A Tesla Cybertruck tiszta rozsda, pedig nemrég került a piacra

2024.02.15.
Olvasási idő: 2 perc

2023 decemberében átadták az első Tesla Cybertruck-okat, melyek a közelmúltbeli megjelenés és kevés futásidő ellenére azonnal rozsdásodni kezdtek. Az eredetileg rozsdamentes acélborításon hamar megjelentek az első narancssárga foltok. Az acélborítás konstrukciója tehát nemcsak Elon Musk és a Tesla összeszerelő üzemének bizonyult fejfájásnak, hanem a korai tulajdonosoknak is.

Négy év telt el az ominózus bemutató óta

2019 novemberében, a Tesla Cybertruck prototípusának bemutatója mondhatni már mémmé vált. Formabontó megjelenésének hála hatalmas népszerűségre tett szert a pickup, aminek törhetetlenként leírt üvegét kétszer is sikerült betörni. Négy évvel az emlékezetesre sikerült bemutató után, 2023 decemberében kiszállításra kerültek az első Cybertruck-ok, melyek nemcsak árukban, hanem rozsdaállóságukban is csalódást okoztak.

Az eredetileg 39 ezer dolláros beharangozott ár 2023 decemberére 61 ezerre kúszott fel, és ez csak az egymotoros modellekre vonatkozik. A két elektromotorral rendelkező modell ára majdnem eléri a 80 ezer dollárt, míg a hárommotoros modell, melyet „Cyberbeast”-re kereszteltek el legalább 100 ezer dollárba fog kóstálni.

A német Notebook Check véleménye szerint előfordulhat, hogy a Tesla rossz döntést hozott az adalékanyagok megválasztása és az alkatrészek későbbi megformázása során. A szakportál szerint az acél finomítása nem jelent automatikus rozsdaállóságot, ugyanakkor ez csak költségkérdés. A Cybertruckok tisztítási ajánlásai is megerősítik, hogy az acélminőség nem a legellenállóbb változat, szennyeződés esetén azonnal meg kell tisztítani alkohol alapú oldószerrel, majd tiszta vízzel.

A tulajdonosok haragot éreznek, átverve érzik magukat

A Tesla Cybertruck-tulajdonosok tartós narancssárga foltok megjelenéséről kezdtek el egymással értekezni a Cybertruck Owners Club fórumon. Egyes tulajdonosok arról írtak, hogy az értékesítő már az átvétel pillanatában figyelmeztette őket az esőben képződő rozsdanyomokra, melyek olajos és savas szennyeződések felkerülésekor is előfordulhatnak. A jelenség annyira gyakori, hogy az autó kézikönyvében is említésre kerül az acélpanelek érzékenysége, melyek kifejezetten érzékenyek a zsírra, olajra, gyantára, rovartetemekre, kátrányra vagy madárürülékre.

Annak ellenére, hogy Elon Musk és az egész Tesla fel volt készülve a kihívásra, egyes tulajdonosok arról számoltak be, hogy a dokumentált korróziót követően csak hetekkel, hónapokkal később tudták a javítást, csiszolást végrehajtani, mivel nem érkeztek meg időben a megfelelő célszerszámok.

Az autógyár hosszú távú kilátásait illetően a Cybertruck-ok körüli zűrzavar nem éppen kelt bizalmat. A törhetetlenség már a prototípus bemutatásakor megbukott, az árak – többek között az inflációnak és a válságnak köszönhetően – az egekbe szöktek, és a rozsdaállóságot sem képesek maradéktalanul biztosítani. A Tesla részvénye (NASDAQ: TSLA) idén már 24%-ot vesztett értékéből, jelenleg 188 dollár körül mozog. A részvény árfolyamának a Cybertruck-problémák mellett az sem tett jót, hogy Elon Musktól végül Delaware állam megvonta a korábban megszavazott fizetési juttatást.

Érdekelhet még: 260 dollár volt a Ford T-modellje, mégis többet kellett érte dolgozni

Zsófi

Minden érdekel, ami izgalmas, innovatív vagy meghökkentő – legyen szó technológiáról, gazdaságról vagy váratlan fordulatokról a nagyvilágban. Ezek a témák kizökkentenek a hétköznapokból, és új nézőpontokat mutatnak meg.

Legfrissebb hírek

Oroszország virtuális

Oroszország virtuális drónharcterekre edzi a legénységet

A modern háborúk a pixelek világába költöztek. Oroszország hadserege most egy virtuális harctéren neveli a következő generáció drónpilótáit, amely valós időben integrálja a drónokat, robotokat, AI-elemeket és valós helyszínű szimulációkat. Az oroszországi
BMW iX3

Íme az elektromos jövő legfenntarthatóbb crossoverje

A BMW iX3 a márka eddigi legfenntarthatóbb sorozatgyártású modellje. Az új Neue Klasse platform mérnökei már az első lépéstől arra törekedtek, hogy minden szinten csökkentsék a környezeti terhelést: az anyagválasztástól az akkumulátorig,

Veszélyben a magánélet – mindent látni akar a YouTube

Újra az adatgyűjtés kiterjesztésével próbálkozik a big tech. Ezúttal a YouTube a ludas, éppen egy új AI-alapú korhatár-ellenőrző rendszer bevezetését tervezi, ahol egy szelfi alapján ellenőriznék a felhasználók életkorát. A vállalat szerint
WHO

Kik pénzelik valójában a WHO-t? Egyre több a kérdőjel 

A világjárványok, globális egészségügyi veszélyhelyzetek és a vakcinák jövője kapcsán gyakran halljuk a WHO, vagyis az Egészségügyi Világszervezet nevét. De vajon ki finanszírozza ezt a világszinten befolyásos szervezetet? Egy a BMJ Global
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél