A VW feje bekattant? A benzin és dízel autók leállítását kéri

2024.09.02.
Olvasási idő: 2 perc

Blume, a Volkswagen-csoport feje kijelentette: „Kényszerítsenek minket arra, hogy elektromosra váltsunk.”

„Kötelező erejű jogszabályokra van szükség az elektromos mobilitás előmozdítása érdekében, amelyek biztonságot nyújtanak a vállalatoknak és lehetővé teszik a hosszú távú tervezést”. Oliver Blume, a Volkswagen-csoport vezérigazgatója röviden és tömören azt sürgette, hogy az EU ne engedjen a nyomásnak, és 2035-ben állítsa le a benzin- és dízelüzemű autókat, és térjen át az elektromos meghajtásra.

Blume álláspontja, amelyet a német Welt médiumnak adott interjúban fejtett ki, meglepő. A Volkswagen nagyfőnöke mindig is pozitívan állt az elektromos mobilitáshoz, ezért is hívták Herbert Diess helyére.

Blume szerint az autóiparnak hosszú távú biztonságra van szüksége

Blume szavaira sokan felkapták a fejüket, hiszen éppen a Volkswagen vett vissza az elektromos autózással kapcsolatos hosszútávú terveiből. Legutóbb, alig pár hete, az új SSP platformra épülő, következő generációs elektromos autóra vonatkozó Trinity projektet halasztották el.

A VW feje ma mégis azt hirdeti, hogy az elektromos motor „messze felülmúlja a belső égésű motorokat”. Mások úgy vélik, hogy a Volkswagen-csoport vezére csak tudomásul veszi a valóságot: a globális autóipar túl messzire ment már ahhoz az elektromos autózás terén, hogy visszaforduljon.

Blume azzal úgy érvel, hogy „helyes, ha az EU 2035 után is kitart az elektromos mobilitás mellett”. Ami az egyéb tiszta technológiákat, például a szintetikus üzemanyagokat illeti, Blume szerint „megfontolhatók”, de csak hiánypótló területeken. Valójában „a szintetikus üzemanyagok elérhetősége kizárja a járművek széles körében való felhasználásukat”.

Az üzletember garanciákat kér a töltőinfrastruktúrára, az energiaárakra és az ösztönzőkre vonatkozóan

Blume lényegében arra szólítja fel a von del Leyen vezette Európai Bizottságot, hogy „maradjon az elektromos mobilitás irányvonalán”. Az interjúban ugyanakkor kiemelte, több támogatást kér az átálláshoz. Jobb töltőinfrastruktúrával, alacsonyabb energiaárakkal és vásárlási ösztönzőkkel kell az átállást elősegíteni. Ez utóbbi utalás a németországi ösztönzők megszűnésére vonatkozik, ami súlyosan érintette a Volkswagen elektromos modellpalettájának eladásait az év első felében.

Ha az elektromos autókat támogató jogszabályok „kötelező érvényűek” lennének, és a szabályozást „szigorúan kidolgoznák” , Blume szerint az európai autóiparnak „kevesebb problémája lenne”, és a német autóipar is „megerősítené versenyképességét más országokkal szemben”, utalva ezzel a Kínából érkező nyomásra.

Andrea

Közgazdászként mindig is érdekelt a pénzügyek világa. 2016-ben ismerkedtem meg a bitcoinnal, azóta pedig a mindennapi életem részévé váltak a kriptovaluták. 2019-ben csatlakoztam a BitcoinBázishoz íróként, 2020 óta pedig a portál főszerkesztője vagyok. Ismereteimet igyekszem folyamatosan bővíteni és minél többet megtudni a kriptovalutákról, a mögöttes technológiáról és a gyakorlati használhatóságukról.

Legfrissebb hírek

arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális

Pár éven belül megelőzheti a ChatGPT-t egy új AI chatbot?

A Perplexity mesterséges intelligenciája 780 millió kérdést kapott májusban, mondta Aravind Srinivas vezérigazgató a Bloomberg Tech Summit csütörtöki rendezvényén. Srinivas szerint az AI chatbotnak 780 millió kérdést tettek fel az előző hónapban,
hu_HUHungarian