Hosszú távon kevésbé környezetszennyező a hagyományos autó mint az elektromos

2023.09.11.
Olvasási idő: 2 perc

Egy tanulmány szerint „a teljes CO2-kibocsátás sokkal alacsonyabb lesz, ha továbbra is a régi, de működőképes belső égésű autót használjuk, ahelyett, hogy új elektromos autót vásárolnánk”.

Régóta feltételezik, hogy a belső égésű motorral hajtott járművek elektromos járművekre való cseréje drámaian alacsonyabb CO2-kibocsátáshoz vezet. De miután alaposan kielemezték az elektromos autók gyártásával, és körülbelül 5 évente lecserélt akkumulátorával, valamint a töltőállomások energiaellátásával (akár szén, gáz vagy szél/napenergia) kapcsolatos CO2-kibocsátást, a szakemberek megállapították, hogy átlagosan az elektromos autók csak 8%-kal kevesebb CO2-t bocsátanak ki a gyártásuk, használatuk alatt, mint a hagyományos járművek.

Egyes kutatók úgy vélik, hogy még a nyolc százalékos CO2-kibocsátási megtakarítás is túlságosan optimista forgatókönyv, főleg az európai országokban.

Mivel Európában az átlagos éves vezetési távolság járművenként körülbelül 7500 km/év, 12 évnyi elektromos autóhasználat szükséges ahhoz, hogy a CO2-kibocsátás nettó csökkenése megvalósuljon a belső égésű motoros jármű vezetéséhez képest. Ráadásul az elektromos autó-tulajdonosok szinte mindegyike jóval a 12 év letelte előtt lecseréli autóját.

A szén elégetéséből származó villamos energiával működő elektromos autók esetében pedig (amely az olyan országokban, mint Kína, az elsődleges villamos energiaforrás) a CO2-kibocsátás „több mint 10%-kal magasabb az elektromos autó esetében”, mint egy belső égésű jármű esetében. Kínában egyébként a járművek már több mint 13%-a elektromos meghajtású.

Összefoglalva, a régi, megbízható belső égésű motor valójában jobb lehet a CO2-kibocsátás csökkentésére vonatkozó forgatókönyvek szempontjából, mint az éghajlatváltozás elleni aktivisták és a kormányok által kedvelt „zöld” járművek.

Végső soron egy elektromos autó ötévente történő cseréje egy új modellre, a kumulatív CO2-kibocsátás szempontjából, számítások és szimulációk alapján, több CO2-kibocsátást eredményez, mint egy régi belső égésű autó következetes használata a jármű életciklusának hátralévő részében.

Érdekelhet még: Óriási pofon: jövedéki adót vetnének ki az elektromos autók töltésére

Andrea

Közgazdászként mindig is érdekelt a pénzügyek világa. 2016-ben ismerkedtem meg a bitcoinnal, azóta pedig a mindennapi életem részévé váltak a kriptovaluták. 2019-ben csatlakoztam a BitcoinBázishoz íróként, 2020 óta pedig a portál főszerkesztője vagyok. Ismereteimet igyekszem folyamatosan bővíteni és minél többet megtudni a kriptovalutákról, a mögöttes technológiáról és a gyakorlati használhatóságukról.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél