Az egekbe száll az Airbus árfolyama a rekord megrendelések után

2024.01.15.
Olvasási idő: 2 perc

Miközben a Boeing a 737 Max repülőgép végtelen problémáival kénytelen foglalkozni, 2020-ban egy Reuters-riportban a repülőgépet úgy jellemezték egy belső levelezésben, hogy olyanok mint amit „bohócok terveztek, akiket majmok felügyelnek”….

A versenytárs Airbus, amely jelenleg a világ legnagyobb repülőgépgyártója, tavaly 2094 repülőgép-megrendelést könyvelt el (ami új rekord), és előtte már 2022-ben is megduplázta a megrendelések számát.

Az Airbus repülőgép megrendelések számában azután előzte meg a Boeinget, hogy a Max típusú repülőgépek 2018. októberében és 2019. márciusában balesetet szenvedtek és lezuhantak. A két repülőgép-szerencsétlenségnek összesen 346 halálos áldozata volt. Fontos kiemelni, hogy nem sokkal a Max-szerencsétlenségek után a Boeing komoly reputációs válsággal nézett szembe, mivel a légitársaságok a Max modell rendeléseket az Airbus A320 Neo modellre cserélték.

Airbus megrendelések

Az Airbus párizsi tőzsdén kereskedett részvényei pénteken 2,5%-kal emelkedtek, új rekordmagasságba repítve a részvényt. Eközben a Boeing részvényei már évek óta vergődnek a számtalan Max repülőgép probléma után.

Airbus árfolyam

Mit mond a Wall Street?

Íme néhány vélemény arról, hogy mit mondanak a wall street-i elemzők az Airbusról:

Deutsche Bank – Christophe Menard: vétel, célár 152 EUR.

A leszállítások terén elért győzelem potenciálisan az ellátási lánc javulását jelzi, és jó előjel a 2024-es leszállítások tekintetében.
A rekordszintű rendelésállomány azonban még „szembetűnőbb” és jó előjel a második féléves szabad cashflow generálás szempontjából, ami a vártnál magasabb előleg fizetéseknek köszönhető. Az Airbus a február 15-i jelentésében valószínűleg felülmúlja a FY23-as Ebit és szabad cashflow előrejelzését.

Citi (Charles Armitage, vétel)

Meg kell jegyezni, hogy az Airbus 15 repülőgéppel többet szállított le az év során, mint amennyi az előrejelzésben szerepelt. Durva becslések szerint ez 225 millió eurónyi hátszelet adhat az egész éves profit-előrejelzéshez.

Az Airbusnak backlogjában jelenleg 8593 repülőgép van, ez leszállítások szempontjából 11,7 évnek felel meg a 2023-as szállítási ütemterv alapján. De ha az Airbus növeli a termelést, akkor ez csökkenhet.

William Blair (Louie DiPalma)

Az Airbus 207 repülőgéppel több gépet szállított le 2023-ban, mint az amerikai rivális Boeing. Emellett lényegesen több megrendelést szerzett a tavalyi évben. Az elemző hozzáteszi, hogy az Airbus az Alaska Airlines incidens nyomán januárban valószínűleg megelőzi a Boeinget a megrendelések terén.

Összegezve tehát a légitársaságok az Airbus ajtaja előtt sorakoznak, miközben a Boeing komoly reputációssal válsággal küzd a 737 Max minőség ellenőrzési problémái miatt.

premik

Közel 10 éves IT tapasztalattal rendelkezek nagyvállalati fizetési rendszerek és fizetési megoldások fejlesztésében. A kriptók által képviselt érték mellett érdekel a mögöttes technológia is, és nagyon kíváncsi vagyok, hogyan épül egymásra a mainstream és a kriptovaluták világa.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian