Elég az autók érintőképernyőjéből, fizikai gombok kellenek a biztonságos vezetéshez

2024.03.06.
Olvasási idő: 1 perc

Az Euro NCAP 2026-ban új tesztelési szabályokat vezet be, amelyek szerint a legmagasabb biztonsági pontszám eléréséhez a járműveknek fizikai kezelőszervekkel kell rendelkezniük.

Az európai autók biztonságával foglalkozó szervezet, az Euro NCAP arra ösztönzi a gyártókat, hogy a biztonságosabb vezetés érdekében ne használjanak érintőképernyőket olyan alapvető funkciókhoz, mint az irányjelzők és az ablaktörlők. Amint arról a Times beszámolt, az NCAP 2026 januárjától új szabályokat vezet be, amelyek értelmében az általa értékelt járműveknek fizikai kezelőszervekkel kell rendelkezniük ahhoz, hogy megkapják a maximális, ötcsillagos biztonsági minősítést.

Annak ellenére, hogy az Euro NCAP-nél való tesztelés önkéntes, több uniós kormány széles körben támogatja, emellett pedig olyan vállalatok, mint a Tesla, a Volvo, a VW és a BMW az ötcsillagos pontszámokat arra használják, hogy a potenciális vásárlók előtt dicsekedjenek járműveik biztonságával.

„Az érintőképernyők túlzott használata az egész iparágra kiterjedő probléma, mivel szinte minden autógyártó a központi érintőképernyőkre helyezi át a legfontosabb kezelőszerveket, ami arra kényszeríti a járművezetőket, hogy levegyék a szemüket az útról, ez pedig növeli a figyelemeltereléssel járó balesetek kockázatát.” – mondta Matthew Avery, az Euro NCAP stratégiai fejlesztési igazgatója a Timesnak.

Ezért erőltetik az érintőképernyőket az autógyártók

Egyes gyártók, mint például a Tesla és a Volkswagen, már a legalapvetőbb funkcióknál is érintőképernyős kezelőfelületet használnak. És bár az ilyen funkciókkal kapcsolatos panaszokból nincs hiány, a gyártók továbbra is az érintőképernyős felületeket erőltetik, mivel ezek előállítása költséghatékonyabb, mint a fizikai gomboké.

Az Euro NCAP biztonsági irányelvei egyébként nem jelentenek jogi követelményt, azonban az autógyártók meglehetősen komolyan veszik a biztonsági értékeléseket, így az ilyen értékelések során a pontlevonás kockázatát valószínűleg figyelembe fogják venni.

„Mivel a projekt még folyamatban van, még nem véglegesítettük az értékelési eljárást.” – mondta Avery. „Szándékunk azonban az, hogy az új követelményeket 2026-ban az elmondottaknak megfelelően elfogadjuk, a járműgyártók pedig tisztában vannak a kezdeményezéssel, és támogatják azt.”

TK

Közgazdasági tanulmányaim révén kerültem közel a globális folyamatok elemzéséhez, azóta pedig egyre inkább a geopolitika és a makrogazdasági trendek váltak a fő érdeklődési területeimmé. Emellett élénken figyelem a tudományos-technológiai fejlődést, különös tekintettel az űrkutatásra, amely szerintem a következő évtized egyik kulcsterülete lesz.

Legfrissebb hírek

Oroszország virtuális

Oroszország virtuális drónharcterekre edzi a legénységet

A modern háborúk a pixelek világába költöztek. Oroszország hadserege most egy virtuális harctéren neveli a következő generáció drónpilótáit, amely valós időben integrálja a drónokat, robotokat, AI-elemeket és valós helyszínű szimulációkat. Az oroszországi
BMW iX3

Íme az elektromos jövő legfenntarthatóbb crossoverje

A BMW iX3 a márka eddigi legfenntarthatóbb sorozatgyártású modellje. Az új Neue Klasse platform mérnökei már az első lépéstől arra törekedtek, hogy minden szinten csökkentsék a környezeti terhelést: az anyagválasztástól az akkumulátorig,

Veszélyben a magánélet – mindent látni akar a YouTube

Újra az adatgyűjtés kiterjesztésével próbálkozik a big tech. Ezúttal a YouTube a ludas, éppen egy új AI-alapú korhatár-ellenőrző rendszer bevezetését tervezi, ahol egy szelfi alapján ellenőriznék a felhasználók életkorát. A vállalat szerint
WHO

Kik pénzelik valójában a WHO-t? Egyre több a kérdőjel 

A világjárványok, globális egészségügyi veszélyhelyzetek és a vakcinák jövője kapcsán gyakran halljuk a WHO, vagyis az Egészségügyi Világszervezet nevét. De vajon ki finanszírozza ezt a világszinten befolyásos szervezetet? Egy a BMJ Global
hu_HUHungarian