A Xiaomi 8700 eurót veszít minden egyes eladott autóján, ráadásul szándékosan

2024.04.15.
Olvasási idő: 2 perc

Az elektronikai szektorból jól ismert Xiaomi belevágott az autógyártásba: az SU7-es modellel debütált az ágazatban. Egy felső kategóriás elektromos autóról van szó, amit azonban rendkívül kedvező áron értékesítenek. A kínai óriás ezzel a húzással 8700 eurót veszít minden egyes eladott darabon; ez a furcsa árképzés azonban egy pontosan kidolgozott terv része.

A kínai okostelefon-óriás Xiaomi autóipari debütálása sikeres volt,  viszont nem gazdasági szempontból. Az első elektromos autójának piacra dobását követő napokban már több mint 100 ezer megrendelést kapott a Xiaomi SU7-re (amelyből az első becslések szerint évente legfeljebb 150 ezer darabot tudnak előállítani). Az autó jelenleg csak Kínában kapható.

A felső kategóriás elektromos autó terveit a Porsche Taycan inspirálta és a Tesla Model 3-mal versenyez, és szinte berobbant az autóipar világába, különösen az elképesztően alacsony, mindössze 27.700 eurós eladási ára miatt. Az ár nemcsak jelentősen alacsonyabb a versenytársakénál, hanem még a gyártás költségeinél is alacsonyabb: a Citi Research elemzése szerint a Xiaomi 8700 eurót veszít minden egyes eladott darabon.

Xiaomi autók
A Xiaomi SU7-es modellje

Több mint egy milliárd eurós veszteség egy év alatt

Eszerint tehát, ha az első évben mind a 150 ezer előállítható SU7-es egységet sikerül eladni, a Xiaomi összesen 1,3 milliárd eurót bukik majd. Ez az első látásra őrült húzás valójában egy alaposan megfontolt stratégia része.

Az, hogy a gyártási költségeknél alacsonyabb áron dobták piacra az autót, nem fogja a padlóra vinni a Xiaomit: a cég más részlegei által az elmúlt években generált jelentős bevételek (csak 2023-ban a nyereség meghaladta a 600 millió eurót) és az 1,28 millió euró beruházás, amelyet az új autóipari részleg finanszírozására fordítottak, gond nélkül fedezi a SU7 értékesítéséből származó veszteségeket.

Ezért adja ilyen olcsón első autóját a Xiaomi

Marad tehát a kérdés: miért választott a Xiaomi veszteséges árazási politikát az autóipari debütálásakor? A kínai óriás célja, hogy rövid időn belül a világ öt legnagyobb autógyártójának egyikévé váljon, és kihívja az elektromos autók világpiaci vezetőjét, a Teslát (nem véletlen, hogy az SU7 ára jelentősen alacsonyabb, mint a Tesla legolcsóbb modellje, a Model 3). Ezt erősíti meg a Reuters hírügynökség is, amely szerint a Xiaomi hajlandó veszteségesen működni, ha ez segíti őt abban, hogy gyorsan elérje a piacra lépéssel kitűzött céljait és legyőzze a versenytársakat.

GT

Tartalom- és szövegíróként, illetve fordítóként dolgozom, főleg az informatika, az üzleti etika és a vállalati képzések területén. Folyamatosan bővítem ismereteimet és alapos kutatást végzek, hogy a legnaprakészebb információkkal szolgálhassak cikkeimben.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian