Nem biztonságosak a Teslák, állítja egy volt alkalmazott

2023.12.06.
Olvasási idő: 1 perc

A Tesla egy korábbi dolgozója a BBC-nek elmondta, szerinte a cég önvezető járművei mögött álló technológia nem elég biztonságos ahhoz, hogy közutakon használják.

Lukasz Krupski még májusban szivárogtatott ki adatokat a Handelsblatt nevű német lapnak, amelyek között bőven volt a Tesla fékezési és önvezető szoftverével kapcsolatos ügyfélpanaszokból. Elmondása szerint, amikor még korábban közölte az aggályait a főnökeivel, a véleményét figyelmen kívül hagyták.

Krupski leginkább az autopilot funkcióban látja a veszélyt, ami többek között a kormányzás- és parkolássegítést is magában foglalja.

„Nem hiszem, hogy a hardver és a szoftver készen áll.” – mondta. „Ez mindannyiunkat érint, mert lényegében a közutakon kísérletezünk. Tehát még ha nincs is Teslája, a gyerekei akkor is veszélyben lehetnek a járdán.” – tette hozzá a Tesla volt dolgozója.

Krupski azt is elmondta, hogy olyan bizonyítékokat talált, amelyek arra utalnak, hogy a Tesla nem tartott be bizonyos, a biztonságos üzemeltetésre vonatkozó követelményeket. Hozzátette, még a vállalat alkalmazottai is beszéltek neki arról, hogy az autók a tesztek során véletlenszerűen fékeztek le nem létező akadályok miatt.

„Néha alig alszom éjszaka”

A Tesla saját adatai szerint 2022 végéig az Egyesült Államokban minden 5 millió megtett kilométerre jutott egy olyan baleset, amelyben a légzsák működésbe lépett, és amely az autopilot működése közben történt. A cég állítása szerint ez az arány azonban jóval rosszabb azoknál, akik nem használják a funkciót, az ő esetükben ugyanis átlagosan 2,4 millió kilométerenként történik baleset.

Ennek ellenére érdemes megjegyezni, hogy az amerikai igazságügyi minisztérium már január óta vizsgálja a Teslát a vezetéstámogató funkciókkal kapcsolatos állításai miatt.

Krupski szerint azok az információk, amikre az elmúlt hat hónapban derült fény „félelmetesek”:

„Néha alig alszom éjszaka.” – mondta a BBC-nek.

Jack Stilgoe, a University College London önvezető járműveket kutató docense szerint Krupski állításai szélesebb körű aggályokat vetnek fel a technológiával kapcsolatban.

„Ez a mesterséges intelligencia egyfajta tesztje a szabadban, a közutakon, ahol mindannyian jelen vagyunk.” – mondta.

TK

Közgazdasági tanulmányaim révén kerültem közel a globális folyamatok elemzéséhez, azóta pedig egyre inkább a geopolitika és a makrogazdasági trendek váltak a fő érdeklődési területeimmé. Emellett élénken figyelem a tudományos-technológiai fejlődést, különös tekintettel az űrkutatásra, amely szerintem a következő évtized egyik kulcsterülete lesz.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian