Új korlátozások az EU-tól: jöhet az éjszakai autózási tilalom?

2024.09.10.
Olvasási idő: 2 perc

Az Európai Unió új korlátozásokat vezetne be. Azt szeretnék a döntéshozók, hogy éjféltől reggel 6 óráig a friss jogsival rendelkezők maradjanak otthon. 

Egyre gyakrabban hallunk a KRESZ reformjairól és új szabályokról, amelyek végső célja, hogy a lehető legnagyobb mértékben csökkentsék a közlekedésben felmerüli kockázatokat. Ezek a szabályok természetesen leginkább az autósokra vonatkozik. A gépkocsivezetőket az Unió most még inkább gúzsba kötné, mégpedig az éjszakai autózás tilalmával.

Mint tudjuk, mindenkinek, aki volán mögé ül, annak be kell tartania bizonyos szabályokat. Ezek be nem tartása igen súlyos következményekkel jár. Az idő előrehaladtával azonban egyre több újdonságról érkezik hír, amelyek bizony megdöbbentenek sokakat. A mostani is ilyen, az Európai Unió ugyanis úgy döntött, hogy megtiltja az éjszakai vezetést.

Az EU azzal magyarázza a döntését, hogy így csökkenteni lehet az utakon bekövetkező balesetek számát, és különösen az áldozatok számát. Úgy tudni, hogy az új szabály a kezdő sofőrökre fog vonatkozni – legalábbis elsőkörben.

A legfrissebb hírek szerint a tagállamok majd úgy kívánják korlátozni a járművezetők ezen kategóriáját, hogy éjféltől reggel hatig nem ülhetnek volán mögé. Ha netán mégis megteszik, komoly büntetést kockáztatnak.

Számos korlátozás van terítéken az újonnan szerzett jogosítvánnyal rendelkező járművezetők számára

A járművezetők e kategóriája már ma is korlátozások egész sorával szembesül. Hazánkban az első két évben nem lehet pótkocsit vontatni. Több uniós országban például a kezdő jogsival rendelkezők már nem vezethetnek bizonyos határérték feletti teljesítményű autókat, vagy más sebességhatárokat kell betartaniuk, mint a többi járművezetőnek (autópályákon a maximális sebességhatár 110 km/h). Korlátozások vonatkoznak a véralkoholszintre is, amelynek nullának kell lennie, különben a jogsi elvesztése lehet a vége.

Mint már említettük, ezek hamarosan kiegészülhetnek az éjszakai vezetés tilalmával. Meglátjuk, hogy ez az új szabály valósággá válik-e, és tovább szorongatják a fiatal járművezetőket.

További kapcsolódó cikkeink:

Andrea

Közgazdászként mindig is érdekelt a pénzügyek világa. 2016-ben ismerkedtem meg a bitcoinnal, azóta pedig a mindennapi életem részévé váltak a kriptovaluták. 2019-ben csatlakoztam a BitcoinBázishoz íróként, 2020 óta pedig a portál főszerkesztője vagyok. Ismereteimet igyekszem folyamatosan bővíteni és minél többet megtudni a kriptovalutákról, a mögöttes technológiáról és a gyakorlati használhatóságukról.

Legfrissebb hírek

arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális

Pár éven belül megelőzheti a ChatGPT-t egy új AI chatbot?

A Perplexity mesterséges intelligenciája 780 millió kérdést kapott májusban, mondta Aravind Srinivas vezérigazgató a Bloomberg Tech Summit csütörtöki rendezvényén. Srinivas szerint az AI chatbotnak 780 millió kérdést tettek fel az előző hónapban,
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél