Az elektromos átállás térdre kényszeríti Európát

2024.01.25.
Olvasási idő: 2 perc

Németországban az Európai Unió által megáldott elektromos autózásra való átállás brutális visszaeséseket okoz, már ami a munkahelyeket illeti. Elindult a leépítési hullám. A kisember fogja megfizetni ennek az árát?

A zöld autózás már azelőtt óriási gondot okoz, hogy komolyan elkezdődött volna. És fennáll a veszélye annak, hogy egy egész, már amúgy is szenvedő ágazatot sújt. A veszély legkonkrétabb jelei ez esetben Németországból érkeznek, ahol az Európai Unió által megáldott elektromos autóra való átállás okozza az első komoly visszaeséseket. Nevezetesen a munkahelyek leépítésének újabb hullámát.

Most jelentették be, hogy a Bosch, a világ legnagyobb autóipari beszállítója 2026 végéig 1200 alkalmazottat akar elbocsátani szoftverfejlesztő részlegéből. A leépítések bejelentésekor a multinacionális vállalat az elektromos motorra való átállással kapcsolatos magas költségekre hivatkozott, amelyeket az infláció, valamint az emelkedő nyersanyag- és energiaköltségek terhelnek. Mivel azonban Európa elrendelte, hogy 2035 után nem lehet majd belsőégésű (benzin- vagy dízelmotorral hajtott) új autókat értékesíteni, az irányváltás már nem lehetséges. Így az ökodiktátumnak való megfelelés érdekében az embereket feláldozzák. A környezet megmentése érdekében (valójában ez a meggyőződés) az európai GDP közel 8%-át kitevő autóipart megnyomorítják.

A költséges elektromos meghajtásra való áttérés negatív következményei a német multinacionális vállalatot, a ZF Friedrichshafent is érintik, amely a közlekedési ipar számára alkatrészeket gyárt. A világszerte mintegy 165 000 embert foglalkoztató vállalat bejelentette, hogy 12 000 munkahely szűnhet meg. A drámai forgatókönyv ellen tiltakozva szerdán 3000 alkalmazott vonult utcára a dél-németországi Friedrichshafenben, ahol a vállalat székhelye található. „Tudjuk, hogy az elektromos mobilitásra való átállás munkahelyekbe fog kerülni” – ismerte el a multinacionális vállalat a Financial Times cikkében, kifejtve, hogy az elektromos járművek egyes alkatrészei feleannyi munkaerőt igényelnek, mint a belső égésű motorok megfelelői.

Olaszországban sem jobb a helyzet. A Campi Bisenzio-i Gkn-től a trieszti Wärtsilä-ig; a Livornóban működő Continentaltól a modugnói Boschig, a crevalcore-i Magneti Marelli-n keresztül a motorok és autóalkatrészek számos gyárát fenyegeti a bezárás veszélye.

Ebben a vészhelyzetben az olasz kormány többször is kijelentette, hogy ellenzi az energetikai átállással kapcsolatos szélsőségeket. „Ami most történik, az nem más, mint az EU szélsőséges zöld politikájának következménye, amely amellett, hogy környezetvédelmi szempontból hatástalan, mert az olyan nagy szennyezők, mint Kína, továbbra is zavartalanul tevékenykednek, súlyos károkat okoz a vállalatoknak, a munkavállalóknak és a családoknak” – ismételte meg Marco Zanni jobboldali képviselő.

Andrea

Közgazdászként mindig is érdekelt a pénzügyek világa. 2016-ben ismerkedtem meg a bitcoinnal, azóta pedig a mindennapi életem részévé váltak a kriptovaluták. 2019-ben csatlakoztam a BitcoinBázishoz íróként, 2020 óta pedig a portál főszerkesztője vagyok. Ismereteimet igyekszem folyamatosan bővíteni és minél többet megtudni a kriptovalutákról, a mögöttes technológiáról és a gyakorlati használhatóságukról.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél