Jön az új elektromos Toyota 1500 km autonómiával

2023.10.25.
Olvasási idő: 2 perc

A Toyota megállapodást kötött az 1500 km-es hatótávolságú akkumulátorok tömeges gyártására. Az Idemitsu Kosan által kifejlesztett anyag felhasználásával a Toyota 2028-ra kereskedelmi forgalomba hozhatja az új akkumulátorokat.

A Toyota megállapodást kötött a szintén japán Idemitsu Kosan vállalattal, hogy tömegesen gyártsanak szilárdtest-akkumulátorokkal ellátott, ultranagy hatótávolságú elektromos járműveket.

Ez az első jelentős frissítés a vállalat azon terveiről, hogy elsőként kínálon következő generációs akkumulátorokat. A Toyota szerint az új technológia a nagyobb energiasűrűségnek köszönhetően lehetővé teszi majd, hogy az elektromos autók egy feltöltéssel nagyjából 1500 km-t tegyenek meg, és mindössze 10 perc alatt feltöltődjenek.

Az Idemitsu Kosan, Japán második legnagyobb olajfinomítója így nem igazán tűnik érdekeltnek az elektromos autóiparágban, de a Toyota szerint az Idemitsu már 2001 óta dolgozik az akkumulátorok „elemi technológiáinak” kifejlesztésén, öt évvel azelőtt, hogy a Toyota 2006-ban elkezdte volna ezeket az elemeket gyártani.

Az Idemitsu konkrétan az akkumulátorokba szánt új anyag, egy szilárd szulfid-elektrolit kifejlesztésén dolgozott. A partnerséggel a Toyota célja, hogy az Idemitsu anyagismeretét saját gyártási képességeivel ötvözve a szilárdtest-akkumulátorokat a fogyasztók számára is elérhetővé tegye.

„Ez az együttműködés a szulfidos szilárd elektrolitokra összpontosít, amelyek ígéretes anyagnak számítanak a BEV-k [akkumulátoros elektromos járművek] nagy kapacitású és teljesítményű üzemelésének eléréséhez” – mondja a Toyota. „A szulfid szilárd elektrolitokat lágyság és más anyagokhoz való tapadás jellemzi, ami alkalmas az akkumulátorok tömeggyártására.”

A Toyota háromfázisú tervet vázolt fel a szilárdtest-akkumulátorok 2027-2028-ig történő kereskedelmi forgalomba hozatalához. Ez azonban nem jelenti azt, hogy az új elektromos járművek már ekkor széles körben elérhetőek lesznek, mivel a „teljes körű tömeggyártás” csak ezután kezdődik. Az sem derül ki, hogy a Toyota milyen piacokon indítaná el őket, és mennyibe kerülnének. A Reuters előrejelzése szerint valószínűleg drágábbak lesznek a most elérhető elektromos autóknál.

A vezérigazgató váltással az elektromos autók felé fordult a Toyota

A Honda sem tétlenkedik, hiszen az évtized végére szilárdtest-akkumulátorral felszerelt elektromos autókkal akar előrukkolni. Mind a Hondát, mind a Toyotát kritizálták, hogy lassan haladnak az elektromos autók fejlesztésének terén, különösen a Teslához és a kínai BYD autógyártóhoz képest.

Az év elején a Toyota leváltotta vezérigazgatóját, aki korábban fenntartásait fejezte ki a teljesen elektromos modellcsalád felé való elmozdulással kapcsolatban. Az új vezérigazgató a vállalatot az elektromos autók köré szervezte át, és a Lexus luxusmárkát az elektromos autók zászlóshajójának nevezte el.

A Toyota EV-kínálata jelenleg mindössze két modellből áll, a Toyota bZ4X-ből és a Lexus RZ-ből, mindkettő átlagos vagy alacsony elektromos hatótávolsággal. Azzal, hogy a Toyota elsőként kínál szilárdtest-akkumulátorokat, előnyt szerezhet egy olyan területen, ahol eddig lemaradásban volt.

„A Toyota úgy véli, hogy az autók jövőjének megváltoztatásához az autóipar és az energiaipar közötti együttműködés a kulcs” – mondta Koji Sato, a Toyota elnök-vezérigazgatója egy sajtótájékoztatón.

Andrea

Közgazdászként mindig is érdekelt a pénzügyek világa. 2016-ben ismerkedtem meg a bitcoinnal, azóta pedig a mindennapi életem részévé váltak a kriptovaluták. 2019-ben csatlakoztam a BitcoinBázishoz íróként, 2020 óta pedig a portál főszerkesztője vagyok. Ismereteimet igyekszem folyamatosan bővíteni és minél többet megtudni a kriptovalutákról, a mögöttes technológiáról és a gyakorlati használhatóságukról.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél