekel a világ sokszínűsége – szeretek utazni, felfedezni új kultúrákat, zenéket, filmeket és történeteket. Lelkes vagyok a tudomány, technológia, állatvilág és az inspiráló élettörténetek iránt. Szívesen merülök el különféle országok érdekességeiben, legyen szó társadalmi jelenségekről vagy hétköznapi csodákról. Hiszek abban, hogy a világ megértéséhez nyitottság és kíváncsiság kell – ebből nekem van bőven.

Legfrissebb hírek

spacex

A SpaceX az USA új rakétapajzsát tervezi

A politikai ígéretek ritkán érik el a csillagokat – kivéve, ha Elon Musk is szerepel a történetben… Elon Musk cége, a SpaceX közel áll ahhoz, hogy elnyerje az amerikai kormány több milliárd
csokitorta

Miért a csokitorta a legjobb tanár a közgazdaságtanban?

Ha a gazdaságról beszélünk, legtöbben számokra, grafikonokra és GDP-adatokra gondolunk. De van egy közgazdasági iskola, amely szerint a gazdaságot nem táblázatokból lehet megérteni, hanem az emberekből vagy például egy csokitorta receptjéből. Ez
Ai poltikai kampány

Ezt a kampányt már nem az emberek írják

A magyar politikai kampányt ma már a mesterséges intelligencia formálja. Az új korszak: amikor a politika már nem emberi kézben van Az elmúlt néhány évben Magyarországon is elkezdődött egy csendes, de alapjaiban

Mielőtt továbblépnél