Elég az autók érintőképernyőjéből, fizikai gombok kellenek a biztonságos vezetéshez

2024.03.06.
Olvasási idő: 1 perc

Az Euro NCAP 2026-ban új tesztelési szabályokat vezet be, amelyek szerint a legmagasabb biztonsági pontszám eléréséhez a járműveknek fizikai kezelőszervekkel kell rendelkezniük.

Az európai autók biztonságával foglalkozó szervezet, az Euro NCAP arra ösztönzi a gyártókat, hogy a biztonságosabb vezetés érdekében ne használjanak érintőképernyőket olyan alapvető funkciókhoz, mint az irányjelzők és az ablaktörlők. Amint arról a Times beszámolt, az NCAP 2026 januárjától új szabályokat vezet be, amelyek értelmében az általa értékelt járműveknek fizikai kezelőszervekkel kell rendelkezniük ahhoz, hogy megkapják a maximális, ötcsillagos biztonsági minősítést.

Annak ellenére, hogy az Euro NCAP-nél való tesztelés önkéntes, több uniós kormány széles körben támogatja, emellett pedig olyan vállalatok, mint a Tesla, a Volvo, a VW és a BMW az ötcsillagos pontszámokat arra használják, hogy a potenciális vásárlók előtt dicsekedjenek járműveik biztonságával.

„Az érintőképernyők túlzott használata az egész iparágra kiterjedő probléma, mivel szinte minden autógyártó a központi érintőképernyőkre helyezi át a legfontosabb kezelőszerveket, ami arra kényszeríti a járművezetőket, hogy levegyék a szemüket az útról, ez pedig növeli a figyelemeltereléssel járó balesetek kockázatát.” – mondta Matthew Avery, az Euro NCAP stratégiai fejlesztési igazgatója a Timesnak.

Ezért erőltetik az érintőképernyőket az autógyártók

Egyes gyártók, mint például a Tesla és a Volkswagen, már a legalapvetőbb funkcióknál is érintőképernyős kezelőfelületet használnak. És bár az ilyen funkciókkal kapcsolatos panaszokból nincs hiány, a gyártók továbbra is az érintőképernyős felületeket erőltetik, mivel ezek előállítása költséghatékonyabb, mint a fizikai gomboké.

Az Euro NCAP biztonsági irányelvei egyébként nem jelentenek jogi követelményt, azonban az autógyártók meglehetősen komolyan veszik a biztonsági értékeléseket, így az ilyen értékelések során a pontlevonás kockázatát valószínűleg figyelembe fogják venni.

„Mivel a projekt még folyamatban van, még nem véglegesítettük az értékelési eljárást.” – mondta Avery. „Szándékunk azonban az, hogy az új követelményeket 2026-ban az elmondottaknak megfelelően elfogadjuk, a járműgyártók pedig tisztában vannak a kezdeményezéssel, és támogatják azt.”

TK

Közgazdasági tanulmányaim révén kerültem közel a globális folyamatok elemzéséhez, azóta pedig egyre inkább a geopolitika és a makrogazdasági trendek váltak a fő érdeklődési területeimmé. Emellett élénken figyelem a tudományos-technológiai fejlődést, különös tekintettel az űrkutatásra, amely szerintem a következő évtized egyik kulcsterülete lesz.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian