Egy teljesen új pozíció betöltésére keres vezetőt a Tesla

2024.03.22.
Olvasási idő: 3 perc

A Tesla flottájának növekedése időnként jelentősen meghaladta a szerviz növekedését – ami jelentős problémákat és várakozási időt eredményezett azon tulajdonosok számára, akik szerették volna járműveiket a szervizbe juttatni.

Az autógyártó 2021-ben és 2022-ben nagy beruházásokat hajtott végre a szerviz szolgáltatásában. Ennek és a tavalyi járműszállítás kisebb mértékű növekedésének köszönhetően az utóbbi időben már kevesebb probléma merült fel ezen a téren.

Ugyanakkor persze mindig van hova fejlődni: Elon Musk vezérigazgató többször is megemlítette, hogy „a legjobb szolgáltatás az, ha nincs szolgáltatás”. Vagyis ha az autókat nem szükséges javítani, akkor a szerviz szolgáltatásra sem lesz igény.

A Tesla nem használja a hagyományos franchise-kereskedői rendszert, így saját szervizeket üzemeltet. A gyártás és a szerviz között nagyon szoros a kapcsolat.

Míg a franchise-kereskedők számára az az előnyös, ha a járműveknek szervizre van szükségük, a Tesla (mivel minden a tulajdonát képezi) akkor jár jobban, ha a járműveihez minimális szervizre van szükség. A cég számára nagy előnyt jelent, hogy az elektromos járművek kevesebb mozgó alkatrésszel rendelkeznek, de ettől még előfordulhatnak problémák.

Új állást hirdettek meg

Néhány nappal ezelőtt jelent meg az interneten a Tesla új álláshirdetése, amely egy „Sr. Manager, Zero Service” pozícióra vonatkozik.

Az állásleírásban közöltek szerint a jelölt azon fog dolgozni, hogy „azonosítsa és megszüntesse az okokat”, amelyek miatt az autóknak szervizelésre van szükségük:

„A Teslánál hiszünk abban, hogy a legjobb szolgáltatás az, ha nincs szolgáltatás! Egy motivált menedzsert keresünk, aki csatlakozik a szervizüzemeltetési szervezetünkhöz, és aki vezeti azt a csapatot, amely felelős azért, hogy azonosítsa és megszüntesse az autóink szervizelésre szorulásának okait.”

A Tesla így folytatja a munkaköri leírásban foglaltakat:

„Ez a funkció stratégiai és taktikai jellegű lesz, és magában foglalja a megoldások megtervezését, valamint az egyes kampányok irányítását, amelyeket a helyszíni csapatokkal és partnerekkel együtt kell végrehajtani. A jelölt a keresletcsökkentési és hatékonysági erőfeszítések rangsorolása, elindítása és nyomon követése érdekében szorosan együttműködik a hardver- és szoftvermérnöki, a szervizmérnöki, a minőség- és szervizprogramokkal, valamint a helyszíni csapatokkal.”

Az állás a kaliforniai Fremontban található

Az új munkahelyre Fremonthban lehet jelentkezni.  A Tesla itt gyártja a legtöbb járművet Észak-Amerikában.

A Tesla azt állítja, hogy a szervizfeladatok nagy részét ma már az ügyfelekhez „házhoz járó”, egyre növekvő mobil szervizflotta végzi. Az elmúlt negyedévben az autógyártónak 1 909 mobil szervizjárműve volt.

Abban biztosak lehetünk, hogy a Tesla meglévő minőségi és megbízhatósági csapatainál már eddig is jelen volt ez az erőfeszítés a szervizzel és a gyártással együtt. A most meghirdetett állás azt jelzi, hogy a Tesla egy új, direkt erre a célra szánt csapatot szeretne létrehozni.

A kezdeményezés ígéretesnek tűnik

A franchise-kereskedők számára valószínűleg nem okoz nagy örömet ez a hír, hiszen bevételeik nagy része a szervizelésből származik. A Tesla ezen a fronton előnyben van, mivel minden szervizközpontja közvetlenül az övé – bár nemrég azt is elismerte, hogy kezd sok pénzt keresni a szervizrészlegén keresztül történő alkatrészeladásból, mivel egyre több járművének garanciája szűnik meg.

Annak ellenére, hogy az újonnan induló program neve „Zéró szolgáltatás”, a szolgáltatást nem lehet teljesen megszüntetni. Azonban reális esély van arra, hogy a Tesla nagymértékben csökkenteni tudja a járművek szervizelésének szükségességét.

katilan

Kereskedelmi akadémián végeztem, eredetileg könyveléssel, banki vagy biztosítási területen képzeltem el a jövőmet. Az élet azonban más irányba vitt: első munkahelyem egy nyomda volt, ahol ugyan könyvelőként kezdtem, de idővel teljesen más területre sodródtam. A grafikai munka és az újságírás váltak a fő tevékenységi köreimmé. Azóta számos kiadvány, könyv és folyóirat szerkesztésében vettem részt, híroldalaknak és nyomtatott sajtónak is rendszeresen írtam. Emellett a művészetek és a kultúra világa is fontos része lett az életemnek, dolgoztam kulturális szervezőként, és az irodalom területén is aktív vagyok. Az utóbbi években egyre többféle témával kezdtem el foglalkozni: közéleti, gazdasági, politikai és technológiai területeken is írok. Újabban a kriptovaluták világa is érdekel, ismerkedem ezzel a területtel, és ebben a témában is készítek írásokat. Törekszem arra, hogy a sokszínű érdeklődésemet közérthetően és értékesen adjam vissza az olvasóknak.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél