A Xiaomi 8700 eurót veszít minden egyes eladott autóján, ráadásul szándékosan

2024.04.15.
Olvasási idő: 2 perc

Az elektronikai szektorból jól ismert Xiaomi belevágott az autógyártásba: az SU7-es modellel debütált az ágazatban. Egy felső kategóriás elektromos autóról van szó, amit azonban rendkívül kedvező áron értékesítenek. A kínai óriás ezzel a húzással 8700 eurót veszít minden egyes eladott darabon; ez a furcsa árképzés azonban egy pontosan kidolgozott terv része.

A kínai okostelefon-óriás Xiaomi autóipari debütálása sikeres volt,  viszont nem gazdasági szempontból. Az első elektromos autójának piacra dobását követő napokban már több mint 100 ezer megrendelést kapott a Xiaomi SU7-re (amelyből az első becslések szerint évente legfeljebb 150 ezer darabot tudnak előállítani). Az autó jelenleg csak Kínában kapható.

A felső kategóriás elektromos autó terveit a Porsche Taycan inspirálta és a Tesla Model 3-mal versenyez, és szinte berobbant az autóipar világába, különösen az elképesztően alacsony, mindössze 27.700 eurós eladási ára miatt. Az ár nemcsak jelentősen alacsonyabb a versenytársakénál, hanem még a gyártás költségeinél is alacsonyabb: a Citi Research elemzése szerint a Xiaomi 8700 eurót veszít minden egyes eladott darabon.

Xiaomi autók
A Xiaomi SU7-es modellje

Több mint egy milliárd eurós veszteség egy év alatt

Eszerint tehát, ha az első évben mind a 150 ezer előállítható SU7-es egységet sikerül eladni, a Xiaomi összesen 1,3 milliárd eurót bukik majd. Ez az első látásra őrült húzás valójában egy alaposan megfontolt stratégia része.

Az, hogy a gyártási költségeknél alacsonyabb áron dobták piacra az autót, nem fogja a padlóra vinni a Xiaomit: a cég más részlegei által az elmúlt években generált jelentős bevételek (csak 2023-ban a nyereség meghaladta a 600 millió eurót) és az 1,28 millió euró beruházás, amelyet az új autóipari részleg finanszírozására fordítottak, gond nélkül fedezi a SU7 értékesítéséből származó veszteségeket.

Ezért adja ilyen olcsón első autóját a Xiaomi

Marad tehát a kérdés: miért választott a Xiaomi veszteséges árazási politikát az autóipari debütálásakor? A kínai óriás célja, hogy rövid időn belül a világ öt legnagyobb autógyártójának egyikévé váljon, és kihívja az elektromos autók világpiaci vezetőjét, a Teslát (nem véletlen, hogy az SU7 ára jelentősen alacsonyabb, mint a Tesla legolcsóbb modellje, a Model 3). Ezt erősíti meg a Reuters hírügynökség is, amely szerint a Xiaomi hajlandó veszteségesen működni, ha ez segíti őt abban, hogy gyorsan elérje a piacra lépéssel kitűzött céljait és legyőzze a versenytársakat.

GT

Tartalom- és szövegíróként, illetve fordítóként dolgozom, főleg az informatika, az üzleti etika és a vállalati képzések területén. Folyamatosan bővítem ismereteimet és alapos kutatást végzek, hogy a legnaprakészebb információkkal szolgálhassak cikkeimben.

Legfrissebb hírek

Oroszország virtuális

Oroszország virtuális drónharcterekre edzi a legénységet

A modern háborúk a pixelek világába költöztek. Oroszország hadserege most egy virtuális harctéren neveli a következő generáció drónpilótáit, amely valós időben integrálja a drónokat, robotokat, AI-elemeket és valós helyszínű szimulációkat. Az oroszországi
BMW iX3

Íme az elektromos jövő legfenntarthatóbb crossoverje

A BMW iX3 a márka eddigi legfenntarthatóbb sorozatgyártású modellje. Az új Neue Klasse platform mérnökei már az első lépéstől arra törekedtek, hogy minden szinten csökkentsék a környezeti terhelést: az anyagválasztástól az akkumulátorig,

Veszélyben a magánélet – mindent látni akar a YouTube

Újra az adatgyűjtés kiterjesztésével próbálkozik a big tech. Ezúttal a YouTube a ludas, éppen egy új AI-alapú korhatár-ellenőrző rendszer bevezetését tervezi, ahol egy szelfi alapján ellenőriznék a felhasználók életkorát. A vállalat szerint
WHO

Kik pénzelik valójában a WHO-t? Egyre több a kérdőjel 

A világjárványok, globális egészségügyi veszélyhelyzetek és a vakcinák jövője kapcsán gyakran halljuk a WHO, vagyis az Egészségügyi Világszervezet nevét. De vajon ki finanszírozza ezt a világszinten befolyásos szervezetet? Egy a BMJ Global
hu_HUHungarian