Veszélyes és kilométerenként 1 millió euróba kerül, mi az?

2023.11.25.
Olvasási idő: 1 perc

Két évvel ezelőtt decemberben a Stellantis Európában elsőként megnyitott egy olyan autópályaszakaszt Olaszországban, ahol az elektromos autók vezeték nélküli töltése, más néven indukciós töltés érhető el. Forradalmi technológiának gondolták, amely hatékonyabbá teheti az utakat világszerte, most azonban kiderült, nem minden arany, ami fénylik.

Speciális autópályák építését tervezte el a Stellantis európai autógyártó, de úgy tűnik, az ötlet túl sokba kerül, ráadásul az egészségre káros is.

Az elektromos autók indukciós töltési technológiája lehetővé teszi, hogy az akkumulátoros autókat menet közben is tölteni lehessen. Ennek a technológiának azonban két problémája van. Az első, hogy kilométerenként nagyjából egymillió euróba kerül a megépítése, és mivel az autók 130 km/órás sebességgel száguldva nagyon kevés áramot vesznek fel, gyakorlatilag a teljes európai úthálózatot át kellene építeni, ami óriási összeget emésztene fel.

A második probléma ugyanakkor egészségügyi jellegű: az elektromágneses hullámok elnyelésével kapcsolatos, ami a közlekedőket éri, különösen a sűrűn lakott városi területeken. De létezik az indukciós töltésnek egy másik típusa is, az, amelyet közvetlenül a garázsokba szerelnek be. Ezt 10 éve tesztelik, és a töltőszett, a földi adó és az autóra szerelt vételi eszköz költsége viszont legalább hússzor több, mint egy normál fali töltőé. A technológia létezik, a piac hozzá viszont nem, mert jelenleg gazdaságilag nem életképes megoldás.

A töltés harmadik alternatívája a nagyon rövid időn belüli akkumulátorcserén alapuló feltöltés. A NIO vállalat egy évvel ezelőtt megnyitotta az első ilyen akkumulátorcsere-állomást Németországban.

A szakértő szerint azonban ez a megoldás is megvalósíthatatlan. 2010-ben egy izraeli vállalat megpróbálkozott vele, de két év után fel kellett adniuk a szélmalomharcot, mivel minden elektromos autó más, másmilyen a bennük lévő akkumulátor is, így egyszerűen kivitelezhetetlen több száz modellhez való akkumulátorral rendelkezni és azokat folyamatosan cserélni.

Érdekelhet még: Egy nap alatt felépít egy házat egy ausztrál cég gépe

Andrea

Szenvedélyesen érdekel a világ sokszínűsége – szeretek utazni, felfedezni új kultúrákat, zenéket, filmeket és történeteket. Lelkes vagyok a tudomány, technológia, állatvilág és az inspiráló élettörténetek iránt. Szívesen merülök el különféle országok érdekességeiben, legyen szó társadalmi jelenségekről vagy hétköznapi csodákról. Hiszek abban, hogy a világ megértéséhez nyitottság és kíváncsiság kell – ebből nekem van bőven.

Legfrissebb hírek

Ismeretlen anyagra bukkantak a Marson

A Mars évtizedek óta izgatja a kutatók és az álmodozók képzeletét – minden új adat, amit a szondák hazaküldenek, egy kicsit közelebb visz ahhoz, hogy megértsük ezt a távoli, vörös világot. A
Oroszország virtuális

Oroszország virtuális drónharcterekre edzi a legénységet

A modern háborúk a pixelek világába költöztek. Oroszország hadserege most egy virtuális harctéren neveli a következő generáció drónpilótáit, amely valós időben integrálja a drónokat, robotokat, AI-elemeket és valós helyszínű szimulációkat. Az oroszországi
BMW iX3

Íme az elektromos jövő legfenntarthatóbb crossoverje

A BMW iX3 a márka eddigi legfenntarthatóbb sorozatgyártású modellje. Az új Neue Klasse platform mérnökei már az első lépéstől arra törekedtek, hogy minden szinten csökkentsék a környezeti terhelést: az anyagválasztástól az akkumulátorig,

Veszélyben a magánélet – mindent látni akar a YouTube

Újra az adatgyűjtés kiterjesztésével próbálkozik a big tech. Ezúttal a YouTube a ludas, éppen egy új AI-alapú korhatár-ellenőrző rendszer bevezetését tervezi, ahol egy szelfi alapján ellenőriznék a felhasználók életkorát. A vállalat szerint
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél