Az utasok bojkottálják a Boeinget, szűrővel kerülik el a repülőgépeket

2024.03.13.
Olvasási idő: 3 perc

Kényszerleszállás, gyártási hibák, minőségellenőrzési problémák és vizsgálatok. Nem csoda, hogy az utasok bizalma megrendült a Boeingben és igyekeznek kikerülni a hibás típusokkal való utazást.

Többszöri baleset, és repülési tilalom utáni felülvizsgálat után sem bíznak az utasok a Boeingben. Januárban repülés közben szakadt ki az ajtó egy Boeing 737-esből, ami hatalmas port kavart. Ennek részleteiről lejjebb olvashatsz. Ezt tetézte, hogy az elmúlt hetekben további incidensek láttak napvilágot. Így nem csoda, hogy a fogyasztók félni kezdtek és „halálos csapdának”  nevezik a Boeing repülőgépeit.

Félnek a Boeingtől, mást választanak az aggódó utasok

Ahogy az alábbi X tweetben látható, egy héten belül háromszor történt meghibásodás a Boeing gépein. Hétfőn egy motor gyulladt ki, csütörtökön egy kerék szakadt le, míg pénteken egy 737-es ment túl a leszállópályán.

Elkerülhetik a 737-es típusokat a Kayak szűrőjével az elégedetlen fogyasztók

A sorozatos hibákat követően, melyek akár emberéleteket is követelhettek volna, sokan nem csak hangot adtak az elégedetlenségüknek, de cselekedtek is. Az elmúlt hetekben a Kayak online utazási foglalási weboldal észrevehető növekedést tapasztalt azon felhasználók körében, akik a járatok keresésekor a Boeing repülőgépeket kiszűrik a találatok közül.

„Ha tudod, mi történik a Boeinggel, és nem akarsz azokon a halálos csapdákon repülni, foglald le a jegyed a Kayak-on. Ők lehetővé teszik, hogy a Boeing járatokat kizárd a keresésből, így maradhatsz a biztonságosabb gépeknél, mint például az Airbus”

– Írta egy X felhasználó.

A felháborodás és a Boeing bojkottjának ösztönzése egyre nagyobb teret nyer a közösségi médiában. Számos X felhasználó fejezte ki aggodalmát, míg mások a vállalat vezetésének korruptságát és profitéhségét emelték ki.

A Kayak először 2019 márciusában vezette be a típusszűrőt, de a vállalat szerint az ötödikei ajtós incidenst követően, január 6., szombat és a következő csütörtök között 15-ször annyian használták a funkciót, kifejezetten a 737 MAX repülőgépek esetében. A megnövekedett keresletre válaszul, a Kayak a közelmúltban hozzáadta, hogy a felhasználók megadhassák a még mindig repülő 737 Max 8 és 737 Max 9 típusokat.

Több sebből is vérzik a Boeing

Ahogy arról korábban beszámoltunk, a vállalatnál minőségi problémák merültek fel, amit egyes szakértők a gyártási tempóra vezetnek vissza. Az Airbus-szal való verseny miatt a mennyiség a minőség rovására mehet, ami egy légitársaságnál katasztrofális következményekhez vezet. Ebből fakadóan a gyártási hibák is szaporodnak, míg a minőség ellenőrzés, ahogy az a megszaporodott esetekből kiderül, romlik.

Mindeközben az Airbus lekörözheti riválisát, mivel a Szövetségi Légügyi hivatal a minőségellenőrzési problémák miatt korlátozta a bajba jutott repülőgépgyártó termelését. Az Al Jazeera nemrégiben készült rejtett kamerás riportja szintén rávilágított a gyártás körüli nehézségekre. A Boeing 787-eseket gyártó dél-karolinai üzemében készített riportokból kiderült, hogy a dolgozók nem repülnének az általuk gyártott gépeken, minőségellenőrzési problémákra hivatkozva. A vállalat helyzetét tovább rontja, hogy a legnagyobb szakszervezete 40%-os béremelést követel a következő három-négy évben.

Mi történt az Alaska Airlines Boeing 737 Max 9-es járatán

A január 5-i incidens kivizsgálása után a Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatal megállapította, hogy az Alaska Airlines 1282-es járat Boeing 737 Max 9-esének az ajtódugója néhány perccel a repülőgép repülőtérről való felszállása után leesett. Ennek következtében a kabinban nyomáscsökkenés alakult ki, ami miatt az utasok mintegy 4 800 méter magasságban a szabad levegőnek voltak kitéve.

Senki sem sérült meg súlyosan, és a repülőgép biztonságosan végrehajtotta a kényszerleszállást.

dozsaben

Jelenleg a Budapesti Corvinus Egyetemen tanulok, és aktív tagja vagyok egy szakkollégiumnak. Érdeklődési köröm széles skálán mozog: a nemzetközi gazdaságtantól a globális politikai folyamatokon át a politikai és társadalmi jelenségekig. A szerkesztőséghez 2023-ban csatlakoztam azzal a céllal, hogy közérthető, mégis mélyreható írásokon keresztül hozzam közelebb az összetettebb témákat az olvasókhoz.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian