A Toyota alapítójának unokája nekiment az autóiparnak és a politikusoknak

2023.11.07.
Olvasási idő: 1 perc

Akio Toyoda ismét az elektromos autókat ostorozza, és a számok őt igazolják.

Akio Toyoda mindig is szkeptikus volt az elektromos autókkal, mint a jövő négykerekű mobilitásának egyetlen megoldásával kapcsolatban, és sosem köntörfalazott. A Toyota igazgatótanácsának elnöke az elmúlt napokban ismét ezeket a járműveket ostorozta. Szavai komoly vitát váltottak ki az autóipar világában. A japán óriásvállalat alapítójának unokája ugyanis rámutatott, hogy a kereslet csökkenése tökéletesen megmutatja azt, hogy az elektromos autó nem az egyetlen lehetséges és elképzelhető út, gondoljunk csak a hibridre – amelyre minden eddiginél nagyobb a kereslet – és a hidrogénre.

Az elektromos autók iránti csökkenő kereslet megerősíti, hogy hiába a mézes mázos reklámok, az emberek tartanak az elektromos kocsiktól. A keresletvisszaesés miatt a GM és a Ford is hamarosan dönteni fog arról, hogy csökkenti-e az elektromos pick-upok gyártását vagy sem. A CO2-semlegesség hegyének megmászásához sokféle út vezet, Toyoda szerint: „Ha a szabályokat ideológiai alapon írják, akkor a fogyasztók, azaz a normális emberek szenvednek a legtöbbet”.

A Handelsblatt szerint a német óriás Volkswagen is elismerte nemrégiben, hogy „Németországban keresleti problémákkal küzd elektromos modelljei iránt”. A megrendelések jóval a tervezett éves célérték alatt vannak a teljes szériára vonatkozóan: ID.3, ID.4, ID.5 és ID. Buzz. Úgy tűnik, hogy a politikai döntéshozók és a gyárak is elszámították magukat, amikor csak az elektromos autók szekerét tolták. Sajnos sok helyen magasak az energia árak, kevés a töltőoszlop, az otthoni töltés problémás, a hatótáv pedig kicsi, ezért kevesen döntenek a tölthető kocsik mellett.

Toyoda szerint van még egy másik megfontolandó szempont is, ami a technológia fenntarthatóságára vonatkozik. Nem veszik ugyanis figyelembe a villamosenergia-termelés során keletkező szén-dioxid-kibocsátást, és az energiaátállás társadalmi költségeit sem. Ezzel kapcsolatban Toyoda rámutatott, hogy Japánban áramkimaradással kellene szembenéznie, ha a teljes autóflottát áramra teszik, amihez több milliárdos infrastruktúra kiépítésére lenne szükség. Úgy számol, hogy nagyjából 450 milliárd euró kell majd a hálózat megfelelő kiépítéséhez.

„Amikor a politikusok azt mondják, hogy „szabaduljunk meg az összes benzines autótól”, vajon értik, hogy ez mit jelent?” – jegyezte meg a japán üzletember.

Andrea

Szenvedélyesen érdekel a világ sokszínűsége – szeretek utazni, felfedezni új kultúrákat, zenéket, filmeket és történeteket. Lelkes vagyok a tudomány, technológia, állatvilág és az inspiráló élettörténetek iránt. Szívesen merülök el különféle országok érdekességeiben, legyen szó társadalmi jelenségekről vagy hétköznapi csodákról. Hiszek abban, hogy a világ megértéséhez nyitottság és kíváncsiság kell – ebből nekem van bőven.

Legfrissebb hírek

Ismeretlen anyagra bukkantak a Marson

A Mars évtizedek óta izgatja a kutatók és az álmodozók képzeletét – minden új adat, amit a szondák hazaküldenek, egy kicsit közelebb visz ahhoz, hogy megértsük ezt a távoli, vörös világot. A
Oroszország virtuális

Oroszország virtuális drónharcterekre edzi a legénységet

A modern háborúk a pixelek világába költöztek. Oroszország hadserege most egy virtuális harctéren neveli a következő generáció drónpilótáit, amely valós időben integrálja a drónokat, robotokat, AI-elemeket és valós helyszínű szimulációkat. Az oroszországi
BMW iX3

Íme az elektromos jövő legfenntarthatóbb crossoverje

A BMW iX3 a márka eddigi legfenntarthatóbb sorozatgyártású modellje. Az új Neue Klasse platform mérnökei már az első lépéstől arra törekedtek, hogy minden szinten csökkentsék a környezeti terhelést: az anyagválasztástól az akkumulátorig,

Veszélyben a magánélet – mindent látni akar a YouTube

Újra az adatgyűjtés kiterjesztésével próbálkozik a big tech. Ezúttal a YouTube a ludas, éppen egy új AI-alapú korhatár-ellenőrző rendszer bevezetését tervezi, ahol egy szelfi alapján ellenőriznék a felhasználók életkorát. A vállalat szerint
hu_HUHungarian